Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 21:47   #141
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

De dyreste verkene mine er to Mulberryvesker. Begge er (grise)dyre. Og begge er tidløse. Den største er en Bayswater, med eget PC-rom. Den brukes hver dag, hele vintersesongen. Og jeg elsker den fortsatt intenst, mange år etter jeg kjøpte den.

Jeg vil påstå at jeg har spart inn det jeg har brukt på den første av disse, siden jeg tidligere byttet vesker omtrent en gang i året, fordi ett eller annet røyk. Det er stor forskjell på en "billigveske" og en veske som jeg har planer om skal vare livet ut. Når jeg først finner en veske jeg liker, irriterer det meg grenseløst at den går i stykker etter kun ett til to år.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 21:51   #142
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg er veldig glad i vesker i fint skinn, og bruker ikke skaivesker. Men jeg er ikke opptatt av merkene, og kan ikke fordra "logovesker". Har vel betalt rundt 1500 på det meste, men jeg kunne godt investert mer om jeg fant den rette.

Jeg liker heller ikke disse logoveskene, men elsker skinnvesker. Den fineste veska jeg har er en italiensk skinnveske, kjøpt på salg i Sandefjord til 1000.- kroner. Fantastisk mykt skinn i en flott mørk brun farge( fabrikken/designeren er visst konkurs fortalte vår lokale veskespesialist, så det er forsent for en i annen farge).
Den dyreste jeg har har jeg betalt 1500.- kroner for, men jeg elsker vesker og har mange, danske Nova er en favoritt ellers har jeg mange hjemmelagede vesker.

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror nok foreldrene våre måtte jobbe ganske mange flere timer for å finansiere Milletjakjer og Isbasko en det vår generasjon må for å betale ei MK veske. Dette er ikke noe nytt fenomen, bare at nå handler det om vesker.

Kostet ikke disse jakkene et par tusen kroner i 1985? Og ei Levis 501 sju-åtte hundre? Herlighet slik jeg maste.

Jeg fikk Levis 501 høsten 1978, den kostet 699,95 hos Kjølner(Adelsten),
ISBA-støvlene kostet 850.-, Monclerjakken reiste jeg til nabobyen og kjøpte.
Der kostet den bare halve prisen. 750.- kroner. Broderen kjøpte seg Monclerjakke i januar 1982. Den kostet 2400.-(denne "arvet" jeg og den har jeg brukt på jobb i barnehagen. Nå er den pakket ned i kjelleren)
Headjakken jeg kjøpte i påsken 1988 kostet 1200.- kroner på 50% salg.

Så det kostet mye penger den gangen også!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg gjorde DKNY en urett, det var en Calvin Klein-veske. Og ikke var den avskallet heller, det er bare festet til skulderstroppen som er røket.

Den gis fremdeles bort! Og det var jaggu mye rart i den.

Er den litt mørkere enn det ser ut til på bildet? Har sko i den fargen ...

Gammel 03-02-15, 21:56   #143
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gitt at de fleste nok må ha et begrenset veskebudsjett så vil det nok for de fleste være slik at dyre vesker = få vesker.

Tja, jeg synes ikke det ser helt slik ut i denne tråden.
Fikk nesten lyst å lage en oppfølger: Hva kostet veskene dine til sammen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 22:11   #144
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tja, jeg synes ikke det ser helt slik ut i denne tråden.
Fikk nesten lyst å lage en oppfølger: Hva kostet veskene dine til sammen?

Om jeg legger det sammen og fordeler det over årene jeg er, blir det ikke mange kroner pr. år.

Gammel 03-02-15, 22:12   #145
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt 2 vesker på 40 år og brukt totalt 9000 på taxfree.

Gammel 03-02-15, 22:23   #146
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg fikk Levis 501 høsten 1978, den kostet 699,95 hos Kjølner(Adelsten),
ISBA-støvlene kostet 850.-, Monclerjakken reiste jeg til nabobyen og kjøpte.
Der kostet den bare halve prisen. 750.- kroner. Broderen kjøpte seg Monclerjakke i januar 1982. Den kostet 2400.-(denne "arvet" jeg og den har jeg brukt på jobb i barnehagen. Nå er den pakket ned i kjelleren)
Headjakken jeg kjøpte i påsken 1988 kostet 1200.- kroner på 50% salg.

Så det kostet mye penger den gangen også!

Jeg var også ung på 70-/80-tallet. Neida, vi hadde ikke dyre vesker, men fy søren hva en moteriktig garderobe kostet den gangen!
Jeg hadde også 501. I følge konsumpriskalkulatoren ville en slik bukse kostet 2769 kroner i dag.
Jakken til broren din ville kostet 6467 kroner.
Og Isba-støvlene dine ville du måttet betale 3363 kroner for(og da hjelper det ikke at syltetøystrikk var et rimelig skolissealternativ).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 22:27   #147
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Veskeutgifter totalt: 0 kr delt på 18 voksne år = 0
Veskeutgifter hvis man tenker på pengene de som har gitt meg veskene har brukt: Ca 600 kr: 20 år = 30 kr pr år.

