Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-15, 15:06   #241
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

I anmeldelsen: "Det er vanskelig å tolke det som noe annet enn et endetidstegn." Sleng på hvor mange som leser intetsigende rosablogger også, og jeg er helt enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:12   #242
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Så rart kan det se ut når noen hopper inn å svarer på første innlegg uten å ha lest seg gjennom tråden.

Skal ikke se noen film og har ikke lest bøkene. Jeg blir ikke underholdt av den type filmer/bøker uansett. Men jeg har lest en del av kritikken og skjønner den egentlig godt. Særlig med tanke på at jeg, som da ikke har lest bøkene eller registrert nevneverdig av innholdet, i forkant kun har fått med meg at de selger undertøy som skal være inspirert av bøkene og at f.eks. kondomeriet selger sexleketøyesker som heter "50 shades of grey". I mine øyne er det jo da ganske tydelig på at de (både de som lager produktene, men også forfatter som selger merkevarenavnet videre til produsentene) spiller på at innholdet i boka er sexy og romantisk. Jeg ble mildt sagt overrasket over de utdragene (som sikkert var det verste i bøkene, altså) jeg har lest fra boka etter å ha fått et helt annet inntrykk gjennom merch og popularitet.

Sist redigert av Vianne Rocher : 11-02-15 kl 15:17.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:14   #243
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Noe av det som gjør det tydelig at det ikke handler om lek/BDSM, er at-så vidt jeg har skjønt- ikke er mulig for Ana å si stopp. Da er det overgrep.

Nå er det lenge siden jeg leste de bøkene, men slik jeg leste det, så var han hele tiden tydelig på at alt var opp til henne og at hun når som helst kunne si nei. Det er iallfall slik jeg husker det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:17   #244
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå er det lenge siden jeg leste de bøkene, men slik jeg leste det, så var han hele tiden tydelig på at alt var opp til henne og at hun når som helst kunne si nei. Det er iallfall slik jeg husker det. Hvis det ikke hadde vært sånn, hadde jeg nok syntes det var motbydelig.

Ja, akkurat sånn!

Det var derfor jeg ble så overrasket når det ble snakk om voldtekt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:20   #245
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jamen, hun sier jo nei mange ganger hvor han bare kjører på. At hun likevel liker det etterhvert, betyr ikke st hun ikke har sagt nei og at han har gitt beng i det. Det skjer jo flere ganger. Hun sier hun vil værei fred. Han driter i hva hun har sagt og følger etter henne. Det er ikke kjærlighet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:21   #246
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at det er veldig lenge siden dere leste bøkene og dere kan med fordel lese den bloggen som det var linket til et annet sted her

Han sier at hun kan si nei og når hun sier det så sier han at han ikke bryr seg, han stalker henne og dukker opp alle steder der hun er, han trenger seg inn i leiligheten hennes og når hun sier nei så truer han med å binde henne fast for å voldta henne og at hun må være stille for ellers kommer venninnen hennes til å høre hva som skjer.

Ved å si at hun kan si nei så legger han ansvaret på henne samtidig som han nekter å høre neiet hennes. Klassisk voldtekstretorikk, hun sier nok bare nei fordi hun ikke skjønner hvor fantastisk hun kommer til å få det sammen med meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:24   #247
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke kjærlighet. Men hvem i tråden er det som påstår alt det er kjærlighet og romantikk og helt og sånn?

Jeg tror ikke han tvang henne til å gjøre ting i sex-situasjoner hun sa nei til, altså, men må ta forbehold om at jeg ikke husker helt. I andre situasjoner har du rett i at han gjorde det, han fulgte vel etter henne, blant annet. Han er jo ikke helt i vater, det er det vel ingen tvil om.

Gammel 11-02-15, 15:25   #248
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Klassisk voldtekstretorikk, hun sier nok bare nei fordi hun ikke skjønner hvor fantastisk hun kommer til å få det sammen med meg.

Og hun ender jo opp med å like det... Og dermed et det jo bare romantisk og greit, sant.

Gammel 11-02-15, 15:29   #249
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da flere her i tråden som sier at dette er et spill mellom to som er glade i hverandre og at det er en sterk kjærlighetshistorie. Det er ikke noe jeg finner på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 11-02-15, 15:38   #250
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er da flere her i tråden som sier at dette er et spill mellom to som er glade i hverandre og at det er en sterk kjærlighetshistorie. Det er ikke noe jeg finner på.

