|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#362 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Nei, det er sant, det var ikke meningen å skyte på deg.
|
|
|
#363 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg tror også at det gjelder mange, men ikke nødvendigvis mange i denne tråden, det har jeg ikke oversikt over. |
|
|
|
|
|
#364 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Men det har jeg.
|
|
|
#365 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg synes det er interessant når det skrives at det er ille at mange har kjøpt bildet av feministen som den sinte, hårete og stygge dama. |
|
|
|
|
|
#366 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg er ofte en sinna feminist. Av og til hårete, men ikke så ofte, egentlig.
|
|
|
#367 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
Halleluja, sistah! :yeswecan:
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#368 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har sagt det. Foreløpig har jeg kommet til tre. Derav min en-to-mange-kommentar lenger opp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#369 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Eg kjenner ingen sinte, hårete feministar. Kollegaen eg refererte til er ikkje sint og hårete feminist. Men ho uttrykker diverse meiningar som eg ikkje likar, utan at ho framstår som sint.
|
|
|
#370 |
|
Leser
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Kaller meg ikke feminist. For meg er begrepet "tomt" - et ord jeg aldri har brukt, som jeg aldri hørte i bruk i barndommet og som jeg ikke hører i bruk i dag. Jeg kaller meg ikke kvinne, hvit eller middelaldrende(!!!) heller, selv om jeg er alle tre delene. Jeg identifiserer meg ikke med disse tingene. Jeg identifiserer meg feks med at jeg er glad i å arbeide med hendene, er ingeniør, er fra Nord-Norge etc
|
|
|
#371 |
|
|
Atte hææææ??? Dette var da litt av en nedrvurdering av voksne kvinner.
For min del er dette mye av hovedpoenget med feminisme. Det er like ille om det er gutter eller jenter som blir satt merkelapp på, men det er jo umulig å overse at "guttejente" er et positivt ord, mens "feminin gutt" ikke er det.
|
|
|
|
#372 |
|
Halloen!
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Jeg hørte også på Befolkningen nå og vet ikke om jeg er mest |
|
|
|
|
|
#373 |
|
By the Sea
|
Ja, jeg blir litt forvirret over båssettingsskrekken. Vi kaller oss alle en lang rekke ting og det er helt nødvendig for en felles virkelighetsopplevelse.
|
|
|
#374 |
|
maler
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Hadde ikke feminisme vært et litt tannløst begrep om det ble oppfattet som et "utelukkende fint kvinneord" som en eller annen skrev? Jeg synes det er naturlig at det får endel motbør, det er tross alt snakk om å bryte ned maktstrukturer og å hevde egne rettigheter.
|
|
|
#375 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Just presis.
|
|
|
#376 |
|
Halloen!
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Vel, jeg tenker at det hadde vært en fordel for den gode sak (for vi er alle enige om at det er en god sak?) om flere hadde sluttet å flisespikke på hva begrepet egentlig betyr og "stått fram" som feminister. Det at man ikke gjør det fordi det er, eller enda verre- har vært- noe i feminismebegrepet man ikke identifiserer seg med, gjør det vanskeligere å gi nytt innhold til begrepet. "Jo flere vi er sammen" og alt det der. |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Totally agree.
|
|
|
#378 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#379 |
|
maler
|
Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?Mens jeg tenker at det hadde vært lettere å samle seg om et begrep som var hakket mer nøytralt.
|
|
|
#380 |
|
|
Jeg mener at antall sammen ikke er det saliggjørende for likestilling om ikke de som er sammen er litt samkjørte med tanke på hva som skal til for å oppnå målene. |
|
|
|
![]() |
|
|