Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det skoleveskepress der du bur?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Er det veskepress?
Ja, det er det 5 4,85%
Ja, til dels 15 14,56%
Nei, det er det ikkje 78 75,73%
Kors, og fri meg frå alt 5 4,85%
Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-15, 20:33   #21
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det skoleveskepress der du bur?

Stemte "nei", men det er litt utifra hva Storesøster formidler. Hun bryr seg ikke. Jeg vet dog at min venninne, som har en datter på samme trinn, sørget for Acneskjerf i julegave til henne, fordi det visst var veldig viktig.

Gammel 07-02-15, 20:36   #22
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg har kun barn i barneskolen, men jeg merker ikke noe til det på ungdomskolen der jeg jobber(bygda). Jeg blir så sjokkert over voksne mennesker når jeg leser denne artikkelen. Flere av utsagnene er så dumme at jeg skulle tro at de var forfattet av nettroll: http://www.dn.no/magasinet/2015/02/0...der/dyr-omsorg

Denne er jo kjempemorsom, jeg lo høyt og lenge. Det er jo bare tull, selv om de har hentet noe av det fra virkeligheten.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:38   #23
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Nei, ser lite av dette.
Ser ungdomsskoleelever med vanlige Bergans og Beckman sekker, Amandasekker. Allværsjakker og uggs, Converse, Nike Free. Altså helt vanlig.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:40   #24
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Det var da enda godt.

Gammel 07-02-15, 20:41   #25
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Den artikkelen der kan ikke være seriøs - det må være oppspinn.

Satire. "Persongalleriet" er dels det samme i denne og i en annen "diskusjon" om tv-serien Kampen om tungtvannet. Jeg lo så jeg nesten døde av begge, de er tatt på kornet...

Gammel 07-02-15, 20:44   #26
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor i Bærum så selvfølgelig er det noen vesker på skolen til eldste som går i 10. Vi snakker mye om økonomi, om merkepress og om det å ikke følge strømmen. Vi ser på Luksusfellen sammen med eldstemann, mye god læring i andres elendighet. Jeg skjønner at det å ha det samme som alle andre kan være veldig viktig for tenåringer, men vesker til 10.000 er ikke noe som diskuteres her. Ikke jakker til 7000 heller. Det er rett og slett bare NEI.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:45   #27
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er press på andre ting enn vesker. Det er kanskje riktigere å si at det er andre ting enn vesker som er mote eller in. Jeg har en motebevisst 6. klassing, hun er opptatt av trender uten å være opptatt av merker. Heldigvis.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:50   #28
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vet faktisk ikke.
Dattera mi på vgs (18) har ikke dyr veske. Men hun vet så utrolig godt at det hadde vært helt uaktuelt her i huset, så jeg vet ikke om hun har følt presset eller ei. Det er ikke nok venner innom her etter skolen til at jeg vet hva de har.
Sønnen min på ungdomsskolen kunne ikke brydd seg mindre, og så langt jeg har sett i nabolaget er det ingen av jentene på trinnet hans (10.) som sprader rundt med superdyre vesker. Men nå skal det sies at med mindre det er flashy logoer, ser ikke jeg forskjell på ei veske fra HM og en mulberry...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 20:50   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Den artikkelen der kan ikke være seriøs - det må være oppspinn.

Den er akkurat like ekte som tungvannsaken, til og med med samme Husmor, 75, Gjøvvik. Jeg synes tungtvannsaken var morsommere, men det er godt mulig det too close to home, too near the bone.

Ok, litt morsom er den jo. Det må være Linn-Jeanette, liksom.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 21:00   #30
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reiser på jobb med t-bane eller buss til Oslo. Ja, det er mange unge jenter med UGG, Nike free, 2XU tights, PJS parkas aldri med glidelås igjen, og Mulberry eller MK vesker. De går av på Majorstua, Nathionalteateret eller Vika. Godt mulig jentene som reiser andre vei har helt annen klesstil.

Gammel 07-02-15, 21:22   #31
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det Linn-Jeanette. Désirée ville jo aldri hatt, eh, hvetemel og brukte kondomer i den kamillefargede Bayswateren. Og så snilt av mammaen til William å tilby seg å kjøpe en ny til henne.

Sist redigert av Gaia : 07-02-15 kl 21:24. Årsak: Feil farge på Mulberryen :dåne:
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 21:48   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn går på barneskolen, og der lever vi i lykkelig uvitenhet om det meste. (det finnes barn der også med mødre med merkeinteresser, altså, og barn som har diverse, men de som ikke har det er de fleste, og det er bare ikke noe prat om det).

På ungdomsskolen har jeg hørt at det er en del MK-mas, og mange døtre som arver mødrenes vesker, men jeg aner ikke om det er alle eller noen.

Gammel 07-02-15, 21:58   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min sønn går bare i femte, men enn så lenge er der stor variasjon i klær, og ingen av de kjenteste dyre merkene. Det er nok en og annen med UGGs. Skolen hans er også ungdomskole, og også der er det stør variasjon i klesdrakt. Om de ikke har sekk har de som regel stoffnett. Vans og Converse-tettheten er høy, men ellers er en parkas fra Cubus den eneste jeg har sett en liten andel like av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:27   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jo ikke det var det i så stor grad, men etter at ett av tv-klippene som er lagd ifm dette nettopp er fra skolen til storebror (1-10), må jeg vel si at det er det likevel. Jeg svarte likevel "Ja til dels" fordi jeg tror det er en del ulike grupperinger.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:29   #35
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg tror ikke det. Kjører forbi to ungdomsskoler og en vgs hver dag til jobb, men ser i grunnen kun ungdom med sorte beckmann sekker. De er sånn sett veldig like. Ser ikke dyre jakker heller.

På barneskolen der mine går, 1-4 trinn, er det ikke noe merkepress i det hele tatt.

Gammel 07-02-15, 22:30   #36
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Her bruker de fleste sekken de fikk utlevert. Men det er høy PJ-faktor.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 22:32   #37
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg syns det er press på andre ting enn vesker. Det er kanskje riktigere å si at det er andre ting enn vesker som er mote eller in. Jeg har en motebevisst 6. klassing, hun er opptatt av trender uten å være opptatt av merker. Heldigvis.

Hva er presset på da? Nå spør jeg av ren nysgjerrighet, ikke noe annet.

Gammel 07-02-15, 22:32   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber for øvrig på en videregående skole som jeg tror er blant skolene i Oslo med minst merkepress, men det er ganske mange dyre jakker der også.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:33   #39
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke merket noe til merkepress på barneskolen våre går på, men det blir jo interessant å se på ungdomsskolen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 23:35   #40
millact

Standard

Ja, jeg tenker at ungdomsskolen kan være verre. Jeg husker jo litt hvordan det var da jeg gikk der selv. Mine skal på den samme. Om det var press er jeg ikke sikker på, men det var nå stas å ha noe av det samme de andre hadde som Ball gensere, Millet dunjakke og Isba støvletter. Jeg hadde aldri noen av disse tingene, men jeg hadde sikkert andre ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.