Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-15, 10:55   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

For øvrig synes jeg det bør kunne la seg gjøre å enes om at relasjoner mellom menn og barn er misfarget av en voldsom, demoniserende og ensrettet mediedekning over mange år.

Nei, det kan det ikke la seg gjøre å enes om. Mener du det er demoniserende at mediene dekker rettssaker som omhandler overgrep? Mener du at det egentlig er like mange kvinner som er overgripere, bare at avisene velger å ikke skrive om det? Tror du virkelig at folk mistenker alle menn for å være pedofile, ut fra at avisene skriver om (noen av) de få som faktisk er det? Jeg føler ingen som helst misfarging av normale relasjoner mellom menn og barn, og skal ha meg frabedt påstanden om at det å reagere på denne filmen skyldes noe sånt. (Pedofile er forresten ikke så veldig demonisert så lenge overgrep mot barn gir så ekstremt lave straffer som det gjør, det sier jo mye om hvordan samfunnet ser på det. SÅ farlig er det ikke, liksom).

Det er IKKE problemet at det er en mann og en jente som danser eller har kroppskontakt. Dette kunne vært gjort på tusen andre måter. Det handler ikke om "noen sekvenser" der de er tett inntil hverandre, eller "lystne blikk". Jeg har gjentatt til det kjedsommelige at det er buret, parykken og sminken, nakendraktene, noe av kroppsspråket og det at de er skitne som gir meg overgrepsassosiasjoner. Det har absolutt ingen ting med demonisering av menn å gjøre. Jeg syns dere er utrolig snevre på hvordan det er "lov" å oppleve denne dansen, uten å bli beskyldt for å ha stygge tanker eller demonisere menn. Jeg påstår heller ikke at de som har laget filmen har gjort det i noen som helst pedofil hensikt, men de må ha visst at den kunne virke sånn på en god del mennesker. Og siden dere tydeligvis har stor glede av den så har jeg heller aldri påstått at den ikke burde vært laget eller vist, men jeg syns den er ekkel.

Kunstneriske uttrykk er ment for å sette i gang ulike assosiasjoner og følelser hos hver enkelt, jeg er litt overrasket over at enkelte her er så totalt uforstående til at denne dansen kan oppleves slik som jeg opplever den - da betyr det at jeg "opplever den feil" eller at jeg har et forkvaklet syn på menn sammen med barn. Det har jeg overhodet ikke.

Sist redigert av Filifjonka : 10-01-15 kl 11:29.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.