Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Blir du sulten av frukt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-15, 22:45   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du sulten av frukt?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg blir mer sulten av feks eple og pære, men ikke av banan eller melon. Jeg trodde det hadde noe med syreinnholdet å gjøre, men aner hvor jeg har det fra.

Banan metter godt, ja. Jeg er ikke nevneverdig glad i banan, men det funker noen ganger som mellommåltid. (Som jeg aldri spiser. ) Frukt jeg er glad i er mango og gode appelsiner. Det er digg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 22:53   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

En neve nøtter i tillegg hver gang en skal spise et eple blir jo en drøss med kalorier, så jeg spiser heller mindre frukt og mer grønnsaker/knekkebrød/cottage cheese/bær eller hva det måtte være.

Ja, jeg spiser egentlig ikke noe særlig frukt i det hele tatt siden jeg ikke blir mett av det, så det er ikke noe stort problem. Nå er ikke alle nøtter så ille, da. Det var nå bare et tips hvis en faktisk ville spise frukt, det er jo ikke alle som teller kalorier like nøye.

Gammel 05-05-15, 23:05   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også spise frukt, og teller kalorier bare innimellom - men ble plutselig litt obs på at jeg faktisk blir sulten av det hvis jeg spiser frukt som mellommåltid. Og det er jo ikke akkurat hensikten med et mellommåltid. Nøtter spiser jeg jo også en gang i blant, men i små mengder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 23:06   #24
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir sulten kort tid etter et eple, hos meg er det som om magen blir litt sur og skriker på mer. Dette gjelder bare hvis jeg spiser eple alene. Pære, appelsin eller banan funker bedre på egenhånd.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-15, 23:21   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er mye mer fiber i pære enn i eple.

Gammel 05-05-15, 23:22   #26
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

En neve nøtter er jo greit. Jeg greier ikke stoppe og spiser hele posen.

Jeg blir sulten etter en stund av eple. Men det holder meg unna utsultet fra i tre-tiden og frem til middag. Det som ikke funker er å spise knekkebrød. Jeg blir aldri mett og spiser og spiser.

Gammel 05-05-15, 23:56   #27
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke spise frukt som mellommåltid, da blir jeg bare mer sulten. Spesielt eple!

Gammel 06-05-15, 00:01   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg blir mer sulten av feks eple og pære, men ikke av banan eller melon.

Jepp, men sultfølelsen (eller "keeperen Saltfjellet", som autokorrekturen ville gjøre om denne noe slurvete inntastede frasen til) er ikke påtakelig.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 08:30   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så glad i frukt, og syns ikke det funker som mellommåltid i seg selv. Men hvis jeg spiser frukt med kesam til (mager vaniljevariant) blir jeg veldig mett og mettheten holder seg lenge.

Gammel 06-05-15, 09:33   #30
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir uvellsulten, rett og slett kvalm og dårlig kort tid etter. Så frukt må spises som en del av et større måltid.

Gammel 06-05-15, 09:35   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke av all frukt, men eple ja. Banan holder meg mett en stund, men må jo spise nok av det. Minst 2-3. Lager jeg meg en stor fruktsalat er jeg mett en stund altså. Og en stor smoothie med masse frosne bær, 2-3 bananer og en appelsin eller to (og litt grønnkål og/eller spinat/brokkoli) er jeg mett av i 3-4 timer.

Gammel 06-05-15, 17:15   #32
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror frukt er litt oppskrytt. Det er grenser for hvor sunt det er, spesielt som er mellommåltid. Det er mye sukker i mange frukter, og jeg har mer tro på å øke inntaket av grønnsaker og bær.

Jeg blir også sulten av frukt, men ikke bær syns jeg. Mindre sukker, det er sikkert grunnen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 17:17   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente ikke deg, altså.

Gammel 06-05-15, 17:20   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, her også. Skyr, derimot, funker utmerket, hvis man liker det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 18:40   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg blir også sulten av frukt, men ikke bær syns jeg. Mindre sukker, det er sikkert grunnen.

Hehe, jeg tenkte på deg da jeg skrev det, men håpet du ikke så det. :trøster:

Neida, frukt, du er en flott frukt! Hvilken type, forresten?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-15, 19:08   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang leste jeg at epler faktisk har "negative kalorier" fordi selve fordøyelsen av dem krever så mye energi at eplespising tar mer enn det gir. Det vil jo forklare sulten.

Gammel 06-05-15, 19:09   #37
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Har ikke hørt det om epler, men om kålrabi.

Gammel 07-05-15, 08:51   #38
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns en del rå grønnsaker som kålrot, gulrot og kål også er ekstremt appetittvekkende. Gulrot som mellommåltid er som eple for meg. Banan funker da, og jeg spiser nesten alltid en banan i ti-tiden om jeg har tilgang på det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 09:10   #39
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Gulrot blir jeg ikke direkte mett av, men ikke direkte sulten heller som av frukt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.