Sv: Hvordan "slanke" en 13-åring?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Tja, ja og nei. Det er mye lettere å være aktiv om man er i god form. Og det er ikke alle som får anstendig kondis av vanlig "ut på tur", noen må legge inn litt kondistrening. Jeg skulle ønske noen hadde fortalt med det da jeg var ung. At jeg kunne trent opp kondisen. (Jeg var enormt hverdagsaktiv, for jeg hadde late 70-tallsforeldre som aldri kjørte oss noen steder, og jeg måtte gå og sykle overalt. Men jeg tok jo aldri i, for skrekk og gru om jeg skulle bli anpusten! Så alt gikk i slow motion bestandig. )
Joda. Men hvis man trener 3-4 ganger i uka, så er det kanskje greit nok, og så kan man ha fokus på å øke hverdagsaktiviteten. Type gå på butikken, ta trappene i stedet for heis, gå på besøk i stedet for å kjøre, sykle på apoteket, sykle til fotballtreninga etc etc. Og da kan jeg ikke skjønne at man trenger blir anpusten, det er da uansett fryktelig mye sunnere enn å sitte i sofaen eller å kjøre bil? Og dersom det er sånn man lever hver bidige dag så monner det på kaloribudsjettet altså.
|