|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of Grey
Oki - da skjønner jeg. Men jeg liker overhodet ikke begrepet, bare så det er sagt. Det er himla patroniserende.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of GreyDronningen forklarer godt det jeg har prøvd å si. |
|
|
|
|
|
#383 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg skjønner alt dette. Det er jo på grunn av mye av det du sier at jeg synes det er ille at denne filmen og bøkene markedsføres slik de gjør. Det fremstilles som at det er greit at han behandler henne som han gjør (og da snakker jeg ikke om sexen) FORDI han er skadet av en traumatisk barndom. Og at det fremstilles slik at hun får belønningen for å la seg kontrollere og bli oversett/utsatt for usaklige beskyldninger/måtte velge mellom sitt ufødte barn og faren og generelt helt urimelig oppførsel, ved at tilslutt - så blir han snill. Tilslutt vil han ha henne og babyen likevel, også lever de lykkelige alle sine dager. Og det er romantisk?!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Kontrollfrik
Sv: 50 Shades of GreyFør jeg leste denne tråden hadde jeg kun lest bøkene. Etter jeg leste denne tråden, har jeg såvidt fått med meg litt av markedsføringen. (Fordi jeg ikke hadde oppsøkt den tidligere.) Og jeg må medgi at jeg reagerte på den. Det framstilles i et veldig snodig lys for meg. Jeg syntes heller ikke Felleskjøpreklamen var særlig morsom, faktisk. |
|
|
|
|
|
#385 |
|
Kontrollfrik
Men det er jo helt fullstendig virkelighetsfjernt. Ikke nødvendigvis slik han behandler henne, men selve slutten. Og jeg tenker jo at det er noe de fleste er i stand til å forstå? |
|
|
|
|
|
#386 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det tenker ikke jeg. Og det er ikke fordi jeg tror at folk er dumme.
|
|
|
|
|
#387 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 50 Shades of GreyVerden vil bedras, og folk er dumme som brød, eller iallfall grenseløst naive. Sånn er det med den saken. |
|
|
|
|
|
#388 |
|
I endring
|
Sv: 50 Shades of GreyDen fikk terningkast 1 på lokalsendingen her med kommentar om at den var mindre erotisk enn Askepott, så tror ikke filmen sprenger noen grenser.
|
|
|
#390 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Takk for svaret om dette lenger opp. |
|
|
|
|
|
#391 |
|
etterpåklokest
|
Sv: 50 Shades of Grey |
|
|
|
|
|
#395 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#396 |
|
Kontrollfrik
Sv: 50 Shades of GreyMulig jeg er på viddene her nå, men jeg diskuterte dette temaet mannen min, som overhodet ikke kjenner til Fifty Shades. Han argumenterte med romantisering av drap og vold i uttallige filmer, feks Rambo (som jeg ikke har sett). Han slengte også inn noen argumenter om ytringsfrihet og retten til å lage til å lage de filmene man vil. Er dette sammenlignbart? |
|
|
|
|
|
#397 |
|
Introvert optimist
|
Sv: 50 Shades of GreyMan kan jo gjerne lage sånne filmer. Jeg er enig med mannen din i det, Hyacinth. Det er markedsføringen det er noe feil på. Dette er ikke en romantisk film. Etter alt som er skrevet her høres dette mer ut som en film om en skadet mann som viderefører skading og en dame som lider av Stockholmssyndrom. Hvis den var markedsført som det ville diskusjonen vært en helt annen. Da ville det ikke blitt laget undertøykolleksjoner heller tipper jeg.
|
|
|
#398 |
|
Kontrollfrik
Enig i det. Som jeg nevnte tidligere i tråden, har jeg ikke fulgt med på markedsføringen. De siste par dagene har jeg derimot gjort det, og likte ikke det jeg så. Mannen her påstår at han ikke har sett noen romantisk markedsføring, "snarere markedsført som en dominant film", men jeg mistenker ham for å ikke ha sett så nøye etter. |
|
|
|
|
|
#399 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Sv: 50 Shades of GreyYtringsfrihet synes jeg det blir rart å trekke inn på bakgrunn av at folk er uenige i noe. |
|
|
|
|
|
#400 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 50 Shades of GreyJeg ser ikke helt hva ytringsfrihet har med dette å gjøre? Man har jo også rett til å mene hva man vil om det som blir laget, og det er jo nettopp det vi driver med nå. |
|
|
|
![]() |
|
|