Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 12:05   #61
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Akkurat nå er jeg bare over at dette var siste året med barn på barneskolen. Eldste er også ferdig russ i dag, så nå er det bare en russefeiring til om 6 år (det er vel liten vits i å håpe at russefeiringen er avskaffet innen den tid ).
Neste år kan jeg spise lang frokost, MED champagne om jeg ønsker, og ellers gjøre nøyaktig hva jeg vil uten å måtte ta hensyn til det hersens skoleprogrammet.
Hvis jeg har fri vel å merke, ellers er det business as usual.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:17   #62
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter at vi flytta til ein mindre plass og ein veldig liten skule, har 17. mai blitt finare og finare. Det startar med lang frokost med venner og deira utvida familie. Alder 0-90 år, og nesten italiensk stemning Barnetoget (som er 20 meter langt) går på ettermiddagen (altså etter kl. 12), og då møtes heile den vesle grenda på skulen. Det er nesten berre kjente ansikt der - ungane spring fritt rundt med myntar som brenn i lommene, og oss vaksne har masse tid til å prate med kjennsfolk, ete betasuppe, rømmegraut og kake... På kvelden er det tradisjon at vi har ope hus for kven som helst som vil komme. I går kom det ca. 18. Folk stiller i bunad eller i joggebukse, nokon tek med snacks / kakerester eller kva dei måtte finne i skapet. Sjølv kokar vi berre kaffe. Veldig kjekt å avslutte kvelden med gode venner.

Gammel 18-05-15, 12:24   #63
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker stemningen, og jeg liker å spise brunsj med venner og barn før det lokale toget om ettermiddagen. Jeg liker dugnadsfølelsen og de fine korpsungene mine.

Jeg liker ikke å være i 17.maikomite, men nå er det overstått.

Gammel 18-05-15, 12:49   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Veldig enig. Da vi bodde i Oslo (heldigvis uten skolebarn) var vi i sentrum på 17. mai én gang, det skjer ikke igjen.

Det var alltid mye verre å være i sentrum uten barn, enn når man har en purpose.

Vi starter med å gå ned til sentrum til oppsamlingsplassen. Der er det alltid litt venting, og det er litt pyton om været er dårlig. I år var det veldig pyton. Kaldt, og nesten bakerst i toget gjorde ventetiden veldig lang og kald. Når det er fint vær er det helt ok. Vi pleier å si hadet til Hiawata der, gå på cafe, titte litt på toget, finne ham igjen på Rådhusplassen, spise litt is og brus og somle oss tilbake til en buss.

Jeg har gått i Oslo-toget både som barn og som voksen, og det er en ganske magisk opplevelse.

Jeg må allikevel si at til neste år, når 17. mai kommer på tirsdag etter pinse tenker jeg å introdusere Hiawata for konseptet om å reise vekk.

Det jeg ikke liker med 17. mai er:

• De årene jeg har vært på et trinn som har ansvar for 17. mai og foreldre må nødes til å stille opp.
  • Stå opp tidlig.
  • Stryke bunadsskjorte.
  • Litt vondt i hodet på grunn av skautet.
  • Jeg er ikke så flink til å ikke stresse.
Det jeg liker med 17. mai er:
  • Stemningen. Det er jo tross alt en fantastisk måte å feire landet sitt på. Blide mennesker, flotte folkedrakter, søte korpsere.
  • Lydene. Det er noe med en slags stillhet og bråk samtidig.
  • Felleskapet. Det er ganske fantastisk å dra i land en slik dag.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Går det faktisk an altså? Stesnuppa vil gjerne feire 17. mai i Oslo et år, men jeg har trodd at vi måtte ned i byen og stå der i timesvis før toget går, for å i det hele tatt få plassert oss slik at vi ser noe. Tar jeg helt feil?

