Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-15, 18:51   #361
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Syns også disse vennene har en utrolig underlig oppførsel. Det burde være ganske enkelt å skjønne at kjøttbuljong inneholder kjøtt, og at en vegetarianer ikke spiser det. Lange tirader om særhet når en skal spise er heller ikke noe gode venner burde drive med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 19:06   #362
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg får bare en 20 minutts tirade hvor sært det er at jeg ikke kan spise vanlig mat. (Altså mat med kjøtt/ buljong).

Det synes jeg er spesielt ja.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-15, 23:52   #363
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei. Denne tråden har laget det til at det er et verdensproblem.
Det er det ikke for oss.
Jeg ønsker bare å lære meg teknikker for å si fra diskret uten å lage noe oppstuss og unngå at noen er såret.
For meg er det såre enkelt. Jeg bare fikser meg selv ved matlaging og innkjøp og hjelper gjerne til utover dette. Det kan bety at jeg må kjøpe en annen rett men i utgangspunktet ønsker jeg å være lik det de andre spiser.

Dropp diskresjon, si enkelt og med et smil at "ja, jeg vet jeg er sær. Og derfor må jeg bre ha det sånn". Ikke diskret "jeg er jo vegetarianer" som du faktisk klarte å skule i ti år? Nei, for vegtarianer ikke vegetarianer, det er så ulikt fra person dil person at du kan ikke forvente at alle skal vite hvordan du skal ha det utfra det enkle, diskret forklart. Åpent og ærøig "Ja, jeg er sær" avveæpner bedre?

Gammel 30-03-15, 23:54   #364
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg får bare en 20 minutts tirade hvor sært det er at jeg ikke kan spise vanlig mat. (Altså mat med kjøtt/ buljong).

DET er dog enda særere enn deg, da.

Sånn i vanlige situasjoner står jeg for min "Ja, jeg er sær" -tilnbørming som en bedre løsning, i det tilfellet der; Sorry, lost case. Om det faktisk bare er en gang hvert femte år, lev med det om du ønsker den turen hvert femte år, ellers; disse er ikke gode venner, dropp det.

Vanlige mennesker driver ikke sånn.

Gammel 31-03-15, 00:29   #365
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

"Du, ja jeg er sær, du har sagt det. Det jeg synes er jævlig mye særere er at du ikke kan la det slippe. Trekk pusten, tell til hundre og innse at mine matvaner ikke har noe med deg å gjøre. Likevel vil jeg berømme deg for engasjementet, men jeg håper du heller velger å bruke det på noe fornuftig framfor å ta matlysten fra meg."

Og så kaster du en melkekartong på han/dem om de ikke holder snavla.

Gammel 31-03-15, 01:21   #366
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At å ta med egen mat er noe andre skal bli sure for, var helt nytt for meg. Mannen sin søster er alvorlig allergisk for en rekke matvarer og hun tar alltid ned seg en liten boks med egen mat i selskap. Den har hun i bakhånd om det ikke er noe hun kan spise. Grunnen til at hun gjør dette, er for å unngå fokus på egen person og fordi hun ikke ønsker at andre skal måtte styre så mye for hennes skyld. At verten/vertinnen som hun tar hensyn til på denne måten skulle bli sure, er en helt absurd tanke.

Gammel 31-03-15, 01:28   #367
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit om vertene vet om det, men ellers synes jeg er det en uting.
Som da min veganske venninne hadde invitert familien sin på middag på nyttårsaften (de vet hun er veganer og de vet hun lager knallgod mat og de hadde lyst å komme) og hun stod, med tre barn masende rundt seg og stressa, og lagde flere fantastiske retter hele dagen, og familien kom på døra med brett etter brett med koteletter og pølser (uten å si fra). Fordi de måtte ha kjøtt. Ingen rørte min venninnes mat.
Jeg ser rødt bare jeg tenker på det.

Gammel 31-03-15, 01:31   #368
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Å stille med medbragt mat i selskap, uten en medfølgende (god) forklaring, er et så stort brudd på alle aksepterte regler for god skikk og bruk, at man i alle fall må anta at folk kan finne på å bli fornærmet.

Hadde noen stilt med medbragt mat i et middagsselskap hos oss, hadde jeg blitt dødelig fornærmet, og jeg ville syns jeg hadde god grunn for det også. Hadde noen stilt med medbragt mat og sagt at de var allergisk, hadde jeg blitt lei meg over å ikke ha fått beskjed på forhånd (men ikke fornærmet).

Sur og dødelig fornærmet! Hvorfor?

Folk flest spiser det meste og om det skulle slumpe til med en gjest som har med noe eget grunnet allergi, religiøse grunner eller særhet, så tror jeg ikke jeg hadde slått til med de helt store og overveldende negative følelsene. Ja, jeg har laget mat og ja, jeg håper folk liker det jeg har laget og sånn - men det går kanskje en grense for hvor mye følelser det er rimelig å legge i vertinnestoltheten?

