Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-15, 01:13   #41
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.

De jeg har i barnehage nå er 6 år, 4,5 og snart 3. De to eldste sier ifra men til ingen nytte.

Jeg skjønner godt du er frustrert om ungene selv klager over at de er varme eller kalde og ikke får skifte altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 01:18   #42
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna

Jeg henter ofte før utetiden er over og kler av de selv.

Min oppfatning er at barnehagen er i utgangspunktet veldig opptatt av at barna skal ha riktige klær. Og jeg forventer selvølgelig ikke at de ansatte skal skifte ytterklær på barna mine 2-3 ganger for dag. Det er ikke det dette er snakk om.

Det jeg mener er at jeg ønsker å ha både vanntette klær og vindklær typ Nøstebarn hengende i garderoben slik at personalet har litt å velge i fra dag til dag i løpet av uken. Og evt velge en dress tidlig på dag og en annen når været har skiftet etter lunsjen og ny utetid.

Gammel 28-03-15, 01:19   #43
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg skjønner godt du er frustrert om ungene selv klager over at de er varme eller kalde og ikke får skifte altså.

Ja det er her fortvilelsen min ligger og som jeg kanskje ikke har greid å formidle til dere.

Gammel 28-03-15, 01:23   #44
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke alltid så lett å vurdere været. Her i Trondheim går det fra det ene ytterpunktet til det andre i løpet av ei og samme uteøkt. Vi kan ikke løpe inn og ut for å kle om barna. Men vi gjør vårt beste for at barna verken skal svette eller fryse - eller bli altfor våte. De beste forutsetningene vi har for det, er at foreldrene har godt nok med klær. Det holder med ett sett med ytterklær, så lenge de er gode (vanntette) og barna har varme klær til mellomlag. Selvfølgelig regulerer vi litt på småting underveis, og barn som sier ifra blir absolutt hørt.

Jeg synes 3 sett med ytterklær er unødvendig. Det samme med tre par sko. Selv om været skulle skifte litt i løpet av en dag, så går det fint an å sjekke værmeldinga (og erfaringa) og ta med det som man mener passer best for akkurat den dagen.

Hvis alle skulle hatt med tre sett, hvordan hadde garderobene sett ut da? Når mye klær - våte klær - henger tett, så tørker de seint. I verste fall får de ikke nok luft og henger helt bakerst og mugner. De aller fleste foreldre, meg inkludert, synes det er mest praktisk at klærne henger i bhg og tørker til neste dag, også tar man det heller hjem i helgene.

Det høres ut som om frustrasjonen din ligger i at barna ikke høres når de sier ifra, så da ville jeg starta der, jeg.

Gammel 28-03-15, 01:23   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg henter ofte før utetiden er over og kler av de selv.

Min oppfatning er at barnehagen er i utgangspunktet veldig opptatt av at barna skal ha riktige klær. Og jeg forventer selvølgelig ikke at de ansatte skal skifte ytterklær på barna mine 2-3 ganger for dag. Det er ikke det dette er snakk om.

Det jeg mener er at jeg ønsker å ha både vanntette klær og vindklær typ Nøstebarn hengende i garderoben slik at personalet har litt å velge i fra dag til dag i løpet av uken. Og evt velge en dress tidlig på dag og en annen når været har skiftet etter lunsjen og ny utetid.

Enig i det! Selv her i sør er det vanskelig for tiden (om vi ser bort fra snøen som kom i går). Det kan være et par plussgrader om morgenen og oppi 10 på dagen.

Gammel 28-03-15, 01:24   #46
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det er her fortvilelsen min ligger og som jeg kanskje ikke har greid å formidle til dere.

Kanskje du må tipse bhg om dette? Si at de gjerne må skifte til sånn og sånn når det blir vamere utpå dagen?

Gammel 28-03-15, 01:27   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

velger ikke større barn ofte klær selv?

Gammel 28-03-15, 01:31   #48
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

velger ikke større barn ofte klær selv?

Kanskje ikke i barnehage? Kan ikke helt huske hva mine to gjorde. Eldste fikk nok gjøre det, i alle fall på denne årstiden. Da var hun fylt 6, stor jente, moden for alderen.

