Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en barnevogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 22:02   #81
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en barnevogn

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pøh. Jeg har ikke måttet pakke den i noe som helst.

Da har du hatt flaks, de har vært "greie" mot deg, eller det har vært lite passasjerer ombord. Vanligvis (og særlig om vinteren i Norge) aksepteres ikke vogner i hattehyllene ombord dersom de ikke er pakket inn.

Gammel 23-05-07, 22:09   #82
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Zapp'en får man med som håndbagasje på fly dersom man pakker den inn i transport-bag'en ,og IKKE har annen håndbagasje i tillegg. Jeg fikk ikke ha den med inn i flyet når jeg fløy nå sist. Jeg skal være enig at det er det eneste zapp'en har som en fordel i fht. andre triller.

Nei, Buggisen får jeg ikke med som håndbagasje på fly. Den sender jeg. I transportbag slik at den ikke blir ødelagt.

Jeg har hatt Zappen med meg tur/retuer Kina to ganger, t/r Amsterdam to ganger, t/r Malmø tre ganger og utallige innlandsflyvninger og har alltid hatt den med som håndbagasje uten bagen. De 3 ganger det ikke vært plass i hatthyllen så har flyvertinnen tatt hånd om den.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 22:11   #83
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har du hatt flaks, de har vært "greie" mot deg, eller det har vært lite passasjerer ombord. Vanligvis (og særlig om vinteren i Norge) aksepteres ikke vogner i hattehyllene ombord dersom de ikke er pakket inn.

Jeg har ikke reist om vinteren, men jeg har reist med tre ulike selskaper i tre land i løpet av kort tid og ingen har stusset over vognen. Samtlige flyvninger, minus en, har vært stappfulle.

Gammel 23-05-07, 22:12   #84
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hare reist ikke bare på vintern, men i fulleste julestria og uten problem.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 22:29   #85
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg har hatt Zappen med meg tur/retuer Kina to ganger, t/r Amsterdam to ganger, t/r Malmø tre ganger og utallige innlandsflyvninger og har alltid hatt den med som håndbagasje uten bagen. De 3 ganger det ikke vært plass i hatthyllen så har flyvertinnen tatt hånd om den.

Ja, så hadde jeg ikke helt feil da!

Du har vært heldig de gangene du har reist, og flyvertinnen har tatt hånd om den. Det betyr ikke at den alltid aksepteres ombord dersom den ikke er pakket inn i transportbagen. Og grunnen? jo, fordi de fleste har med seg mer håndbagasje i tillegg, og da kan man ikke ta for god fisk at man skal få lov selv om det "alltid har gått bra". Dessuten kan skitt, slaps osv. fra hjulene skitne til klær som allerede er plassert i hattehyllen, og DET er det ikke sikkert at medpassasjeren er så interessert i å ha på klærne sine bare for at vi barnevogn-eiere skal ha den med ombord.

Gammel 30-05-07, 14:57   #86
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en barnevogn

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Men jeg tror grunnen til at hun ikke vil ha den er at hun ikke liker utseendet på den, og det er vel lite du kan gjøre med det.

Jeg synes min elskede Buggis var überstygg i begynnelsen, men så prøvetrillet jeg den, og falt pladask for trillecomforten som jo er av en annen verden, og dermed var jeg solgt. Utseendet bare "grew on me" og nå synes jeg den er vakker, så joda, det er fullt mulig

Jeg har også hatt bla. Quinny Freestyle 3xl Comfort, og den er jo et makkverk i forhold. Jeg esket den før jeg fikk buggisen, men når jeg så fikk en vogn som jo er 7 kg. lettere, så var rygg, skuldre og nakken min evig takknemlig. Og etter det har jeg aldri brukt comforten igjen. Prøvde den en gang, men makan til stor, tung, ruvende og klønete vogn da. (i forhold til buggis såklart)