Gammel 31-03-15, 01:34   #369
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Som da min veganske venninne hadde invitert familien sin på middag på nyttårsaften (de vet hun er veganer og de vet hun lager knallgod mat og de hadde lyst å komme) og hun stod, med tre barn masende rundt seg og stressa, og lagde flere fantastiske retter hele dagen, og familien kom på døra med brett etter brett med koteletter og pølser (uten å si fra). Fordi de måtte ha kjøtt. Ingen rørte min venninnes mat.

Nå synes jeg faktisk dette begynner å bli merkelig. Det må være ok at en veganer tar med egen mat i selskap, men ikke om en ikke-veganer gjør det samme? Det må i det minste være likt for alle, da.

Gammel 31-03-15, 01:36   #370
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå synes jeg faktisk dette begynner å bli merkelig. Det må være ok at en veganer tar med egen mat i selskap, men ikke om en ikke-veganer gjør det samme? Det må i det minste være likt for alle, da.

Hvis du leser hva jeg skriver, så skriver jeg at jeg synes det er ok om det er avtalt med verten! Her dukket de opp med masse kjøtt uten å gi beskjed, noe som resulterte i at min venninnes mat forble urørt. Min venninne kan ikke spise kjøtt, men det er ingen av de som ikke kan spise hennes mat.
Hvis du synes dette var helt ok, lever vi virkelig på hver vår planet, altså. Jeg blir virkelig, virkelig, virkelig helt og holdent sjokkert over at du, til tross for flere forklaringsforsøk, ikke klarer å se forskjellen. Jeg gir opp.

Gammel 31-03-15, 01:37   #371
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Dette er jo bare ren uhøflighet. Det jeg tenker på er om en allergiker tar med seg er kakestykke i en boks og sånn.

Yngstemann utredes for cøliaki, og jeg har allerede begynt å tenke over hvordan ulike hverdsgssituasjoner skal løses. Det som er helt sikkert, er at jeg kommer til å synes det er langt enklere å sende med noe han kan spise hos venner enn å be andre travle foreldre lage glutenfri middag til min gutt. Og jeg vil helt klart forvente at de oppfatter dette som hensynsfullt og slett ikke uhøflig.

Gammel 31-03-15, 01:40   #372
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men hvis hun visste at resten av familien ikke er veganere, så kan det jo ikke ha kommet som et sjokk heller? Hvis de tidligere hadde vært veganere, og så plutselig stod med koteletter på døra, da kan jeg forstå at det vakte oppsikt. Men ellers ikke mer eller mindre oppsikt enn om en veganer hadde med seg vegansk mat i et ikke-vegansk selskap. Men for all del, jeg ville ikke gjort noen av delene uten å avtale med vertene selv. Men rarere ting skjer jo hele tiden...

Gammel 31-03-15, 01:42   #373
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

En veganr har kanskje med seg vegansk mat i et selskap fordi vedkommende ikke kan spise noe som serveres der, i motsetning til kjøttetere som i de fleste tilfeller kan spise alt? Og som sagt, ingenting gjøres uten å avtale noe med verten, i mitt tilfelle.

Gammel 31-03-15, 01:45   #374
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

En veganr har kanskje med seg vegansk mat i et selskap fordi vedkommende ikke kan spise noe som serveres der, i motsetning til kjøttetere som i de fleste tilfeller kan spise alt? Og som sagt, ingenting gjøres uten å avtale noe med verten, i mitt tilfelle.

Men nok en gang, det koker jo bare ned til hva du synes er god nok grunn til å foretrekke det ene eller andre. For veldig mange tror jeg nok ikke begrunnelsen for å spise vegansk veier så veldig mye tyngre enn det å like best mat med kjøtt/fisk/etc. (I motsetning til allergier, som jo ikke beror på valg.)

Gammel 31-03-15, 02:22   #375
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er uhøflig å ikke lage mat som alle kan spise i en middag. Jeg synes det er uhøflig å ta med egen mat uten å avtale med vert. Ingen av delene hadde ramlet meg inn å gjøre.

Men, det er ikke forskjell i alvorlighet eller viktighet på å være veganer og ikke like mat som begynner på f eller er rød eller at man generelt er bare kresen altså. Det er helt frivillig og selvvalgt og ikke medisinsk begrunnet.