Såvidt jeg så var det kun en som sa det, en jeg forøvrig aldri har sett her før. Men jeg tror ikke jeg gidder å diskutere mer. Vi som ikke ser overgrep i boka blir tillagt utrolig mange meninger ingen har hevdet. Det er like irriterende det sikkert er for andre å bli beskyldt for å være pripne.

Forøvrig må jeg legge til at jeg kan medgi at de nok er glade i hverandre på et vis, ihvertfall at de blir det, men det er på ingen måte et sunt og normalt forhold. Det har jeg aldri trodd det er ment å være heller.

Gammel 11-02-15, 15:40   #251
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Atte hva? Da husker du ikke veldig mange innlegg tilbake.

Gammel 11-02-15, 15:45   #252
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, så deilig det er å lese en bønsj med velskrevne anmeldelser som er enig med meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:50   #253
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Atte hva? Da husker du ikke veldig mange innlegg tilbake.

Nei da. Jeg har kranglet med meg selv gjennom hele tråden. Du var for øvrig en av dem som skrev at du ikke så noe vold og overgrep i historien, så vidt jeg husker.

Gammel 11-02-15, 15:52   #254
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, det er ikke kjærlighet. Men hvem i tråden er det som påstår alt det er kjærlighet og romantikk og helt og sånn?

Jeg tror ikke han tvang henne til å gjøre ting i sex-situasjoner hun sa nei til, altså, men må ta forbehold om at jeg ikke husker helt. I andre situasjoner har du rett i at han gjorde det, han fulgte vel etter henne, blant annet. Han er jo ikke helt i vater, det er det vel ingen tvil om.

Hyacinth - hele greia blir jo markedsført som en romantisk greie. Det er liksom det jeg har engasjert meg i forhold til, da.

Gammel 11-02-15, 15:57   #255
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hyacinth - hele greia blir jo markedsført som en romantisk greie. Det er liksom det jeg har engasjert meg i forhold til, da.

Javel, men det har jeg ikke tatt stilling til all den tid jeg ikke har sett det. Noen spurte meg om fb og vg, og jeg leser ikke der. Jeg leser Aftenposten og lokalavisen, og det er mulig det har stått noe det, men jeg har i tilfelle ignorert det, jeg er ikke så opptatt av hva verden mener om Fifty Shades.

Gammel 11-02-15, 15:57   #256
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i markedsføringen. Men jeg synes historien viser hvor komplisert kjærlighet kan være, og relasjoner. For uansett hvordan man snur og vender på det, så er det jo et kjærlighetsforhold her. Og selv om jeg ikke leste ferdig serien, så synes jeg forholdet utviklet seg - og personene forandrer seg. Og den maktbalansen synes jeg på mange måter forandrer seg også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 15:59   #257
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det virker beyond merkelig å ikke ha fått med seg mye av hypen rundt 50 shades dreier seg om at folk syns det er en sexy historie med en flott, rik, attraktiv fyr.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 16:04   #258
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det virker beyond merkelig å ikke ha fått med seg mye av hypen rundt 50 shades dreier seg om at folk syns det er en sexy historie med en flott, rik, attraktiv fyr.

Jeg har jo sett at det har vært undertøyskampanjer etc. Men ellers så har jeg ikke engasjert meg noe i noe hyping, og synes ikke det har vært veldig mye i media heller, før filmen kom nå? Og når man leser serien, så ender det vel opp med at det er den «flotte, rike og attraktive fyren» som har de største problemene, og som endrer seg mest gjennom bøkene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 16:08   #259
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Det som (fortsatt) bekymrer meg er at folk ikke ser at det ikke er greit å behandle folk slik han behandler henne. Når hun sier nei, nekter han å akseptere at hun sier det. Det er faen ikke særlig formildende at det er fordi han har så himla lyst på henne. Det er ikke greit å overvåke folk og stadig velge å ikke høre på hva de ønsker seg under dekke av at det er fordi de elsker det mennesket de overhodet ikke respekterer, så VELDIG høyt. Hvis folk synes det er romantisk/opphissende/spennende så mener jeg fortsatt at det er problematisk. På samfunnsnivå.

Gammel 11-02-15, 16:10   #260
Nå også i farger

Standard

Nei da. Jeg har kranglet med meg selv gjennom hele tråden. Du var for øvrig en av dem som skrev at du ikke så noe vold og overgrep i historien, så vidt jeg husker.

Voldtekt ja. Men jeg har da aldri skrevet at det er en sterk kjærlighetshistorie, at Grey er drømmemannen eller at historien er romantisk. Jeg har skrevet at forholdet er usunt og at jeg ikke ville vært i forholdet selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.