Nå har du fått mange gode tips allerede. Det eneste stedet jeg har hatt problemer med å komme meg helt først er ved slottet. Jo lenger ned i ruta du kommer, dess lettere er det å komme seg frem. Folk er også rimelig greie med barn og små voksne, og slipper dem frem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 12:57   #65
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

[[*]Stemningen. Det er jo tross alt en fantastisk måte å feire landet sitt på. Blide mennesker, flotte folkedrakter, søte korpsere.[*]Lydene. Det er noe med en slags stillhet og bråk samtidig.[*]Felleskapet. Det er ganske fantastisk å dra i land en slik dag.[/list]

Det var veldig fint skildra! Eg syns 17.mai er kaos før vi starte. I går var vi på beina frå 09:00 til 22:00 men med fine ting og fine folk vart det ein flott dag! Eg har familielunsjen hos meg og det er strålende koselig. Eg som vertinne er ikkje ein gong tilstades heile dagen, men mamma held fortet. I år har sangspiren i familien virkelig sprunge ut så mykje av 17.mai gjekk til å følge henne på ulike songoppdrag. Kjekt!

Gammel 18-05-15, 13:04   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt meningsløst blankøyd av å titte på små drillpiker og vimsete korpsbarn. Hvem er du, og hva har du gjort med kalde, kyniske Candy?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:05   #67
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg skal klare å kose meg 17 mai også etter at ungene har flyttet ut. Jeg liker bunader, liv i gatene og stemningen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:09   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger også lista lavt 17.mai

I år hadde både jeg og sambo barna. Mine kids går på en skole som bruker å gå til sentrum og være med i barnetoget der hvert år. Men i år sa de at de ikke ville det, og da var det helt greit for meg

Så det vi gjorde var å dra på skola til min samboers barn på formiddagen, der gikk vi/de i tog. Så dro vi hjem og slappet av noen timer, før vi dro på skolen til mine barn. Der ble det to timer med aktiviteter, kaker og is.

Barna var happy, og jeg slet meg ikke helt ut

Så lenge vi kan ha en sånn 17.mai, så er det HELT ok. Men sånn maraton dag med farting hit og dit, for å få med seg alt, arrangere selskap og hva har du, det går ikke for min del.

Men jeg hadde fint levd uten 17.mai feiring også. Men barna gleder seg, og da er det helt ok å gjennomføre feiring som i år

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:10   #69
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Syrin: Det hørtes helt fantastisk herlig ut. Du bor tydeligvis en fin plass.

Jeg er veldig glad i 17.mai, jeg har en mann som egentlig kunne vært det for uten, så mesteparten av dagen faller på meg....noe jeg syns er helt ok. (Han skal nok få ta sin tørn når de begynner på skolen.)

Det jeg liker best:

• - Stemningen
  • - synet av grønne trær og flagg mot himmelen
  • - smilende mennesker i alle aldre
  • - korpsmusikk (jeg må bare trampe takten når de går forbi)
  • - nydelige barn i tog
  • - å gå i tog selv. (Jeg går i barnehagetoget før 17.mai, og gleder meg til guttene begynner på skolen så jeg kan gå med dem da. )
  • - mine egne fininger, så elektriske og forventningsfulle
  • - god lunch, enten hos mamsen eller her
  • - gode venner på besøk (i år ble det ikke slik, men det var helt ok. Neste år er vi tilbake i vanlige spor igjen. )
  • - synet av mine egne barn i festdrakt. (Det er det flotteste jeg vet!)
  • - å se både barne- og folketog med guttene og mamsen.
Det jeg liker minst:
  • - min mor med paraply! Den dama får IKKE ta med paraply neste 17.mai!! Et under at jeg har øyne igjen.
  • - folk som syns det er helt ok å stille seg foran småguttene når vi står og ser tog. (Spesielt de som har stått bak, og trenger seg foran er "sjarmerende". Jeg snakket til et par - tre stykker i går. )
  • - dårlig vær. Vi kan ikke gjøre noe med det, men det er nå kjekkere med sol da. Vi var heldige i går, nydelig vær under barnetoget og bare duskregn et stykke uti folketoget. (Det begynte å regne kraftig etter at vi hadde sett ferdig folketoget...men da skulle vi jo hjem, så det var helt ok. )
Jeg er en 17.mai - elsker. Det er kjempegøy!