Gammel 31-03-15, 02:40   #376
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tar ikke med meg mat til andre fordi jeg syns det er uhøflig. Konsekvens for meg, spise middag med 2 poteter uten saus og 1/2 gulrot hos noen, spesielt den eldre garde i familien. Det hverken smaker spesielt godt eller er særlig mettede. Likevel problemløst for korte besøk. For lengre opphold går det ikke like bra. Men da får man spise mere til frokost etc så går det greit okkesom. Det er derfor viktig for meg å lage mat hjemme ofte for å få et balansert kosthold. Jeg tar hensyn til besøkende og serverer fisk eller kjøtt til de jeg vet foretrekker det til middag. For de som er åpne for utradisjonell mat lager jeg kun vegetar mat, og alle er fornøyde.

Gammel 31-03-15, 06:41   #377
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Forskjellen ligger jo i at jeg kan fint spise vegan mens det funker dårlig motsatt. Det er sært å ta med seg mat fordi man vil ha mer/noe annet enn hva verten tilbyr. Det er sært å ta med seg svin til en muslim, det er sært å ta med seg loff til en lavkarber, det er sært å ta med seg kjøtt til en veganer. Det er sært å ta med seg pizza, fordi du liker det bedre enn lam som står på menyen.
Det er faktisk helt hinsides!

Motsatte veien blir det noe annet. Om jeg serverer kotletter, surkål og potet blir da veganeren avspist med tørre poteter. Da kan det være lurt å ha med litt mat selv.
Jeg er nesten målløs over at man faktisk mener det er greit å ta med egen mat fordi man ikke er fornøyd med utvalget. Det ER forskjell på å ikke være fornøyd og på å ikke kunne spise! Stor forskjell.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 31-03-15 kl 10:58.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 08:20   #378
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Sur og dødelig fornærmet! Hvorfor?

Folk flest spiser det meste og om det skulle slumpe til med en gjest som har med noe eget grunnet allergi, religiøse grunner eller særhet, så tror jeg ikke jeg hadde slått til med de helt store og overveldende negative følelsene. Ja, jeg har laget mat og ja, jeg håper folk liker det jeg har laget og sånn - men det går kanskje en grense for hvor mye følelser det er rimelig å legge i vertinnestoltheten?

Hvorfor? Fordi det er en fantastisk uhøflig ting å gjøre, selvsagt. Her står man hele dagen og tilbereder mat, også har gjesten mer lyst på noe annet og tar med det, for å være sikker på at man får noe man liker. Du må gjerne stille deg uforstående til at noen kan reagere på slikt, men det er faktisk et brudd på absolutt alle etablerte retningslinjer for god skikk og bruk.

Jeg ser du skriver lenger ned at det må være greit for en cøliakier og ta med egen kake, og som du kanskje fikk med deg, så satte jeg det også i en helt annen kategori. Selvsagt blir jeg ikke fornærmet over at noen tar med egen mat om de blir syke av å spise det jeg har laget. Jeg skulle bare ønsket de hadde sagt fra, så skulle jeg laget glutenfri kake i stedet. Og hadde noen kommet og sagt at de var så hyperallergiske at de ikke tør annet enn å ta med eget, så hadde det selvsagt også vært greit, men da hadde det høfligste vært å informere meg om det på forhånd, ikke bare stå i døra med et brett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 08:25   #379
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg tar ikke med meg mat til andre fordi jeg syns det er uhøflig. Konsekvens for meg, spise middag med 2 poteter uten saus og 1/2 gulrot hos noen, spesielt den eldre garde i familien. Det hverken smaker spesielt godt eller er særlig mettede. Likevel problemløst for korte besøk. For lengre opphold går det ikke like bra. Men da får man spise mere til frokost etc så går det greit okkesom. Det er derfor viktig for meg å lage mat hjemme ofte for å få et balansert kosthold. Jeg tar hensyn til besøkende og serverer fisk eller kjøtt til de jeg vet foretrekker det til middag. For de som er åpne for utradisjonell mat lager jeg kun vegetar mat, og alle er fornøyde.

Jeg syns jo det er like uhøflig å servere kjøtt til en vegetarianer som å ta med egen mat, så hvis du stadig vekk opplever slikt, syns jeg du med god samvittighet kunne senket deg ned på deres nivå og stilt med egen mat, for min del.

Gammel 31-03-15, 08:34   #380
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ellers så er det jo gjerne slik at det meste som er avtalt på forhånd er ok, mens det som kommer som en overraskelse er litt kjipt.

Setningen "Du, jeg tar med eget brød. Det er vanskelig å lage glutenfritt brød når man ikke er vant til det" er bare hyggelig. Setningen "Du, jeg tok med eget brød. Det er vanskelig å lage glutenfritt brød når man ikke er vant til det", høres mye kjipere ut, når man har strevd i to timer med å få det glutenfrie brødet til å oppføre seg fornuftig.

Det er i grunnen ikke så vanskelig med sånn folkeskikk, hvis man bare tenker litt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.