|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Er det veskepress? | |||
| Ja, det er det |
|
5 | 4,85% |
| Ja, til dels |
|
15 | 14,56% |
| Nei, det er det ikkje |
|
78 | 75,73% |
| Kors, og fri meg frå alt |
|
5 | 4,85% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Stemte "nei", men det er litt utifra hva Storesøster formidler. Hun bryr seg ikke. Jeg vet dog at min venninne, som har en datter på samme trinn, sørget for Acneskjerf i julegave til henne, fordi det visst var veldig viktig.
|
|
|
#22 |
|
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
Denne er jo kjempemorsom, jeg lo høyt og lenge. Det er jo bare tull, selv om de har hentet noe av det fra virkeligheten. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, ser lite av dette. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det var da enda godt.
|
|
|
#25 |
|
Dig for victory!
|
Satire. "Persongalleriet" er dels det samme i denne og i en annen "diskusjon" om tv-serien Kampen om tungtvannet. Jeg lo så jeg nesten døde av begge, de er tatt på kornet...
|
|
|
|
#26 |
|
Søkende
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi bor i Bærum så selvfølgelig er det noen vesker på skolen til eldste som går i 10. Vi snakker mye om økonomi, om merkepress og om det å ikke følge strømmen. Vi ser på Luksusfellen sammen med eldstemann, mye god læring i andres elendighet. Jeg skjønner at det å ha det samme som alle andre kan være veldig viktig for tenåringer, men vesker til 10.000 er ikke noe som diskuteres her. Ikke jakker til 7000 heller. Det er rett og slett bare NEI. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg syns det er press på andre ting enn vesker. Det er kanskje riktigere å si at det er andre ting enn vesker som er mote eller in. Jeg har en motebevisst 6. klassing, hun er opptatt av trender uten å være opptatt av merker. Heldigvis.
|
|
|
#28 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vet faktisk ikke. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Den er akkurat like ekte som tungvannsaken, til og med med samme Husmor, 75, Gjøvvik. Jeg synes tungtvannsaken var morsommere, men det er godt mulig det too close to home, too near the bone.
|
|
|
#30 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg reiser på jobb med t-bane eller buss til Oslo. Ja, det er mange unge jenter med UGG, Nike free, 2XU tights, PJS parkas aldri med glidelås igjen, og Mulberry eller MK vesker. De går av på Majorstua, Nathionalteateret eller Vika. Godt mulig jentene som reiser andre vei har helt annen klesstil.
|
|
|
|
#31 |
|
villende
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Selvfølgelig er det Linn-Jeanette. Sist redigert av Gaia : 07-02-15 kl 21:24. Årsak: Feil farge på Mulberryen :dåne: |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Mine barn går på barneskolen, og der lever vi i lykkelig uvitenhet om det meste.
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Min sønn går bare i femte, men enn så lenge er der stor variasjon i klær, og ingen av de kjenteste dyre merkene. Det er nok en og annen med UGGs. Skolen hans er også ungdomskole, og også der er det stør variasjon i klesdrakt. Om de ikke har sekk har de som regel stoffnett. Vans og Converse-tettheten er høy, men ellers er en parkas fra Cubus den eneste jeg har sett en liten andel like av.
|
|
|
#34 |
|
I mål
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg trodde jo ikke det var det i så stor grad, men etter at ett av tv-klippene som er lagd ifm dette nettopp er fra skolen til storebror (1-10), må jeg vel si at det er det likevel. Jeg svarte likevel "Ja til dels" fordi jeg tror det er en del ulike grupperinger. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, jeg tror ikke det. Kjører forbi to ungdomsskoler og en vgs hver dag til jobb, men ser i grunnen kun ungdom med sorte beckmann sekker. De er sånn sett veldig like. Ser ikke dyre jakker heller.
|
|
|
#36 |
|
Nå også i farger
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei. Her bruker de fleste sekken de fikk utlevert. Men det er høy PJ-faktor. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Hva er presset på da? Nå spør jeg av ren nysgjerrighet, ikke noe annet.
|
|
|
#39 |
|
kamerat
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi har ikke merket noe til merkepress på barneskolen våre går på, men det blir jo interessant å se på ungdomsskolen.
|
|
|
#40 |
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ja, jeg tenker at ungdomsskolen kan være verre. Jeg husker jo litt hvordan det var da jeg gikk der selv. Mine skal på den samme. Om det var press er jeg ikke sikker på, men det var nå stas å ha noe av det samme de andre hadde som Ball gensere, Millet dunjakke og Isba støvletter. Jeg hadde aldri noen av disse tingene, men jeg hadde sikkert andre ting.
|
![]() |
|
|