En 4 hjuling uten svivel hjul forran ville jeg aldri vurdert engang, og i hvertfall ikke en på 16kg.+ (simo, brio, emmaljunga mm.)
Og heller ikke en hvor jeg ikke kunne ha barnet mot meg når h*n vokser ut av baggen (OTH/TFK mm.), for det er gjerne tidlig, særlig i Norge med vinter og masse klær, og korte bagger på mange vogner. (min snuppe på 3,5 sitter fortsatt mot meg på tur, og det er jo så koselig!)
En lett, god vogn er faktisk utrolig deilig, og buggisen har i tillegg en av de største baggene du får i en slik vogn (ramma er 90 cm.), og den kan brukes til barna slutter med vogn. Og, du trenger heller ingen trille, jeg har også en Zapp og den har jeg brukt kunn noen få ganger etter at den ble kjøpt, det er buggisen som blir brukt.
Og min snuppe kan finne på å ta seg en lur i den enda, hun er 3,5 år og meter'n lang.
Jeg har brukt vogna både på vinterføre og i skogen og på stranden, og den funker like bra overalt. Vinterhjul, og tohjuls-modus bla.
Den har jo alle mulige valg muligheter.
Nei, den er bare optimal!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 15:37   #87
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg en barnevogn

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Jeg synes min elskede Buggis var überstygg i begynnelsen, men så prøvetrillet jeg den, og falt pladask for trillecomforten som jo er av en annen verden, og dermed var jeg solgt. Utseendet bare "grew on me" og nå synes jeg den er vakker, så joda, det er fullt mulig

Ain't gonna happend.
Jeg synes faktisk buggis er så stygg at den kan være så genial den bare vil, uten at jeg vil ha den.
Nå skal jeg ikke utbrodere noe mer siden mamma har lært meg at det ikke er pent, men nei.
Men prøver nå å få sambo med på trehjuling, siden jeg veldig gjerne vil ha en vogn som er lett å trille. Tror faktisk jeg må bruke veto retten.
Er quinny god å trille? Hvor selger de quinny og hvor ligger prisene?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 16:12   #88
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har så langt tre vognfavoritter, har prøvd en del nå, og det er Bugaboo Cameleon, Teutonia (Mistral, Spirit S3) og Simo Duo / Bagvogn. I tillegg lovpriser jeg Quinny Zapp.

Jeg synes Teutonia oser kvalitet og kjempegode vogner. Bugaboo er overlegen på vekt, egenskaper osv. En helt genial sak, også på reise. Simo er den perfekte BABYVOGNA, en ren bagvogn, solid og god å trille selv om den veier litt.

Men smaken er som baken!

Jeg sverger til Teutonia Mistral hva sportsvogn med 4 hjul gjelder, en kjempegod tur- og sovevogn. Buggisen bruker vi på shopping, i byen, på reiser, Zapp til små korte turer og minishopping (den bor i bilen, alltid tilgjengelig).

Hadde Simo som babyvogn, men solgte, synes den blir altfor stor og tung som sportsvogn, men velger uten tvil ren bagvogn som første vogn hvis vi får et barn til.

3 hjulinger med mulighet for duobag er f.eks OTH, TFK Joggster Twist, Koelstra Flexxo Plus, Teutonia Spirit S3. Jeg hadde S3 og var lenge fornøyd med den, som med Teutonia generelt, jeg bare måtte ha noe nytt. Higer etter å prøve TFK. OTH var jeg ikke like imponert over som jeg vet mange andre er, men meg om dét. Quinny hadde jeg ikke tatt i med ildtang, Comfort 3XL altså, den kom og gikk i en fei. Tung, latterlig stor sammenlagt, latterlig liten handlekurv i forhold til hva som hadde vært mulig, en sinnsykt bråkete kalesje, vinglete og slarkete styre, klikkende svinghjul, STIIIIV og ja, nei...aldri mer!!!

Gammel 30-05-07, 17:06   #89
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Zappen er genial.

Enkelt og greit!

Da skulle du prøvd Buggisen! DEN er genial den!

Nei, det er den så langt i fra. Jeg har prøvd den, jeg har hatt den i hus, og den kom relativt kjapt ut igjen. Hverken gubben eller jeg var noe fornøyd med den, og det kommer aldri en buggis i vårt hjem igjen. Dessuten er den jo stygg!

Jeg er veldig glad for at jeg har en super vognpark, som jeg med letthet kan bruke til neste barn, og som dekker absolutt alle behov. Mest av alt elsker jeg faktisk Simo-vogna.

Og vedr. Quinny Comfort; poden har faktisk sovet i sin 2 dager på rad nå. Han er 2,5 år, og får faktisk plass i den enda, med sovepose oppi. (Han er et 50 percentil-barn, så han er hverken stor eller liten.)

Gammel 30-05-07, 19:39   #90
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quinny Comfort fåes vel i de aller fleste barneutstyrsbutikker, gjerne som "full pakke" med bag, sportsvogndel og bilsete. Sparer noen lapper på det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 19:45   #91
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du bor i nærheten av meg Pia, kan du alltids få prøvetrille Quinny-en min. Jeg har dog ikke Dreami-bag til den.

