|
|
#241 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of GreyI anmeldelsen: "Det er vanskelig å tolke det som noe annet enn et endetidstegn." Sleng på hvor mange som leser intetsigende rosablogger også, og jeg er helt enig. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: 50 Shades of Grey
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 11-02-15 kl 15:17. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nå er det lenge siden jeg leste de bøkene, men slik jeg leste det, så var han hele tiden tydelig på at alt var opp til henne og at hun når som helst kunne si nei. Det er iallfall slik jeg husker det. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Ja, akkurat sånn! |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyJamen, hun sier jo nei mange ganger hvor han bare kjører på. At hun likevel liker det etterhvert, betyr ikke st hun ikke har sagt nei og at han har gitt beng i det. Det skjer jo flere ganger. Hun sier hun vil værei fred. Han driter i hva hun har sagt og følger etter henne. Det er ikke kjærlighet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg tror at det er veldig lenge siden dere leste bøkene og dere kan med fordel lese den bloggen som det var linket til et annet sted her |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Kontrollfrik
Sv: 50 Shades of GreyNei, det er ikke kjærlighet. Men hvem i tråden er det som påstår alt det er kjærlighet og romantikk og helt og sånn? |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Og hun ender jo opp med å like det... Og dermed et det jo bare romantisk og greit, sant.
|
|
|
#249 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyDet er da flere her i tråden som sier at dette er et spill mellom to som er glade i hverandre og at det er en sterk kjærlighetshistorie. Det er ikke noe jeg finner på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Kontrollfrik
Såvidt jeg så var det kun en som sa det, en jeg forøvrig aldri har sett her før. Men jeg tror ikke jeg gidder å diskutere mer. Vi som ikke ser overgrep i boka blir tillagt utrolig mange meninger ingen har hevdet. Det er like irriterende det sikkert er for andre å bli beskyldt for å være pripne. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Nå også i farger
Atte hva? Da husker du ikke veldig mange innlegg tilbake. |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nei da. Jeg har kranglet med meg selv gjennom hele tråden. Du var for øvrig en av dem som skrev at du ikke så noe vold og overgrep i historien, så vidt jeg husker.
|
|
|
|
|
#254 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hyacinth - hele greia blir jo markedsført som en romantisk greie. Det er liksom det jeg har engasjert meg i forhold til, da.
|
|
|
|
|
#255 |
|
Kontrollfrik
Javel, men det har jeg ikke tatt stilling til all den tid jeg ikke har sett det. Noen spurte meg om fb og vg, og jeg leser ikke der. Jeg leser Aftenposten og lokalavisen, og det er mulig det har stått noe det, men jeg har i tilfelle ignorert det, jeg er ikke så opptatt av hva verden mener om Fifty Shades. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har ikke satt meg så veldig inn i markedsføringen. Men jeg synes historien viser hvor komplisert kjærlighet kan være, og relasjoner. For uansett hvordan man snur og vender på det, så er det jo et kjærlighetsforhold her. Og selv om jeg ikke leste ferdig serien, så synes jeg forholdet utviklet seg - og personene forandrer seg. Og den maktbalansen synes jeg på mange måter forandrer seg også.
|
|
|
#257 |
|
Glamorøs
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg syns det virker beyond merkelig å ikke ha fått med seg mye av hypen rundt 50 shades dreier seg om at folk syns det er en sexy historie med en flott, rik, attraktiv fyr.
|
|
|
#258 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har jo sett at det har vært undertøyskampanjer etc. Men ellers så har jeg ikke engasjert meg noe i noe hyping, og synes ikke det har vært veldig mye i media heller, før filmen kom nå?
|
|
|
#259 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of GreyDet som (fortsatt) bekymrer meg er at folk ikke ser at det ikke er greit å behandle folk slik han behandler henne. Når hun sier nei, nekter han å akseptere at hun sier det. Det er faen ikke særlig formildende at det er fordi han har så himla lyst på henne. Det er ikke greit å overvåke folk og stadig velge å ikke høre på hva de ønsker seg under dekke av at det er fordi de elsker det mennesket de overhodet ikke respekterer, så VELDIG høyt. Hvis folk synes det er romantisk/opphissende/spennende så mener jeg fortsatt at det er problematisk. På samfunnsnivå.
|
|
|
|
|
#260 |
|
Nå også i farger
Voldtekt ja. Men jeg har da aldri skrevet at det er en sterk kjærlighetshistorie, at Grey er drømmemannen eller at historien er romantisk. Jeg har skrevet at forholdet er usunt og at jeg ikke ville vært i forholdet selv. |
|
|
|
![]() |
|
|