Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-15, 13:49   #281
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hvor kom arveklærne fra, da? Stovner? :dukker:

2. klasse er jo helt absurd. Det er regelrett komisk at noen kjøper merkeklær til 7-åringer.

Nabojenta på syv år har UGG, Moncler, dyre duskeluer, Polo og mye annet dyrt. Selv kunne hun ikke brydd seg mindre, og er begeistret for mine jenters klær, som hun omtaler som morsomme.

Gammel 06-02-15, 14:02   #282
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

En østkantskole med en mer sympatisk profil, du. Du verden.

Min lille jente arvet en masse klær i går, noen av dem med merker mor kjente igjen. Hun var overlykkelig, men helt oblivious på merkene. Poden aner heller virkelig ikke. Jeg tror ikke merkejag er vanlig i en tilfeldig Oslo Vest-2.-klasse.

Foss videregående har siden jeg gikk på skolen hatt en litt annerledes profil enn andre. Mer frikete ja, mer miljøbevisste, mer samfunnsengasjerte. Det er ofte en spesiell type elever som søker seg dit. Så det var vel ikke ment som at type østkantskole er mer sympatisk, men denne spesielt.
Ellers tror jeg merkejag er utbredt overalt, jeg vokste opp nordøst i Oslo, altså verste østkant, og det var stort press på Milet, Isba og diverse der også. Helt fra 4 klasse på barneskolen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:03   #283
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Foss videregående har siden jeg gikk på skolen hatt en litt annerledes profil enn andre. Mer frikete ja, mer miljøbevisste, mer samfunnsengasjerte. Det er ofte en spesiell type elever som søker seg dit. Så det var vel ikke ment som at type østkantskole er mer sympatisk, men denne spesielt.

Helt riktig observert.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:08   #284
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foss er en radikal, samfunnsengasjert og populær skole (og ligger vel knappe ti meter øst for ælva, og kanskje 300 meter øst for Uelandsgate) med ganske anderledes profil enn de aller fleste andre videregående skoler, øst eller vest. Og elevmassen er svært sympatisk, ja. Jeg hadde blitt veldig glad om min sønn ønsket å gå der.

Og nå skrev faktisk ikke Bluen "... enn vestkantskolene", men "...enn veldig mange andre sentrumsnære videregående skoler i Oslo".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:15   #285
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser Foss eleven nesten daglig og det er et stort antall jentegjenger med Michael Kors der også for ikke å snakke om gutter med dyre skinnvesker (de står på holdeplassen i Birkelunden). Jeg synes ikke de bildene var så typiske for dagens Foss elever faktisk. (Minnet mer om elever på Oslo Katedralskole).

Jeg synes elevene på vgs. rundt omkring blir likere og likere dessverre. Om stilen ikke er blå skjorte og Ralph Lauren som på Handelsgym så er presset til å passe inn i andre miljøer på andre skoler like sterkt, bare at det er ofte andre identitetsmarkører.

Gammel 06-02-15, 14:20   #286
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg ser Foss eleven nesten daglig og det er et stort antall jentegjenger med Michael Kors der også for ikke å snakke om gutter med dyre skinnvesker (de står på holdeplassen i Birkelunden). Jeg synes ikke de bildene var så typiske for dagens Foss elever faktisk. (Minnet mer om elever på Oslo Katedralskole).

Har du lest artikkelen? Der står det både om dyre vesker, hos jenter og gutter, og om nett og fjellrävensekker. Jeg møter Fosselever hver eneste dag, og syns det ser ut som en ganske grei normalfordeling av utstyr. Jeg syns for øvrig det er helt tåpelig om vi skal gå løs på hver eneste skole og nitpicke om de muligens har fler eller færre stoffnett, eller fler eller færre MK enn en annen skole i samme krets. Det interessante er vel det store bildet, er det ikke?

Gammel 06-02-15, 14:22   #287
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har du lest artikkelen? Der står det både om dyre vesker, hos jenter og gutter, og om nett og fjellrävensekker. Jeg møter også Fosselever hver eneste dag, og syns det ser ut som en ganske grei normalfordeling av utstyr. Jeg syns for øvrig det er helt tåpelig om vi skal gå løs på hver eneste skole og nitpicke om de muligens har fler eller færre stoffnett, eller fler eller færre MK enn en annen skole i samme krets. Det interessante er vel det store bildet, er det ikke?