Gammel 18-05-15, 13:21   #70
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gjer minst mulig ut av 17.mai-feiringa, så stress er det i alle fall ikkje.
Ingen rydding/vasking/baking eller innkjøp av ekstra mat. Kanskje litt eggerøre med laks til frokost viss eg gidd.
Vi begynner med rolig formiddag heime med NRK-sending på TV. Gjerne i pysj. Deretter pynter vi oss og reiser til svigermor ca 12. Vi ser barnetoget i hennas bydel frå balkongen og får servert enkel lunsj. Gjerne pølse med lomper eller rømmegraut. Så reiser vi tilbake til vår bydel og går barnetoget der og avsluttar med to timar på skulen med kaker/brus/is og aktivitetar. I år blei ikkje eingang det stress sidan dei to eldste har blitt så store at dei klarar seg sjølv. Dermed var vi to voksne som delte på å passe på minsten. Han gadd ikkje stå i kø for å vere med på aktivitetar, så mestparten av tida tilbrakte han i klatrestativet. Rikelig med tid for mor til å drikke kaffe og ete is. Det einaste som var litt stress var at dei to eldste stadig kom med fleire premiar som dei ville at eg skulle bære for dei. Og sidan dette var første året uten barnevogn hadde eg ingen plassar å ha det!
Minsten spydde på veg tilbake til bilen på grunn av ein is for mykje, men merkelig nok syns eg ikkje det var stress heller. Det høyrte liksom med

Men 17.mai er absolutt ikkje ein viktig dag for meg. For min del kunne vi gjerne droppa heile greia og reist vekk i staden for. I år var det jo langhelg også, så det hadde vore ei perfekt helg for ein liten storbyferie i eit anna land.
Men så lenge ungane syns det er stas med 17.main kjem vi nok ikkje til å reise vekk.

Gammel 18-05-15, 13:33   #71
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg varierer mellom "Tolerabelt" til "Stressende og kjedelig"

Jeg blir ikke spesielt rørt eller synes det er en fantatisk måte å feire en nasjonaldag på, jeg synes derimot det er på kanten selvforherligende og lite inkluderende.

Gammel 18-05-15, 13:38   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er alltid noen som kommer og går. I år stod det noen foran oss som ikke gikk, de skulle visst se alle skolene, men da vår skole nærmet seg (vi hadde rekkefølgen på mobilen) så spurte jeg om å få gå frem ett minutt, akkurat da de kom, og det var det bare smil og god stemning for. Og så takker man pent og smiler til alle og alt er greit.

Men da stod vi der det er aller mest folk, da vi etterpå gikk bort mot Klingenberg var det mye mindre folk.

T-banen gikk veldig glatt i år. Godt organisert kø inn til plattformen, vente 6 minutter, til og med sitteplasser både på plattformen og banen.

Gammel 18-05-15, 13:41   #73
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg blir ikke spesielt rørt eller synes det er en fantatisk måte å feire en nasjonaldag på, jeg synes derimot det er på kanten selvforherligende og lite inkluderende.

Hvordan mener du det er lite inkluderende? Hvem er det som ikke blir inkludert?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 13:43   #74
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det synest eg at sjuende klasse, som hadde talen i år, retta på. Dei hadde eit perspektiv som gjekk langt ut over landegrensene, og minna oss voksne på at me har eit ansvar. Det syns eg var ein av dei flotte tinga på syttende mai i år.

Elles nyttar eg sjansen til å gå i bunad, vere sosial, heile dagen er fyllt opp med familie pg venner, og det er rett og slettet hyggelig å vere med folk og sjå at frøkna storkoser seg.

Det er ein lag dag og det er litt anstrengende, men eg arbeider med mi eiga holdning, og så går det ganske bra. Eg likar betre bygdevariandten av dagen enn byvarianten.

Gammel 18-05-15, 14:06   #75
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

JEg liker 17. mai

Jeg er litt mer usikker på min mann, som begynte sine plikter klokken 8, rakk ikke se et sekund av toget, men han fikk hørt, om enn ikke sett, ca 3 minutter av det ene innslaget guttungen var med på av underholdningen. Han fikk da også stått i kø med dem for å kjøpe lodd i tombola, og var sammen med oss en liten halvtime etterpå (køa varte nok en halvtime den, nesten. den var LANG! Og like lang for hente premier sånn ca, alle vant jo siden det var i snitt 1/5 lodd med premie. Vi gikk derfra med 20 premier fordelt på to unger) Han var ferdig sånn ca kl 17, men da kom han jo til dekket bord med middag da.