Gammel 30-05-07, 19:47   #92
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Quinny Comfort fåes vel i de aller fleste barneutstyrsbutikker, gjerne som "full pakke" med bag, sportsvogndel og bilsete. Sparer noen lapper på det.

Og det er veldig greit når noe skjer.
Vår Quinny er fra første batchen de fikk til landet, og hadde denne knekke-lyd-tingen i hjulene.
Det var ikke noe problem når vi gikk innom butikken, fikk nye hjul med en gang. Senere når jeg punkterte og ikke fikk til å reparere det (det viste seg at en bitteliten stift sto igjen i dekket) så fikk jeg også helt nytt dekk i butikken.
Det geniale med det hele var faktisk at jeg hadde kjøpt vognen i Oslo på ferie, og fikk den fikset i Bergen, og jeg la aldri skjul på at jeg ikke hadde kjøpt den hos dem.

Gammel 31-05-07, 01:34   #93
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er veldig glad for at jeg har en super vognpark, som jeg med letthet kan bruke til neste barn, og som dekker absolutt alle behov.

Det trodde jeg også
Noen som har en god TVILLINGvogn å anbefale? (Med vendbar sportsdel)

Ok, kan lage en ny tråd om det senere, i stedet for å kuppe denne.

Gammel 31-05-07, 05:16   #94
Elin

Elin sin avatar

Standard

Det trodde jeg også
Noen som har en god TVILLINGvogn å anbefale? (Med vendbar sportsdel)

Ok, kan lage en ny tråd om det senere, i stedet for å kuppe denne.

Jeg vet ikke om noen selger Koelstra i Norge, men i barnevognparadisland (Nederland) vet jeg at de selger veldig mange tvillingvogner på kontinentet, og at Koelstra er veldig populære for akkurat det.

Bl.a. denne:

Koelstra Flexxo Twin. Du kan jo evt. sjekke ut hjemmesiden. www.koelstra.com

Gammel 31-05-07, 09:27   #95
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om noen selger Koelstra i Norge, men i barnevognparadisland (Nederland) vet jeg at de selger veldig mange tvillingvogner på kontinentet, og at Koelstra er veldig populære for akkurat det.

Bl.a. denne:

Koelstra Flexxo Twin. Du kan jo evt. sjekke ut hjemmesiden. www.koelstra.com

Disse ser det ikke ut som det går an å snu sittedelen på? Ellers ser den veldig fin ut Takker for tips!

Gammel 31-05-07, 11:26   #96
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Det trodde jeg også
Noen som har en god TVILLINGvogn å anbefale? (Med vendbar sportsdel).

Synes du skal fortsette i samme merke som du har begynt jeg, Teutonia.

Litt tung, men jeg vet jo at du er sporty, så det regner jeg med ikke blir et problem

Ellers har du jo Firstwheels sin utgave, litt buggistype:

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 12:02   #97
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Synes du skal fortsette i samme merke som du har begynt jeg, Teutonia.

Ja, den ser nok mest aktuell ut hittil. Hvis man ikke skal være jålete. Og det er man jo ikke

Den andre ser fin ut, men det var de små hjulene da ...

Gammel 31-05-07, 12:48   #98
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Ja, den ser nok mest aktuell ut hittil. Hvis man ikke skal være jålete. Og det er man jo ikke

Den andre ser fin ut, men det var de små hjulene da ...

Jeg har tatt meg selv i å ønske meg tvillinger, fordi jeg ville teste ut Teutoniavogna

Jeg er veldig glad i Teutonia selv, og det eneste som teller mot den vogna, er vekta, synes jeg.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-07, 16:08   #99
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg har tatt meg selv i å ønske meg tvillinger, fordi jeg ville teste ut Teutoniavogna

Jeg er veldig glad i Teutonia selv, og det eneste som teller mot den vogna, er vekta, synes jeg.

Oi, deg må jeg signere... Jeg er svoren Teutonia-fan og kikker stadig på søsken- og tvillingvogner og drømmer meg litt bort

Gammel 31-05-07, 23:28   #100
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde (har) en Simo Duo vogn. Der var Baggen stor, slik at man har plass til en stor og varm pose i. Det var viktig for oss da vi fikk vinterbarn. Da hun vokste ut av baggen, så var det bare til å sette sportsdelen på.

Vi skal forresten selge den til høsten :hinterikkejeg:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.