Jovisst men poenget mitt er at Foss ikke har den samme profilen som de tidligere hadde. De har en veldig annerledes elvemasse nå en tidligere.

Gammel 06-02-15, 14:23   #288
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg datt innom en blogg i går som kommenterte rundt dette. Han hadde fått en kommentar i kommentarfeltet sitt, som han tok tak i. En sånn holdning er kanskje det jeg er mest redd for/skeptisk til. Når verdiene har havnet på avveie:

"Penger er måleenheten for meg, og med klærene vi går i viser man hvilken klasse man tilhører :-) h&m, Cubas,Dressmann osv da tilhører man arbeiderklassen, gjerne tunge yrker! Eller nav! Jeg personlig omgåes ikke slike! Og liker ikke at disse skal svette ved siden av meg! Man kan prøve å ta seg litt bra ut når man er i det offentlige. For å sette ting på spissen, man drar ikke på besøk til folk stygt kledd!? Men noen eier senteret så hvorfor dra der med stygge klær???"

Dette er jo det litt ekstreme, men samtidig - ferdes du i et miljø der det er en del slike som tror du definerer din egen verdi - din plass i verden - ut fra hva du bærer, så forstår jeg at presset oppstår. Samtidig er det så snodig og merkelig at vi har bevegd oss i motsatt retning igjen. En slik 'klassetenkning' er egentlig noe jeg forbinder med gamledager, selv om jeg er klar over at andre land i verden fortsatt tildels opererer slik. Mens jeg selv vokste opp med 'kunnskap og kompetanse' som nesten det eneste saliggjørende, så er vi nå kommet til at kropp, utseende, klær og utstyr skal definere deg. Hva noen andre måtte finne på å tenke.

Kort sagt: har du lykkes som ung kvinne i dag så vil alle gutter ligge med deg, og alle jenter ha kroppen/klærne/veskene dine.

Men så da? Hva når man har fått kroppen, kommentarene, jakken og veska? Hva da? Når brister egentlig denne illusjonen?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:23   #289
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Og apropos det store bilde - er det ikke slik at vgs. i sentrum alltid har vært og vil være annerledes en skolene lenger ut i bydelene siden de rekrutterer mye bredere?

Gammel 06-02-15, 14:24   #290
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

De har en veldig annerledes elvemasse nå en tidligere.

Nåja, det tror jeg helt ærlig jeg vet litt bedre enn deg, som har bodd nærme skolen i 25 år. Sånn siden vi nitpicker her. Men jo, sentrumsskoler har nok ofte en ganske anderledes profil. Selv om jeg tror det er i ferd med å endre seg, med flere skoler med spesialiserte linjer også ute i bydelene.

Gammel 06-02-15, 14:29   #291
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg datt innom en blogg i går som kommenterte rundt dette. Han hadde fått en kommentar i kommentarfeltet sitt, som han tok tak i. En sånn holdning er kanskje det jeg er mest redd for/skeptisk til. Når verdiene har havnet på avveie:

"Penger er måleenheten for meg, og med klærene vi går i viser man hvilken klasse man tilhører :-) h&m, Cubas,Dressmann osv da tilhører man arbeiderklassen, gjerne tunge yrker! Eller nav! Jeg personlig omgåes ikke slike! Og liker ikke at disse skal svette ved siden av meg! Man kan prøve å ta seg litt bra ut når man er i det offentlige. For å sette ting på spissen, man drar ikke på besøk til folk stygt kledd!? Men noen eier senteret så hvorfor dra der med stygge klær???"

Dette er jo det litt ekstreme, men samtidig - ferdes du i et miljø der det er en del slike som tror du definerer din egen verdi - din plass i verden - ut fra hva du bærer, så forstår jeg at presset oppstår. Samtidig er det så snodig og merkelig at vi har bevegd oss i motsatt retning igjen. En slik 'klassetenkning' er egentlig noe jeg forbinder med gamledager, selv om jeg er klar over at andre land i verden fortsatt tildels opererer slik. Mens jeg selv vokste opp med 'kunnskap og kompetanse' som nesten det eneste saliggjørende, så er vi nå kommet til at kropp, utseende, klær og utstyr skal definere deg. Hva noen andre måtte finne på å tenke.

Kort sagt: har du lykkes som ung kvinne i dag så vil alle gutter ligge med deg, og alle jenter ha kroppen/klærne/veskene dine.

