|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Det er greit nok at de er unge, og det er selvsagt ikke greit å henge dem ut og latterliggjøre dem, men ærlig talt, det er jo ikke 12-åringer, men 18-19-åringer det er snakk om - med andre ord er de pr definisjon voksne, og må kunne forventes å ta noe ansvar for hvordan de selv fremstår. Som Zoë sier er det rett og slett ikke sånn at ungdom av i dag kan forvente å slippe å ha denslags ansvar, det er nærmest utopisk i dagens medie- og SoMe-samfunn.
|
|
|
#102 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]
Hva forstår du? Det får være grenser for hvor lite løsningsorientert de kan være, hva med at en går inn og den andre passer på ute og så bytter de på. Evnt driter i å ha med seg så dyre vesker.
|
|
|
#103 |
|
Nek er allrighte dyr
Helt enig.
|
|
|
#104 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Oppfølgingsak om vesker
|
|
|
#105 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er klart at de må ta ansvar for hvordan de fremstår. Akkurat som vi andre kan ta ansvar for hvordan vi velger å omtale dem, og jeg blir dritsur av at voksne folk raljerer og gjør narr av i stor skala på FB. Folk burde skjerpe seg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Borte
|
Man velger jo selv. Så klart. Gruppepress scmuppepress.
|
|
|
#107 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Politikersaken er uansett det verste. Bruke enorme mengder med offentlige penger fordi man ikke er organisert nok til å sjekke inn tidlig nok til å få det setet man vil ha. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ser lyst på livet
|
Enig med deg, og så finnes det noisecanceling-øretelefoner. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Jo mer jeg tenker på det jo mindre grunn synes jeg det er til at disse voksne kvinnene skal beskyttes mot seg selv, med mindre vi vil ha en sterk innskrenking på de fleste områder. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Du har rett i det, Guava. Samtidig mener jeg at folk burde avstå fra å mobbe dem på FB.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#111 |
|
flisespikker
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Mobbing er en uting, og man kan godt se an hvor mye pes som allerede er kommet før man kommer med nye (eller gjentatte) spydigheter.
|
|
|
#113 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Dette er jo et viktig poeng. Noen jeg kjenner ble stoppet av en journalist på gaten som trengte småbarnsforeldre til en sak og de ble spurt nokså ledende spørsmål om en sak. Når dette kom i avisa fremsto det bortimot som de var aktive forkjempere for denne saken. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Er det "veskejentene" du snakker om? I så fall har alle de jentene jeg har sett omtalt og intervjut vært 14-15 år og ungdomsskoleelever - og hele framstillingen viser for meg at de definitivt ikke er voksne nok til å se hvordan de framstår. At voksne harselerer med dem blir bare feil.
|
|
|
#115 |
|
Rockesøster
|
De i den første artikkelen (som måtte legge fra seg veska) var vel 18-19 år, men de som kom i en annen artikkel (om dyr-veske-press) var 15-16.
|
|
|
#116 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Veskejentene inetervjuet i Vestfold er voksne - de er 18 og 19 år. Det må vel egentlig være ganske greit å humre litt over dem, syns jeg. Det kommer selvsagt an på tonen.
|
|
|
#117 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Men er det bare jeg som lurer på hvilken hjemmel butikker har til å nekte én gruppe voksne mennesker å ta med inn veske (uten å tilby sikker oppbevaring)? Er det virkelig lov? Måtte jeg satt fra meg Alexander hvis jeg hadde begynt på Bjørknes for å ta opp et fag?
|
|
|
#118 |
|
Mother of Dragons
|
Tenkte på det samme. Det er jo ingen av oss som hadde funnet seg i at veska ikke kunne blitt tatt med inn i butikken.
|
|
|
#119 |
|
anglofil
Ungdommer må jo finne seg i alt mulig av diskriminering. Det står jo stadig lapper på butikker at "ungdommer slippes ikke inn i grupper". Det er bare å fjerne "ungdommer" og erstatte med eldre, etniske minoriteter, kvinner eller en annen "kategori" mennesker. Det hadde selvfølgelig aldri skjedd, helt uhørt men unge mennesker må finne seg i å bli kategorisert og kollektivt straffet fordi noen av de visstnok stjeler.
|
|
|
#120 |
|
By the Sea
|
Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]Å ikke kunne ta med store bager/vesker inn på steder har jeg opplevd mange ganger og ikke bare i tenårene.
|
![]() |
|
|