Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-15, 16:16   #41
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser egentlig overvektige damer ut i festdrakt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Konfirmantene hadde også sett finere ut om de fikk bunad som passet til dem der og da, og ikke en som det var meningen de skal vokse i.

Ja, det er et veldig godt poeng.

Gammel 16-03-15, 17:14   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes bunader flest er finest på damer med litt figur. Ergo synes jeg vel konfirmantene er noe "slunkne" og overkledde i bunad, de fleste kler den bedre når de har fått mer hofter og pupper...

Det fins damer som aldri får så mye hofter og "figur". Jeg syns tynne damer er akkurat like flotte i bunad som andre, inkludert spinkle konfirmanter. Denne uttalelsen hadde blitt sett på som ganske frekk om den gikk andre veien - at de som var "stappa" og med bilringer ikke var like fine i bunad som de med smekkert liv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 17:26   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greia med bunad er vel at den ikke viser så mye figur?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-15, 17:32   #44
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaja. Jeg skriver at jeg synes bunader flest er finest på damer med litt figur. Jeg har ikke sagt at ingen andre er fine i bunad. Ei heller synes jeg at alle er like flotte i bunad, noen kler det helt klart bedre enn andre. Jeg tror egentlig ikke jeg kommer på et eneste plagg jeg synes er like flott på alle.

Gammel 16-03-15, 17:53   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valgte bunad etter tilhørighet og ikke etter snitt. Jeg synes jeg veldig sjelden (aldri?) ser noen jeg ikke synes er fin i bunaden sin, så jeg kunne nok glatt stilt meg bak utsagnet "alle kler bunad".

Gammel 16-03-15, 20:24   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Den var som i "man"/ "en". At vi var uenig i en annen diskusjon gjør ikke at jeg er uenig med deg i alle diskusjoner.

Hæ?

Siden jeg var sitert i de to foregående postene, og du tok opp tematikken med skreddersøm, ble jeg engstelig for at det nå ble tolket som om jeg mente at kun modellkropper så bra ut i bunad, for det er absolutt ikke det jeg mener.

Har vi en vendetta jeg ikke vet om?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 13:46   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes bunad viser masse figur. Både hofter og pupper kommer til sin rett i bunad, samtidig som den ikke krever at jeg er tynn på midten allikevel. Huff ... det ble fryktelig uklart. Jeg har et håp om å komme inn i bunaden min til 17. mai i år, og det vil glede meg voldsomt å få vise den frem igjen.

Sannsynligvis ville jeg vært mer fornøyd med de andre klærne mine også hvis de var skreddersydd til meg slik bunaden er.

Og tynne damer er fine i bunad de også. Det er jo et utrolig staselig plagg.

Gammel 17-03-15, 14:15   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det kommer an på bunaden.

Hedmarksbunadene har korsettliv (som mange bunader) og viser mye figur:

Hallingdal gir rom for en ekstra runde med kaker og en nimåneders-mage:

Candy: Nei, jeg har ikke det, men jeg trodde du hadde det, da du skrev som du gjorde. Sorry.

Gammel 17-03-15, 14:15   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, så små og unnseelige bilder.

Gammel 17-03-15, 14:20   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at Hallingdalsbunaden ikke hadde vært særlig flatterende på meg. Men jeg er ikke fra Hallingdal, så da slapp jeg å tenke på den problemstillingen.

Gammel 17-03-15, 14:29   #51
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Det ser ut som de har bunader med liv også i Hallingdal, "Rukkastakk", mens heljestakken er som en vikingserk, hvor noen har belte i livet. Det må jo ha vært praktisk i de årene man går inn og ut som et trekkspill med barnefødsler og deigemage å ha en stakk som ikke avslørte noe. Jeg kunne jo ikke bruke bunaden da jeg var 4 mnd på vei med nummer tre.

http://home.online.no/~vi-hjoen/index.html Her er en oversikt over masse ulike bunader fra Hallingdal.

Gammel 17-03-15, 15:23   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greia med den er at den er like ukledelig på alle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 15:31   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er jo flott på modellen syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 16:32   #54
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greia med den er at den er like ukledelig på alle.

Det er bare fordi moten de siste årene har vært mer innsvinget og kroppsnært, tror jeg. Man "liker" det som til enhver tid er moderne, tror jeg, enten man vil eller ikke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 16:48   #55
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Hallingdalserkene ligner mye på vikingtidskjolene, de som kalles forklekjoler.

Og mens jeg pinterestet fant jeg dette:

Islandsk bunad:

Bra skaut:

Gammel 17-03-15, 18:13   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er bare fordi moten de siste årene har vært mer innsvinget og kroppsnært, tror jeg. Man "liker" det som til enhver tid er moderne, tror jeg, enten man vil eller ikke.

Seff. Men nå har innsvinget liv vært dominerende på motefronten de siste 700 åra, kun med et par små gjedteopptredner av empireliv og trettitallets sekkekjoler.

Poenget er at jeg syns ikke kroppsfasongen spiller inn på hvor vidt man kler en slik vikingkjole eller ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 19:13   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

No worries, HV; jeg har langtidssurhet som en møll, så jeg lurte på om jeg hadde gått glipp av noe. :look bright light!:

Jeg er så klart enig i at skreddersøm hjelper mye, og også enig med Tally i at akkurat den selekjolebunaden er mer flott enn flatterende for en hver figur. Men for min del har jeg altså også skjelt litt til passform - det er ikke det VIKTIGSTE, man må selvsagt føle seg hjemme i bunaden også. Men det er ingen tvil om at bergensbunaden passer best til meg, som er veldig lang i livet, mens nordhordlandsbunaden f.eks. kler min søster veldig godt, som er mye kortere i livet, har mindre byste og lange ben. Og her var det primært snakk om festdrakt, var det ikke? Da er kanskje ofte tilhørigheten litt mindre påfallende?

Ingen av dem er oss, altså.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.