Men så da? Hva når man har fått kroppen, kommentarene, jakken og veska? Hva da? Når brister egentlig denne illusjonen?

Jøss, forbinder du slik tenking med gamledager? Jeg har aldri sluttet å forbause meg over hvordan vi fortsatt ikke snakker om KLASSE i Norge. Vi bruker ordet harry i hytt og pine, men vi snakker ikke om at det vi egentlig gjør er å se ned og latterliggjøre mennesker som har andre verdier eller smak (i ordens vide forstand) en oss selv. Jeg synes dette fenomenet er svært sterkt i Norge, og bare har blitt forsterket de siste årene. Det som på engelsk heter the "chattering classes" nå, de som sitter med all definisjonsmakt over hva som er innenfor og utenfor, begrepet "Chavs" - folk som muligens har penger men veldig dårlig smak (i følge smakspolitiet). Vi har jo akkurat det samme i Norge selv om vi aldri snakker så mye om det (utenom sosiologene).

Dette er jo ren Bordieu og handler i stor grad om kulturell kapital fremfor øknomisk fordeling av midlene. Jeg synes det er mye mer relevant en de gamle modellene og høyst relevant i Norge i dag. Mer en noensinne ettersom vi blir rikere og rikere.

Sist redigert av Lisa : 06-02-15 kl 14:43.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:33   #292
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Nåja, det tror jeg helt ærlig jeg vet litt bedre enn deg, som har bodd nærme skolen i 25 år. Sånn siden vi nitpicker her. Men jo, sentrumsskoler har nok ofte en ganske anderledes profil. Selv om jeg tror det er i ferd med å endre seg, med flere skoler med spesialiserte linjer også ute i bydelene.

Å, herlighet. Ja for det man vet om noe kommer jo an på om man bor i umiddelbar nærhet.

Jeg gidder ikke engang forklare hva slags tilhørighet jeg har til skolen, men jeg lover deg at det gir meg et meget god grunnlag for å mene noe om elevmassen der. Sorry, men dette blir for dumt.

Sist redigert av Lisa : 06-02-15 kl 14:41.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:35   #293
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan anbefale boken Storeulvsyndromet av Thomas Hylland Eriksen som handler nettopp om det at materiell overflod ikke nødvendigvis gir lykke.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:42   #294
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Å, herlighet. Ja for det man vet om noe kommer jo an på om man bor i umiddelbar nærhet.

Jeg gidder ikke engang forklare hva slags tilhørighet jeg har til skolen, men jeg lover deg at det gir meg et meget god grunnlag for å mene noe om elevmassen der. Sorry, men dette blir for dumt.

Nettopp, mitt poeng er at slik nitpicking blir for dumt. You started it.

Gammel 06-02-15, 14:44   #295
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Nettopp, mitt poeng er at slik nitpicking blir for dumt. You started it.

Javel, hvor startet jeg det? Antydet jeg noen sted at jeg var "ekspert" på dette og ut fra hvilke kriterier? Jeg kommenterte at denne profilen dere beskrev for Foss vgs. nok ikke er så "satt" lenger. Fortell gjerne hva som er nitpicking med det. (Om det er det du mener).

Gammel 06-02-15, 14:53   #296
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, heldigvis. Deres skole er nok mer ekstrem enn mange andre.

Nå er det jeg som nitpicker her, men siden du tidligere har skrevet hvor dine nieser bor så vet jeg hvor du mener. (Jeg er ingen stalker, men bor i samme nabolag, så da husker man sånt ) Jeg har samme opplevelse som Polyanna og Candy - barneskolebarna her i vest er ikke vanligvis opptatt av merkeklær. Et og annet barn er det sikkert, men det er ikke gjengs. De begynner tidlig med UGGs, men det gjør de pinadø i vestlandsbygda jeg kommer fra også, så det er ikke utpreget her. Jeg tror det er litt gøy å gjøre vestkantskolene så ekstreme, mens det i realiteten er ganske langt fra virkeligheten. At det er mer heterogent sosioøkonomisk er jeg med på. Men barna er ikke mer jålete eller merkebevisste når de er så små. De aner ikke om de har jakke fra PoP eller Parajumpers. De vet bare om den er grønn eller blå. Stort sett.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 14:58   #297
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jøss, forbinder du slik tenking med gamledager? Jeg har aldri sluttet å forbause meg over hvordan vi fortsatt ikke snakker om KLASSE i Norge.

