|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier? | |||
| Har ikke vesker |
|
6 | 2,01% |
| 300 |
|
47 | 15,77% |
| 600 |
|
49 | 16,44% |
| 1000 |
|
40 | 13,42% |
| 1500 |
|
45 | 15,10% |
| 2000 |
|
51 | 17,11% |
| 4000 |
|
30 | 10,07% |
| 6000 |
|
6 | 2,01% |
| 8000 |
|
12 | 4,03% |
| 10000 |
|
7 | 2,35% |
| 12000 |
|
2 | 0,67% |
| 15000 |
|
1 | 0,34% |
| 20000 |
|
1 | 0,34% |
| 25000 |
|
0 | 0% |
| Mer en 25000 |
|
1 | 0,34% |
| Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
Ja det vil jeg tro - det er akkurat slike timer som setter seg mellom ørene ofte. Fint å høre at de er opptatt av at man ikke baksnakkes om den rette uniformen er på plass - høres ut som en bra klasse |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Fint å høre at de er opptatt av at man ikke baksnakkes om den rette uniformen IKKE er på plass - høres ut som en bra klasse |
|
|
|
|
|
#263 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Det er jo foreldre som synes det er ok å spandere jakke til 6000 eller veske til 9000 som virkelig bidrar til merkepress. Fordi de har råd, fordi ingen skal fortelle dem hva de bruker penger på, fordi andre bruker jo mye penger på noe annet, fordi vi kan ikke ta ansvar for de som ikke har råd osv...Det er ansvarsfraskrivelse. Så fort en eller to begynner, så sprer det seg. Jeg husker det fra min egen barndom.
|
|
|
#264 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Samme her. Jeg har aldri brydd meg om vesker, og designervesker ville jeg ikke hatt om noen slengte det etter meg engang, hadde jo ikke turt å bruke den. Nei, 2-300 kr+ er mer enn godt nok for meg, jeg kjøpte en kjempekul sort veske med ei glitter-ugle på i Praha i november, tror den kostet rundt 300 kr, og jeg elsker den.
|
|
|
#265 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg bestilte meg nettopp en skinnveske som mest sannsynlig ikke er ekte skinn på ebay til den nette summen av 200,- Tilsvarende i ekte skinn ligger på over 2000,- Jeg får meg ikke til å bruke så mye penger på vesker. Har andre ting å prioritere.
|
|
|
#267 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg jobber i videregående, en stor yrkesskole, en byskole. Det er mulig at problemet er mye mindre hos oss enn i Oslo eller på studiespes., men jeg vil ikke si at det er vanlig å ha dyre vesker og klær. Jeg jobber ikke på en typisk yrkesfag-avdeling, så forskjellen mellom mine elever og studieforberedende er ikke så stor. Jeg ser dyre designervesker i klassene mine også, men det er langt fra flertallet som har slike vesker. Da alle hadde uggs for noen år siden var det minst like vanlig med "billig-uggs" fra Eurosko som de dyre. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg har langt på vei samme erfaring som Darth når det gjelder ungdom, ser jeg. Joda, "designerjentene" finnes, (også i voksen-verdenen, det går f.eks. tydelig fram av denne tråden) men gruppen som ikke svinser rundt med vesker til en sum som kunne mettet en middels stor afrikansk landsby er ofte mindre enn gruppen som ikke har så dyre ting. Det finnes sikkert skoler der merkeungdommene er i flertall, men ikke så fryktelig mange, tror jeg. Og joda, ungdommen jobber ofte ved siden av skolen for å få råd til merkeplaggene sine, men jeg er usikker på om jeg synes at det er greit. Jeg ser jo at skolearbeidet ofte blir nedprioritert, og jeg har mer enn en gang sett elever på jobb på det lokale kjøpesenteret når de skulle ha vært på skolen, elever som ikke har fått lest på prøven fordi de måtte jobbe i går osv. I tillegg vet vi jo at flere og flere ungdommer er stresset og deprimerte. Ikke så rart i grunn, når de har full skoleplass og minst en deltidsjobb i tillegg. Det er sikkert sunt å tjene sine egne penger, men for noen koster det nok mer enn det smaker, på sikt. Og når vi vet at brorparten av pengene blir brukt til mer eller mindre nyttige statussymboler, synes jeg det er trist. Trist er det også når foreldrene gjemmer seg bak "han må bruke sine egne penger, altså" i stedet for å ta samtalen om fornuftig pengebruk og tidsbruk (jobb-skole) med den håpefulle. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#270 |
|
intro
|
Disse gikk på østkantskolen Foss, da - en skole som har en mer miljøvennlig/halvfrikete og sympatisk profil enn veldig mange andre sentrumsnære videregående skoler i Oslo. Tror ikke de er helt representative, og jeg tror bildet hadde vært et helt annet på Oslo handelsgym. *fordomsfull* (Forresten er jeg ikke sikker på at de hadde tatt kontakt med avisen - tror heller det var avisen som hadde reist på befaring ..? Det var mange typer vesker som var avbildet.)
|
|
|
|
#271 |
|
Yes, we can!!
|
Og mine barn på Oslo vest ville ikke kjent igjen en merkeveske om de så den (7, 10 og 12 år). Jeg tror ikke helt de forstår konseptet "merke", en gang. Det er lommer av ulike interesser overalt.
|
|
|
#272 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg har samme erfaring som Darth og rine, jeg jobber på en mellomstor videregående skole en times tid fra Oslo. Det er mindre uniformert klesstil og sannsynligvis langt mindre merkepress enn da jeg gikk der for 15 år siden.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 06-02-15 kl 12:35. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja det er absolutt verre. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja, heldigvis. Deres skole er nok mer ekstrem enn mange andre.
|
|
|
#275 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg tviler ikke på at dette er mer av et problem i vest enn i øst, altså. Det er ikke så mange Foss videregående her, liksom.
|
|
|
#276 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg lager faktisk en poll en gang i tiden:
|
|
|
#277 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?En østkantskole med en mer sympatisk profil, du. Du verden.
|
|
|
#279 |
|
intro
|
Hvor kom arveklærne fra, da? Stovner? :dukker:
|
|
|
|
#280 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg har en veske til 1500 kroner som jeg kjøpte på salg! Altså jeg betalte 1500 kr. Den bruker jeg hver dag, og har brukte den hver dag i to år, så den har vært verdt pengene den!
|
![]() |
|
|