Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan dere tipse meg om fotvennlige lekre sko?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-15, 13:21   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere tipse meg om fotvennlige lekre sko?

Jeg føler nemlig ikke at fotvennlige og lekre hører sammen.

Jeg har en kneskade som gjør at jeg har haltet på meg tendenser mot hallux valgus. Jeg kan derfor ikke løp rundt på jobben med mine vanlige typer av høyhælte sko. Til sko og bukser (som regel forskjellige varianter av jeans).

Gi meg tips!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 13:34   #2
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan dere tipse meg om fotvennlige lekre sko?

Følger med ...

Gammel 26-01-15, 13:36   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan du gå i da? Kilhæl? Eller må det være lave sko.

Jeg bruker støvletter på jobb jeg, Dr Martens

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 13:42   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med slike typer?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 14:21   #5
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det verste er om skoen er smal, da gjør det mest vondt. Det blir mer trykk om hælen er høy, men jeg sitter jo definitivt mest og høy hæl gjør ikke vondt når jeg sitter om skoen bare er bred nok der foten overgår i tær. Utfordringen er at jeg har en smal og en bredere fot (den som ikke har hallux valgus er i tillegg operert for en feilkonstruksjon så den er i utgangspunktet smalere også.

Jeg kan ha sko liggende på jobb så jeg må ikke ha noe som nødvendig skal brukes ute nå.

Jeg tror at begge de to som du viser over her er for smale der foten min er bredest.

Foten til venstre kunne ha vært foten min, men min fot går ut også der lilltåen slutter.

Gammel 26-01-15, 15:16   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker kontorsko fra Rieker. De er kanskje ikke superlekre, men de er noenlunde nette, de har litt hæl og de er veldig behagelige.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 15:22   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også sånn fot som du beskriver. Jeg får innleggssåler og tilpassede sko.

J.A Magnusson tror jeg de heter. Jeg må lete med lys og lykte for å finne noen som ikke er kjerring, men har funnet noen.

Klaveness er en annen leverandør.

Gammel 26-01-15, 15:25   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Clarks! Jeg har gjort det til en tradisjon å fornye skoparken hos Clarks i forbindelse med en årlig konferanse i London. Tøfler på høye heler!

Gammel 26-01-15, 15:35   #9
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var glad i Clarks før de ble for smale for meg (men K-shoes fra samme produsent funker fint, de er bredere). Men aller best liker jeg Klaveness.

Gammel 26-01-15, 15:51   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt tendens til Hallux Valgus og kjøpte meg disse fra Clarks i går. Fine hverdagssko som var utrolig gode på.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 19:33   #11
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan var disse i størrelsen, kokosbolle?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 19:51   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurte jeg også på - hvor bestilte du dem kokosbolle?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 20:17   #13
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått tendenser til det samme, eller jeg har hatt det i mange år men går ikke i så mye pumps og høyhælte sko. Softwalk er et merke med noen fine sko og er lett å få tak i (Eurosko har de i alle fall), Rieker er et annet som passer foten min.

Gammel 26-01-15, 20:42   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg har fått tendenser til det samme, eller jeg har hatt det i mange år men går ikke i så mye pumps og høyhælte sko. Softwalk er et merke med noen fine sko og er lett å få tak i (Eurosko har de i alle fall), Rieker er et annet som passer foten min.

Eurosko er den eneste plassen man finner merket Softwalk.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 22:43   #15
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Jeg har i hvert fall ganske bred fot, og syns at Ecco er relativt brede - passer godt på foten min. Green Comfort er et annet behagelig merke - har bare hatt boots og vintersko i GC, så usikker på hva som fins av småsko. (For det var vel det du lurte på?)

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 22:49   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, jeg er egentlig mest ute etter småsko.

Gammel 26-01-15, 23:38   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Eurosko er den eneste plassen man finner merket Softwalk.

Tja, her i byen finner jeg de i en diger skobutikk som heter Skoby også, men den er kanskje lokal og uavhengig eller under Eurosko?

Gammel 27-01-15, 00:08   #18
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Tja, her i byen finner jeg de i en diger skobutikk som heter Skoby også, men den er kanskje lokal og uavhengig eller under Eurosko?

Softwalk er Eurosko sitt eget merke så vil kanskje tro at den aktuelle butikken trolig er en Eurosko-avdeling ja, evnt er eid av noen som også eier en Euroskobutikk

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 08:47   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høye heler fra Tamaris og softwalk er ganske like. Jeg vil ikke kalle dem "lekre", men de er pene nok til skjørt og pen bukse. Grensen sko-butikkene (som er Eurosko) fører begge merkene.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 10:46   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Jeg har i hvert fall ganske bred fot, og syns at Ecco er relativt brede - passer godt på foten min. Green Comfort er et annet behagelig merke - har bare hatt boots og vintersko i GC, så usikker på hva som fins av småsko. (For det var vel det du lurte på?)

Det finnes småsko! Jeg har et par, men finner ikke noe liknende på nett. Har kjøpt dem hos Ramona på Grünerløkka. De har noen ekstremt gode såler inni, men jeg tipper du vil finne sålene og hælene for lite elegante. Brandos har disse fra Green Comfort - de var ikke så verst:

Ellers tenker jeg at når problemet er vinkelen på stortåa og "utvekster" på foten, er det nesten ikke så mye annet å gjøre enn å prøve. Skoene kan jo være så gode og myke de bare vil, men likevel bli helt feil på foten din.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.