|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Er det veskepress? | |||
| Ja, det er det |
|
5 | 4,85% |
| Ja, til dels |
|
15 | 14,56% |
| Nei, det er det ikkje |
|
78 | 75,73% |
| Kors, og fri meg frå alt |
|
5 | 4,85% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
Ja, da snakket jeg med eldste om hvordan det er blant ungdomsskoleelevene på hennes skole, og joda, der hagler det visst av Michael Kors vesker og dess like. Mellom halvparten og 3/4 mente hun hadde det... Håper hun holder på holdningen sin om at det er lite smart bruk av penger. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har spurt min. Hun går i 7. klasse i østre Bærum, og hun har lest alle artiklene om barn og vesker og sier at det ikke er noe veskepress hos dem, og at hun er spent på hvordan det blir på ungdomsskolen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan signerer denne. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Alle?
|
|
|
#86 |
|
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg har jo bare småbarn, men ut i fra observasjoner på bussen er det mer North Face-gigabager og denslags enn dyre vesker. Noen av jakkene ser dog litt ut som de Para Jumpers-sakene, uten at jeg har studert dem inngående. Tror det er veldig blandet, men ikke utpreget høy dyr veskefaktor. Nedre Romerike.
|
|
|
|
#87 |
|
Gal kattedame
|
Ja, alle hans venninner har, de som vanker her i huset. Jeg ser jo klærne som henger i gangen og veskene de har på armen når de tasser ned i kjelleren.
|
|
|
#88 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det høres litt ille ut for dem som ikke har råd (eller lyst) til å følge normen.
|
|
|
#89 |
|
Gal kattedame
|
Jeg tror det er beintøft å være jente her i området og ikke følge normen. Ser det godt i skolekatalogen, de aller fleste er kliss like. Samme klær,samme sveis og sminke.
|
|
|
#90 |
|
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Har bare små barn (og på barneskolen er det mye joggebukser, longs inne og generelt ekstremt avslappa stil som i bhg), men når jeg ser på dem som rusler på vei til ungdomsskolen så tviler jeg veldig sterkt. Mye cubus og gratis MOT-sekker å se her altså. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Rockesøster
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Denne uka har jeg busset med med samme buss som videregåendeelevene, og ikke en eneste dyr veske var å se. I ettermiddag var bussen så full at nabojenta måtte sitte på fanget mitt, og vi kom da i prat om denne saken. Hun kunne fortelle at de har sett etter disse veskene på skolen for å se hvordan det ligger an her i området, men de aller fleste bruker pc-sekk, og noen få av jentene har vesker, men til ikke av disse designervesken til vanvittige priser.
|
|
|
#92 |
|
heimføing
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg spurte min syvendeklassing her om dagen, og det eneste hun hadde sett var ei (ukjent) hente med LV-veske på kjøpesenteret. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg gikk bak en jente på veien hjem i går og tenkte på dette med veske og skolebøker. Hun kan da umulig ha plass til særlig mye i den vesken hun hadde med i går. Men mulig de har skap på skolen, sånn som det er på Uskolen til eldstemann.
|
|
|
|
#94 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Der jeg bor aner jeg ikke, men der jeg jobber så er det noe Michael Kors, men ellers synes jeg ikke det virker som det er mye med vesker. Men Uggs og dyre vinterjakker er det nok av. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
snur
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ikke det jeg har lagt merke til. Eldste går i 8. klasse og i hennes klasse er det stort sett sekker og en og annen Adidasveske. Ikke noe merkepress der i gården. Hos oss går merkemas mer på treningsklær og fotballsko. Men de er heldigvis veldig enig når vi sier at fotballsko til flere tusen ikke er akutelt så lenge føttene vokser i det tempoet de gjør nå.
|
|
|
#97 |
|
Fortynnet
|
Dette er en parodi og ikke reelle uttalelser, da. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#99 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg jobber og har barn i vgs. Så godt som alle bruker sekken som de fikk utlevert med PCen i VG1. Noen har Parajumper-jakker, men det er ikke så mange. Vi er en skole med MDD og idrettslinje, og mange har dyre musikkinstrumenter og dyrt sportsutstyr. Så det er nok ikke et ressursspørsmål.
|
|
|
#100 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?På skolen til snuppa er det noen MK vesker. Endel CG og Svea jakker. Veldig lite PJ jakker tror jeg.
|
![]() |
|
|