|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund og jobb?
Det var ikke meningen min å gi deg deg, ihvertfall. Jeg snakket generelt. Og det ER unektelig mange som ikke burde ha hund, ikke bare mtp alenetid og jobbsituasjon, men fordi de ikke makter å ivareta hundens behov. Det er jo bare å søke på diverse hundetråder her på FP. Mange har historier å fortelle om hunder som ikke fungerer, og det er jo eieren som er problemet, ikke hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hund og jobb?Vi jobber begge fullt og har hund, men det har vel ikke hendt mange ganger at hunden har vært alene hver dag/hele dager i hele arbeidsuken. Min mann kan ta med på jobb når det passer (før jobbet han en turnus der han alltid tok med seg hunden, nå er det litt avhengig av dagsplanene). Jeg kan ha hjemmekontor og flekser endel og mannen har en del tvungen avspasering/hviledager på hverdager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hund og jobb?Joda, ungene våre kommer jo hjem tidligere enn oss. Jeg og kan flekse litt på jobb. Nå blir ikke dette noen problemstilling før tidligst til høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Jeg tror ikke du mente meg altså. Og jeg er faktisk sikker på at broren min og svigerinnen min ikke hadde solgt oss den hunden hvis de trodde at han kom til å være for mye alene hjemme. De vet jo hva vi holder på med. Men det er vel med hunder som med unger, det er ikke alle som burde hatt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hund og jobb?Vi har vår nå fem måneder gamle Flatvalp med på jobb/i bilen. Hadde aldri i verden klart å reise fra henne i timevis.
![]() |
#26 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det synes jeg ikke du skal ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Om det blir aktuelt en gang så blir det i samarbeid med far. Da kan hunden være der på dagen til han er ganske stor. Og junior kommer jo etterhvert til å komme hjem tidligere på dagen. Må i tilfelle være hannhund også for min søster har to hunder hjemme på gården og det er hannhunder. Hunden vil da være der om vi skal bort o.l. Der er det jo alltid noen hjemme pga de driver gård. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
søt
![]() Sv: Hund og jobb?Vår hund er alene fra 08-15 sånn ca, bortsett fra at vi nå har vært hjemmeværende med baby i 1,5 år snart.
![]() |
#29 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hund og jobb?Jeg kjøpte valp på seks måneder for tre uker siden, og holder på med alenetrening. Har gått ganske sakte og systematisk til verks i og med at denne valpen aldri hadde vært alene før. Hun var eneste valp i kullet og har bodd med moren fram til jeg kjøpte henne. Hun måtte også vennes til bur, tidligere har hun og moren bare vært løse bak i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hund og jobb?Hunden vår er nå 6 måneder. Vi brukte lang tid på å lære den til å være alene. Jeg hadde hjemmekontor de første ukene, så var det noen uker med kombinasjon av å ha den hos min mor, ha den med på jobb og hjemmekontor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Hund og jobb?Jeg har et hundevennlig kontor, og kan ha med bikkja når jeg vil. Han foretrekker dog å være hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror nok det vanligste er at hunden klarer det. Men det er likevel et faktum at hunden blir skrekkelig passivisert. Jeg har forresten, og heldigvis, inntrykk av at de fleste med full jobb og hund ordner det til ved hjelp av for eksempel skiftarbeid, ulik arbeidstid, store barn som kommer tidlig hjem, hjemmekontor etc etc. Likevel er det nok en del hunder i Norge som er alene fra 7.30-16.30 hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Hund og jobb?... og om hunden er hjemme en normal arbeidsdag, etter å ha blitt luftet, og får noen timer med lek og tur ute etter jobb, så tror jeg ikke det kan kalles et kjipt hundehold heller, egentlig. Men det er jo også litt raseavhengig. Noen raser er mer lugne i hodet og har ingen problemer med å ligge på sofaen en dag, andre raser blir stresset og er mer sosialt anlagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Enda en som trener
Den forrige hunden vår var jo stort sett det og for å være ærlig var det aldri noe jeg tenkte på som et problem. Han sov jo mesteparten av tiden uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Sv: Hund og jobb?Det så ut som vår valp Maverick. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hund og jobb?Vår hund er hjemme alene ca fra 0815 til alt fra 1230 og 1430, da kommer ungene hjem fra skolen. Hun får en liten luftetur om morgenen av datteren min på 10 år og sønnen min på 13 år lufter henne etter skolen. På ettermiddag/kveld tar jeg eller mannen henne med på tur i skogen ca 1,5 time eller svømme-løpe etter ball tur. Hun er ikke vant til å være hjemme alene på kveldstid eller i helger/fridager da vi alltid prøver å ha henne med på det meste og ordner barnevakt hos besteforeldre etc sammen ungene hvis vi skal noe. En dag i uken betaler vi en hundepasser for å gå tur på formiddagen ca 1-1,5 time i skogen sammen andre hunder. Hun er komfortabel med å være alene og sover mesteparten av tiden tror jeg, men tidligere som valp likte hun det ikke særlig at vi gikk fra henne. Egentlig liker hun aldri det og hadde vi hatt mulighet ville vi tatt henne med på jobb hver dag. Jeg har alltid en samvittighet gående på hvor mye hun har fått av aktivitet, sikkert litt i overkant, hun har det godt hos oss.
![]() |
#40 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hund og jobb?Mange som ikke burde hatt hund ja, men ikke fordi de jobber fullt. Det er timene ellers som teller. De gangene jeg har hjemmekontor (eller helger for den saks skyld), så ligger våre bare rett ut uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|