Ja 'klassetenkning' som i ikke å ønske å omgås noen ut fra deres stand, er noe jeg forbinder det med gamledager.

Hvis jeg ikke ønsker å omgås noen, er det fordi deres 'sinn' ikke harmonerer med meg. Jeg kan sikkert tenke og mene noe om det ytre, men det betyr jo ikke noe for relasjonen.

Men nå voksne jeg opp i et miljø med relativt lite variasjoner, og der 'de kule' egentlig ikke var kule ut fra økonomi, men ut fra holdninger og stil, og de ukule gjerne kunne komme fra hjem med bedre økonomi, men der skole og utdanning ble frontet mer enn fasade.
Jeg kjenner ikke til miljøer i Oslo, men ser jo det som skrives i media, og synes det er interessant å høre om erfaringene dere deler.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 15:09   #298
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja 'klassetenkning' som i ikke å ønske å omgås noen ut fra deres stand, er noe jeg forbinder det med gamledager.

Hvis jeg ikke ønsker å omgås noen, er det fordi deres 'sinn' ikke harmonerer med meg. Jeg kan sikkert tenke og mene noe om det ytre, men det betyr jo ikke noe for relasjonen.

Men nå voksne jeg opp i et miljø med relativt lite variasjoner, og der 'de kule' egentlig ikke var kule ut fra økonomi, men ut fra holdninger og stil, og de ukule gjerne kunne komme fra hjem med bedre økonomi, men der skole og utdanning ble frontet mer enn fasade.

Men selv om det ikke er så eksplisitt i dag som tidligere så blir jo samfunnet mer og mer segregert etter sosioøkonomisk og kulturell bakgrunn. Mange har jo holdninger av samme "karakter" som det sitatet, bare at de selvfølgelig vet bedre en å si det så eksplisitt. Det er jo ikke noe nytt at vi mennesker som oftest omgås "folk som oss selv", men i dag synes jeg dette ofte er litt annerledes med at folk er mer bevisste på å velge omgangskrets, både for seg selv og barna sine. Det kan man gjøre med hvor man bosetter seg, hvilke skole man velger for barna sine osv. Selvfølgelig er ikke alle bevisste på dette, men jeg tror flere og flere er det.

For øvrig synes jeg den offentlige debatten og ordskifte i Norge er gode eksempler på en legitimering og nærmest "forakt" ovenfor mange grupper mennesker som står utenfor det "gode fellesskap". Om det så er tiggere eller andre svake grupper i samfunnet. Jeg tror dette er med på å forsterke disse forskjellene som jo også øker i Norge, og dermed skaper denne type holdninger hos noen grupper mennesker. Jeg synes det er helt sjokkerende å se hva som er blitt greit å si og ikke om folk som allerede ligger nede, uten at noen ser ut til å bry seg. Jeg ser på dette fenomenet som direkte sammenlignbart med den forakt vedkommende i sitatet hadde for "ordinære mennesker".

Gammel 06-02-15, 15:21   #299
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nå er det jeg som nitpicker her, men siden du tidligere har skrevet hvor dine nieser bor så vet jeg hvor du mener. (Jeg er ingen stalker, men bor i samme nabolag, så da husker man sånt ) Jeg har samme opplevelse som Polyanna og Candy - barneskolebarna her i vest er ikke vanligvis opptatt av merkeklær. Et og annet barn er det sikkert, men det er ikke gjengs. De begynner tidlig med UGGs, men det gjør de pinadø i vestlandsbygda jeg kommer fra også, så det er ikke utpreget her. Jeg tror det er litt gøy å gjøre vestkantskolene så ekstreme, mens det i realiteten er ganske langt fra virkeligheten. At det er mer heterogent sosioøkonomisk er jeg med på. Men barna er ikke mer jålete eller merkebevisste når de er så små. De aner ikke om de har jakke fra PoP eller Parajumpers. De vet bare om den er grønn eller blå. Stort sett.

Jeg håper og tror du har rett, men jeg vet at mine to nieser nok har mye mindre merketøy enn sine jevnaldrende i klassene fordi foreldrene bevisst holder igjen. Men jeg tror vel og at det sikkert kan variere voldsomt fra en skole til en annen, også i samme nabolag.

Gammel 06-02-15, 15:26   #300
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo også veldig stor forskjell på sentrumsskolene. OHG har en ganske annen profil enn Katta, tross alt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.