Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna
Vi har dress...vinterdress. I overgangsperioden har de regnbukse og anorakk/skalljakke. Om sommeren bare skalljakke.
Det var det :-) Men vi bor ikke på Sunnmøre.
Jeg er en enkel forelder som tåler det meste og som aldri noen gang har vurdert å klage på verken bekledning eller mat eller aktiviteter eller noe annet. Er nok heldig med barnehage i tillegg til å ha som filosofi at jeg ansvarliggjør barna min lenge før de fleste andre. Femåringen min har for lengst lært seg at han selv går inn og bytter votter hvis de er våte, tar av lue og på med pannebånd hvis det er for varmt, tar på regnbukse hvis det er vått, osv. Da han var for liten til dette, var han stort sett såpass stillesittende at det sjelden ble for varmt det de tredde på han i hvert fall.
Jeg ønsker meg voksne med fang og trøst og omsorg og litt læring å tilby og håper ikke de bruker tiden til å bytte klær på ungene tre til fire ganger om dagen.