|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna
Riktig påkledning i forhold til vær og vind er en del av læringsprosessen til et barn det også. Det er også snakk om omsorg for barnet, noe jeg setter svært høyt og ser på som like viktig som stimulering på andre områder.
|
|
|
#22 |
|
I mål
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaJeg synes ikke det er naturlig at barnehagen nyanserer i så mange grader som du skisserer, men jeg er enig i at de ikke alltid er så gode på påkledning. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Leser FP
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaMen altså dere, seriøst...er det virkelig kravstort (nyansert i så mange grader) å ha 3(!) ytterklær alternativ i en barnehage med svært skiftende temperatur og vær i løpet av en dag? Jeg synes ikke det.
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013... Sist redigert av Blåklokke : 28-03-15 kl 00:17. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnavi har regndress, vingterdress og vårdress, ja. Helst bruker de de to førstnevnte. Utenpå hverandre.
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaDu kan jo ha så mange skift du vil, men ikke forvente at de bruker dem som du vil. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Er frisk!
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaVi har dress...vinterdress. I overgangsperioden har de regnbukse og anorakk/skalljakke. Om sommeren bare skalljakke.
|
|
|
|
#27 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna
Var det til meg? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaVi har tjukkdress, vårdress og regndress og forventer at de har på rett plagg i rett vær. Og det gjør de.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ja, jeg synes det er litt kravstort av deg.
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
#31 |
|
Leser FP
Barna våre er mer enn selvstendig nok til å ta ansvar for egen bekledning men de får ikke lov til å regulere dette selv for de ansatte i barnehagen.
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaJeg har alltid to typer yttertøy hengende, en dress som passer sesongen og en eller annen form for regntøy, i øyeblikket har den ene isbjørn skallsett og den andre et skallsett fra HM. Jeg kunne sikkert hengt et tredje der også. Det som er problemet er at de ikke nødvendigvis velger de klærne som er best egnet, så jeg må sikre at alt som henger der kan brukes uten at det blir krise.
|
|
|
#33 |
|
Leser FP
Så da hadde du 2 sett, ikke så mye mindre enn 3.
|
|
|
#34 |
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaHvor gammelt er barnet da? Er det i stand til å gi beskjed selv om at påkledningen ikke er grei? Er det for varmt? For kaldt?
|
|
|
#35 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaJeg synes tre sett er mye, og tror aldri vi har hatt bruk for det. Alle foreldre har ulike meninger om hva barna bør gå i og jeg synes ærlig talt barnehagepersonalet skal få slippe å forholde seg til flere titalls ulike kleskrav hver eneste dag og i tillegg måtte skifte yttertøy 2-3 ganger daglig på hvert barn fordi det skulle oppstå værforandringer med dertilhørende nye krav fra foreldre. Jeg stoler på at personalet kan kle barna etter været og har aldri opplevd at de ikke har vært i stand til det.
|
|
|
#36 |
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaNå har jeg som sagt ikke bhg barn lenger, i går fikk vi litt snø, men det er plussgrader. Mine to får gå litt som de vil nå. De bruker enda begge vinterjakker, luer, fingervanter og halvhøye gore tex sko (yngste sine er foret, eldste sine er ikke). I dag hadde yngste foret vinterbukse, andre dager går han i skallbukse eller bare uten ytterbukse. De får som sagt velge litt selv nå (og lærer av det tenker jeg).
|
|
|
#37 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaHvordan vet dere hva slags yttertøy ungene har på seg ute i barnehagen? Spør dere hver dag? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Leser FP
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaDe jeg har i barnehage nå er 6 år, 4,5 og snart 3. De to eldste sier ifra men til ingen nytte.
|
|
|
#39 |
|
Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barnaMine to har jo bodd i Stavangerområdet stort sett hele livet, altså har de måttet forholde seg til regn og vind, hele året. De fleste årene var det enten vårdress eller vinterdress på plassen deres, da visst jeg de var kledd uansett vær og vind. Det var vel noen uker i mars/april hvor de hadde både vårdress og vinterdress der. Bhg fikk velge påkledning de ukene/dagene. Det kunne skifte fra morgen til ettermiddag.
|
|
|
#40 |
|
Hva kler bhg dem i da og hva mener du de skal gå i ?
|
![]() |
|
|