Gammel 28-03-15, 01:34   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste kler på seg selv, jeg tror han får noen føringer på om det skal ullgenser under eller ikke, men hvilket ytterplagg som kommer på velger han helt selv. Minsten velger også selv, men det er fordi han er en trassbombe av dimensjoner som nekter heldress. Jeg synes det er helt greit, men det understreker behovet for å kun ha akseptabelt yttertøy i barnehagen. Det samme gjelder forsåvidt andre klær. Å forvente at de blir skiftet på fra dongeri til ullbukse under dressen har jeg funnet ut at er utopi. Å bare ha akseptabelt tøy der gir meg mindre hodebry enn å drive voksenopplæring har jeg funnet ut.

Gammel 28-03-15, 01:36   #50
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Det er ikke alltid så lett å vurdere været. Her i Trondheim går det fra det ene ytterpunktet til det andre i løpet av ei og samme uteøkt. Vi kan ikke løpe inn og ut for å kle om barna. Men vi gjør vårt beste for at barna verken skal svette eller fryse - eller bli altfor våte. De beste forutsetningene vi har for det, er at foreldrene har godt nok med klær. Det holder med ett sett med ytterklær, så lenge de er gode (vanntette) og barna har varme klær til mellomlag. Selvfølgelig regulerer vi litt på småting underveis, og barn som sier ifra blir absolutt hørt.

Jeg synes 3 sett med ytterklær er unødvendig. Det samme med tre par sko. Selv om været skulle skifte litt i løpet av en dag, så går det fint an å sjekke værmeldinga (og erfaringa) og ta med det som man mener passer best for akkurat den dagen.

Hvis alle skulle hatt med tre sett, hvordan hadde garderobene sett ut da? Når mye klær - våte klær - henger tett, så tørker de seint. I verste fall får de ikke nok luft og henger helt bakerst og mugner. De aller fleste foreldre, meg inkludert, synes det er mest praktisk at klærne henger i bhg og tørker til neste dag, også tar man det heller hjem i helgene.

Det høres ut som om frustrasjonen din ligger i at barna ikke høres når de sier ifra, så da ville jeg starta der, jeg.

Se innlegg 42 så ser du jeg skriver at jeg ikke forventer flere omganger med skifting for dag.

Jeg har sagt ifra til barnehagen om dette med varme barn opp til flere ganger men det er fort glemt.

I barnehagen til barna våre er ikke 2-3 sett/dresser noe problem. De har en grovgarderobe til støvler, regnklær og parkdresser. Og en garderobe med hver sin liten bås med krojer og kurver med plass til sko, jakker, ullklær, skifteklær mm. Her kan man gjerne oppbevare en ekstra dress. Personalet oppfordrer faktisk til å ha nok ytterklær mtp væromslag.

Gammel 28-03-15, 01:41   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

I såfall er vel problemet ditt helst at de ikke hører på ungene?

Gammel 28-03-15, 08:17   #52
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jobbet over 20 år i barnehagen, og akkurat denne tiden på året er vanskelig. Og det er også vanskelig at foreldrene har helt forskjellige meninger om hva deres barn skal ha på eller ikke. Men jeg har iallefall en filosofi om at ungene hører jeg på. Dvs at dersom vi har kledd på for mye og ungen er svett og sier i fra så får selvsagt barnet lov til å kle av sånn at det blir bedre. Og dersom en forelder gir beskjed om at ungen er veldig varm og kanskje ikke trengte fleecegenseren, ja så får den ungen mindre på seg. Det er ikke alle ungene som sier i fra om sånt.

Jeg tenker at jeg ville bedt om en samtale med pedagogisk leder, og vært veldig tydelig på at de må høre på barna dine, og at de klarer fint å regulere selv hva de skal ha på. Du får nevne litt om barns medvirking.

Gammel 28-03-15, 09:14   #53
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes mange her kanskje ikke helt tenker over utfordringene med å kle 18 barn forsvarlig i forhold til å kle sin egen unge. Barn er forskjellig. Noen er varme og noen er kalde og jeg regner med at de ansatte i barnehagen gjør så godt i kan, men det er veldig greit og ha tøy til ungen som passer årstiden og været og som ikke er så altfor komplisert å vurdere.

1. Når det gjelder skalltøy så tenkte jeg før at det er like godt som vanlig regntøy, men i barnehagen fungerer det ikke likt. Skalltøyet bruker for det første mye lenger tid på å tørke, det blir også lettere sølete og skittent.