Jeg skulle altså ha levd ca 200 år før en veske til 6000 kr hadde blitt like rimelig pr år.

Gammel 03-02-15, 22:33   #148
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den dyreste koster mellom to og tre tusen, og den har jeg ikke kjøpt selv. Noen traff godt med gaven for en gangs skyld, for å si det sånn.

Gammel 03-02-15, 22:42   #149
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den dyreste vesken jeg eier er en av Marc by Marc Jacobs-veskene mine. Den var en gave, kjøpt i USA. Den kostet et sted mellom 4000 og 5000,- tror jeg. Det er en veske jeg ikke kommer til å kvitte meg med.

Den dyreste jeg har kjøpt selv kostet nok rundt 1000,-.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 22:44   #150
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemte "har ikke vesker", selv om det bare er halvveis sant. Jeg kan minnes å ha kjøpt en veske en gang i tenårene, men hva den kostet husker jeg ikke. Jeg har ellers en reklameveske jeg har brukt en sjelden gang, og jeg har også hatt en annen enkel veske som jeg ikke vet hvor er nå. Jeg bruker aldri veske, og kan ikke se for meg at jeg noen gang faktisk skal bruke penger på en.

Gammel 03-02-15, 22:50   #151
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk etter mine begreper en dyr weekendbag i skinn av mannen min til jul (rundt 4000). De andre to veskene mine er billige greier, 2-400.

Gammel 03-02-15, 22:52   #152
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en Mulberry Bayswater som mannen min kjøpte i overraskelsesgave til meg, men jeg bruker den knapt fordi jeg helst bruker sekk eller lommer. Jeg har også en egenkjøpt veske fra Tiger of Sweden til 2700, og en knallrød veske i lakk som jeg satte himmel og jord i bevegelse for å kjøpe fra USA. Den kom nok på rundt 2000 kroner inkludert moms.

Jeg hater logoer, liker ikke gulldetaljer, og foretrekker sekk, og mannen har gitt opp å spørre om når jeg skal bruke den fine veska.

Gammel 03-02-15, 23:12   #153
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Desigual til 650,- Dyrt nok.

Gammel 03-02-15, 23:29   #154
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.tv2.no/2015/02/03/nyheter...r/oslo/6527685

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 23:32   #155
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svarte tusenlappen, men husker ikke prisen, antagelig mellom 600 og 1000. Den største og antagelig dyreste er ei rimelig stor Friis&Company-veske.

Min datter kan glemme svindyre vesker.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 23:33   #156
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

"Når en gutt kjøper et snowboard til 15.000, så hører vi ingenting"
http://www.tv2.no/a/6526764

Veldig sant, men så har jo jenter og gutter heller aldri blitt behandlet likt pluss at alt som har med sport og fritid i Norge er hellig og kan vel aldri bli for dyrt.

Gammel 03-02-15, 23:39   #157
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå syns jeg det er en viss forskjell på å kjøpe utstyr som hjelper en å holde seg i form, og en veske. Det er jo ikke kjønnet det kommer an på. De færreste tenåringer har vel snowboard til 15 lapper, og jeg syns det er like teit å betale for en logo der, som på en veske.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 23:46   #158
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ei relativt dyr veske. Jeg aner ikke hva den koster, men jeg tipper 2-3000. Det er mannen som har kjøpt den til meg. Jeg er veldig glad i den vesken, den er fin. Jeg er en sånn som har bare ei veske i gangen og har den til den er utslitt. Jeg visste ikke det var et kjent merke før søstra mi fikk åndenød da hun så den.

Gammel 04-02-15, 00:02   #159
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en del vesker, men ingen over 300,-
Men når jeg tenker meg om er det litt feil, for stelleveska jeg hadde til gutta kostet 499,- Men den har jeg ikke lenger.

Gammel 04-02-15, 00:36   #160
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Når en gutt kjøper et snowboard til 15.000, så hører vi ingenting"
http://www.tv2.no/a/6526764

Veldig sant, men så har jo jenter og gutter heller aldri blitt behandlet likt pluss at alt som har med sport og fritid i Norge er hellig og kan vel aldri bli for dyrt.

Men et det noe forskjell der på kjønn?

Jeg ser ikke mye på merkene på skiutstyr og aner ikke hva ting koster der, men har ikke inntrykk av at det er store forskjeller mellom jenter og gutter der. Inntrykket mitt fra å bo i en over gjennomsnittlig vinteridrettsfokusert kommune er at utstyrsfokuset ikke er stort med tanke på merke. De aktive skihopperne og langrennsløperne har dyrere utstyr enn andre, men utenom det virker det ikke som om det er en greie. Kanskje annerledes på mer pengesterke steder det også?

Snowboard til femtentusen har jeg aldri hørt om noen som har, trass i glimrende snowboardforhold.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.