Jeg har altså bare guidet meg selv og ungene og mine foreldre gjennom et tog som startet 10.45, underholdning og lek og sang, is og pølse og disse tombolagevinstene da, så jeg har stort sett bare kost meg

Jeg elsker å ha på meg bunaden min, men det beste med dagen er på en måte likevel å ta den av på kvelden....

Gammel 18-05-15, 14:08   #76
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg var visst ikke helt ferdigsvart.

17-mai må være den mest intense festdagen. Jeg liker den veldig godt, og prøver å inkludere de rundt meg så godt som mulig for at den skal være bra for alle. Vi legger lista passelig lavt i forhold til hva vi velger å være med på. Og jada, jeg er også sliten når kvelden kommer. Men sliten på en god måte. Det er deilig å kunne si ja til alt en dag i året, is til frokost, jada, bare spill litt mens du venter på at vi andre gjør oss klar. Kjøpe lodd? Selvsagt!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 14:13   #77
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

En ja-dag, ja: Jada, i dag er det lov med jordbær og sukker på ALLE skivene, uten å ah en annen mellom (Håp om å få lillesøster til å spise mer enn ei skive, siden det er lenge til neste måltid). Jada, du skal få is, jada, se ipad mens jeg kler på den andre av dere, ja, klart vi kjøper lodd, og klart vi kjøper is og pølse, hva, vil du bare ha is, er du sikker? Javel, da blir det is på deg da og pølse og is på deg, og pølse på meg likgodt da. (men dumt lillesøster ikke ville ha is, og ikke kake. Siden hun bare spist ei skive til frokost, det er lenge til middag. Det går ned noen kjeks da. ) Ja, fint. for all del, gå på trampolina dere, mamma bare legger seg på sofaen hun..
vi koser oss, også er vi sliten etterpå

Gammel 18-05-15, 14:24   #78
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi bor ikke i Indre Oslo så vi er ikke med i toget i sentrum hvert år. Heldigvis.
Vi er der nede hvert 7.år sånn at alle får gå der en gang ila. skoletiden sin på barneskolen. Helt greit.
Ellers er vi på vår lokale skole, og 4 skoler går sammen i tog så det er stort tog, to korps og mange folk langs veien. Kjempestas.
I år var det null stress for gutta har blitt så store. Her møtes de klokka 10 og etter endel taler så går toget en runde. Leker etterpå, så hjem og spise.

Eldstemann skulle med 11 kompiser til sentrum. De satt seg rett på TGR ved Oslo city og fikk langbord med en gang. Kjøpte dyr mat og gikk rundt og koste seg i penklærne. Hjem til klokka 17.

Gammel 18-05-15, 14:25   #79
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel litt an på hvordan det legges opp og hva som blir sagt?

Jeg ser holdninger som jeg ikke liker i forbindelse med avisoppslag om 17 mai, men stort sett synes jeg fokuset på de feiringene jeg har vært med på har vært veldig inkluderende. I Stavanger var det en skikkelig flerkulturell fest. Det kan man ikke si at det er her vi bor nå, men jeg ser hvor viktig dagen er for venner som har kommet hit som flyktninger og det løfter perspektivene litt. Hva som blir sagt i taler osv betyr også en del. Jeg benyttet sjansen til å snakke om båtflyktninger og globalt ansvar. Jeg tror ikke jeg var alene.

Jeg liker ikke nasjonalistisk selvforherligelse, men jeg liker feiring av frihet og demokrati og det å ha en felles festdag for alle landets innbyggere uavhengig av bakgrunn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 18:37   #80
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Er nokså nøytral til dagen selv, men har en 2.klassing som elsker 17.mai. Stresser ikke mer enn vanlig til dagen, men har som oftest middag og en kake på kvelden, det må jo ordnes med, liker å ha litt på stell når vi får gjester. I år var det fire ekstra til middag, helt passe.
Vanlig frokost kl 8, tog kl 10.15, jeg går også. Hjemme kl halv ett, litt pølse før vi går til skolearrangement kl 14-17. Middag kl 18 og i år var alle gjester ute av huset før 21. Fint og overkommelig!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.