2. Jeg vurderer det ofte ikke som forsvarlig å la barna ta av jakkene sine tidlig på våren (jamfør det som er nevnt over om å ha regnbukse/skallbukse uten jakke), nettopp for at det er veldig stas og hvis en gjør det så vil alle 18 gjøre det også har jeg noen barn som lett fryser og blir forkjølet. Så da hjelper jeg heller de varme barna med å regulere med det de har under jakken/dressen for at det skal se likt ut og oppleves rettferdig av de andre barna. Ja det er viktig for barn!

4. Hvis det er vått ute, men ikke regn er det allikevel bare regntøy som duger fordi ungene leker i vanndammene og blir våte i ermene. Å skifte tøy på 18 barn eller forsåvidt fire barn er ressurskrevenende og noe vi helst vil unngå om vi kan. Vi vil jo leke med ungene i stedet for å fyke inn og ut og leite etter skiftetøy som ofte mangler.

3. Jeg kler også barna slik at det skal være greit å justere hvis været skifter, men man må tenke svært anderledes med 18 barn enn hva jeg gjør med to eller tre barn hjemme. Det er veldig slitsomt for personalet og mye jobb om vi sender ut barn i jakke og joggesko, for å måtte gå inn å skifte til regntøy og støvler en halv time senere. Det er lettere å ta på litt for mye for heller å ta av tøy underveis enn det mottsatte.

Hvis jeg skal gi tips til foreldre om tøy, så vil jeg tipse om å ha med akkurat det du mener barnet ditt trenger. Klær som er funksjonelle og som barnet i stor grad klarer å kle på seg selv. Tre sett med tøy? Det er 54 sett med yttertøy i garderoben det? Det blir kaos og uoversiktilig for både barn og voksne. Det er lurt å ta sikte på å ha noe av det samme som de andre. Når jeg snakker med barna om hva de skal ha på seg så sjekker vi været og setter opp på tavla hva som passer av tøy. Da er det regntøy hvis det er vått og regner, dress og ull hvis det er kaldt, dress uten ull om det er opphold. Vi difrensierer ikke for hver unge. Det må vi gjøre etterpå når ungene kommer og forteller hva de ikke har med seg.

Joggesko med snøring er djevelens verk og foreldre får beskjed om å ha med annet skotøy om de har med dette til ungene sine. jeg tillater ikke at mitt personalet skal stå krumbøyd og knytte 18 par med sko.

Gammel 28-03-15, 09:37   #54
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

De store barna får ikke springe inn å skifte selv da? Eller er det en av godene vi hadde ved å tilhøre en liten barnehage? Der styrte ungene behovet for påkledning selv og om de var kalde så var det bare inn å hente ett nytt mellomlag, ble de varme så var det bare å kle av seg ett lag.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 09:51   #55
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

De store barna får ikke springe inn å skifte selv da? Eller er det en av godene vi hadde ved å tilhøre en liten barnehage? Der styrte ungene behovet for påkledning selv og om de var kalde så var det bare inn å hente ett nytt mellomlag, ble de varme så var det bare å kle av seg ett lag.

Jo, jeg har mange skolestartere på min avdeling og de styrer en del på egenhånd, men trenger ofte oppfølging allikevel. Vi er gode på å lytte til barna altså. Vi hjelper dem med å regulere og ser fort på ungene om de er varme eller kalde. Jeg opplever heller ikke at foreldre er misfornøyde med dette hos oss. Vi følger stort sett opp foreldrenes ønsker og der det ikke er gjenomførbart så forklarer jeg hvorfor og hva vi eventuelt gjør i stedet. Mange foreldre har veldig høye forventninger til hva vi skal prestere i en liten garderobe med 18 små og disse forventningene må ofte justeres og det passer jeg på å gjøre på foreldremøte på høsten. Da forteller jeg litt om hvordan vi operer i garderoben. Hvilke klær som skal være hvor, hva barna har ansvar for og hva vi forventer at foreldrene holder styr på. Slik blir det nokså greit for alle. Vi vet i hvert fall hvor vi har hverandre.

Jeg tror også at mange foreldre kommer til å bli overrasket over hvordan det er i skolen. For for de aller fleste blir det verken bedre eller lettere.

