Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Antall kaker til 35?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-15, 00:57   #21
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall kaker til 35 ?

Østlending her - og ville hatt minst 7 kaker + desserter.

#balanserer landsdelsinntrykket litt#

Gammel 12-04-15, 01:03   #22
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall kaker til 35?

Jeg kan forresten anbefale gele med vaniljesaus og is på boks, det gjorde susen blant de yngste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 01:22   #23
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

11-12 kaker. 35-38 personer. Ikke trønder eller vestlending.

Gammel 12-04-15, 01:52   #24
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Én kake til hver, ja. Minst. :sørvestlending og kakemons: Men for all del, det bør jo holde om folk ikke spiser like mye kake som meg. Jeg tenker det er greit å ha "litt av hvert" i kakeutvalget, og da blir det jo gjerne noen. Men 6 kaker fordelt på 35 personer går nok godt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 08:04   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Seks eller syv.

Gammel 12-04-15, 08:36   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Én kake til hver, ja. Minst. :sørvestlending og kakemons: Men for all del, det bør jo holde om folk ikke spiser like mye kake som meg. Jeg tenker det er greit å ha "litt av hvert" i kakeutvalget, og da blir det jo gjerne noen. Men 6 kaker fordelt på 35 personer går nok godt.

Det er vel de færreste som spiser en hel kake. Her er det 1/6 kake til hver, jeg klarer ikke se for meg at det blir tomt her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 09:35   #27
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kan forresten anbefale gele med vaniljesaus og is på boks, det gjorde susen blant de yngste.

Bare attpåklatten vår som er liten (5 år snart) og han er ikke glad i kaker og søtt, vil helst bare ha frukt, så vi skal uansett ha stort fruktfat med druer,jordbær,plommer,blåbær og pysalis.

Gammel 12-04-15, 09:43   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er vel de færreste som spiser en hel kake. Her er det 1/6 kake til hver, jeg klarer ikke se for meg at det blir tomt her.

Det er irrelevant. Man beregnet ikke ut fra hva man trenger. Det skal være etterlag på etterlag,

Gammel 12-04-15, 09:48   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis man nå bare skal ha ett etterlag eller kanskje ingen, så er det jo veldig unødvendig å lage så mye at en må kaste 30 kg kake.

Gammel 12-04-15, 09:49   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Glad jeg er østlending når jeg skal bare 4 av kakene selv og lage koldtbord.

Gammel 12-04-15, 10:37   #31
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi var i bryllup i fjor med ca samme antall gjester. De hadde seks kaker og det var en del rester (vestlandet, om det har noe å si).

Gammel 12-04-15, 10:44   #32
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

I min familie beregnes det 1 kake pr gjest, pluss 1 eller to langpannekaker ekstra, bare sånn for sikkerhets skyld. Unødvendig å si at selv om vi er en ekstremt kakespisende familie, blir det alltid MYE kake igjen.

Innser at jeg ikke hjelper til i tråden.

Gammel 12-04-15, 11:53   #33
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

I motsetning til en vanlig bursdag synes jeg det er et poeng i en konfirmasjon at det skal være litt utvalg av forskjellige kaker, så jeg hadde nok ikke hatt mindre enn seks nesten uansett. Men jeg vet at jeg alltid blir kvitt rester på jobb mandagen etter, så jeg blir ikke brennende inne med masse kake uansett.

Gammel 12-04-15, 12:17   #34
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Enig i at det skal være et raust utvalg av kaker ved høytidlige selskaper. Det holder med 6 kaker.

Gammel 12-04-15, 17:19   #35
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

I motsetning til en vanlig bursdag synes jeg det er et poeng i en konfirmasjon at det skal være litt utvalg av forskjellige kaker, så jeg hadde nok ikke hatt mindre enn seks nesten uansett. Men jeg vet at jeg alltid blir kvitt rester på jobb mandagen etter, så jeg blir ikke brennende inne med masse kake uansett.

Det Stompa sa. Jeg har aldri i livet hatt problemer med å bli kvitt kaker. Greit nok at jeg kan spise mengder selv, men så har man jo både min og mannens jobb hvor det er gøy å komme med kake, barnehagen, familie/venner som skal ha selskap dagen etter samt alle de tjue etterselskapene man gjerne har (eller besøkene man får) i ettertid. Nå er riktignok ikke dette grunn nok til å lage i hauger og lass altså, men om man har lyst på mange kaker er det ikke alltid så vanskelig å bli kvitt dem etterpå

Gammel 12-04-15, 17:35   #36
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Akkurat barnehager tror jeg egentlig ikke er så veldig glade for at kakene kommer for tett, altså.

Gammel 12-04-15, 17:48   #37
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Akkurat barnehager tror jeg egentlig ikke er så veldig glade for at kakene kommer for tett, altså.

(Det har vært til personalet )

Gammel 12-04-15, 21:03   #38
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var i konfirmasjon i fjor. 5 kaker på 12 personer, nordlening.
Er enig i at det skal være litt utvalg når det er fest!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 21:06   #39
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Litt av greia er at jeg skal lage kakene og koldtbordet selv, så det begrenser hvor mye tid og ikke minst lagringsplass jeg har. Det får bli med de 6 jeg har planlagt.

Gammel 12-04-15, 21:10   #40
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes 6 kaker til det antallet høres perfekt ut. Godt utvalg samtidig som det ikke er en ekstrem mengde. Hyggelig med litt å velge i, men folk spiser ikke enormt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.