Gammel 28-03-15, 09:59   #56
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Standard

Det er tydelig at problemstillingen her ikke leses eller blir misforstått. Les hovedinnlegget flr du svarer og ikke bare det siste svaret i tråden. Som vanlig dras det ut av sammenheng og jeg ble minnet på hvorfor jeg ikke ikke har startet noen særlig mange tråder her inne på flere år.. Ikke gjør denne tråden til noe den ikke er.

1. JEG FORVENTER IKKE AT PERSONALET SKIFTER PÅ BARNA FLERE GANGER I LØPET AV UTETIDEN. Men at barna får lov til å ta av ullgenseren eller jakken dersom været tillater det i løpet av dagen. Eller at vame barn slipper å ta på ullgenseren i utgangspunktet.

2. Å HA 3 UTEANTREKK ER IKKE FOR MYE. ALLE HER SVARER AT DET ER FOR MYE SAMTIDIG SVARER DERE AT MAN MÅ HA 1 SETT REGNKLÆR, 1 TYNN DRESS OG 1 TYKK DRESS. Ergo...3 uteskift. I barnehagen vår er det plass til det.

3. JEG LURTE PÅ HVILKEN TYPE YTTERKLÆR BARNEHAGEPERSONALET SYNES ER BEST AT BARNA HAR TILGJENGELIG I BARNEHAGEN.

Gammel 28-03-15, 10:04   #57
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke barnehagebarn lenger, men i overgangssesonger hadde vi typisk vanntett/vindtett bukse og jakke, ev dress, og ull eller fleece som kunne brukes under. Da er man dekket for kalde morgener, våtere formiddager i smeltesesongen, ev regn, og om det var tørt ute brukte de kanskje bare jakka.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 10:04   #58
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er tydelig at problemstillingen her ikke leses eller blir misforstått. Les hovedinnlegget flr du svarer og ikke bare det siste svaret i tråden. Som vanlig dras det ut av sammenheng og jeg ble minnet på hvorfor jeg ikke ikke har startet noen særlig mange tråder her inne på flere år.. Ikke gjør denne tråden til noe den ikke er.

1. JEG FORVENTER IKKE AT PERSONALET SKIFTER PÅ BARNA FLERE GANGER I LØPET AV UTETIDEN. Men at barna får lov til å ta av ullgenseren eller jakken dersom været tillater det i løpet av dagen.

2. Å HA 3 UTEANTREKK ER IKKE FOR MYE. ALLE HER SVARER AT DET ER FOR MYE SAMTIDIG SVARER DERE AT MAN MÅ HA 1 SETT REGNKLÆR, 1 TYNN DRESS OG 1 TYKK DRESS. Ergo...3 uteskift. I barnehagen vår er det plass til det.

3. JEG LURTE PÅ HVILKEN TYPE YTTERKLÆR BARNEHAGEPERSONALET SYNES ER BEST AT BARNA HAR TILGJENGELIG I BARNEHAGEN.

Jeg syns du har fått svar på mye av det du har spurt om jeg. Jeg syns ikke det er nødvendig med både tykk og tynn dress. Jeg syns det er nødvendig med klær både til vått og tørt, hva disse klærne skal være bestemmer foreldrene. Det betyr at dersom du vil at ungene dine skal bruke skallklær istedetfor regntøy så tar du med skalltøy.

Gammel 28-03-15, 10:09   #59
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

At ungene ikke får kle av seg litt om de er varme høres jo merkelig ut. Det ville jeg forventet at de fikk. Det jeg ikke forventer er at personalet alltid skal velge "riktig" jakke om det to stk av noenlunde samme tykkelse f.eks, men det er kanskje ikke hva du tenker på heller.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 10:13   #60
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns tre sett er knall, jeg. Enda så trang garderobe vi har, til 27 unger. Jeg er fornøyd om de har noe som er vanntett på våte dager, varmt nok på kalde dager og lett nok på varme dager.
Og; sende hjem igjen sko med snøring?! Barnesko er dyrt. Dere trenger en påkledningsbenk. Dere er ikke mer krumbøyd når dere knyter sko enn når dere bretter over, og NÅR har hele avdelingen like sko? Unnskyld meg, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.