Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva ligger de på i vogna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-15, 10:42   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ligger de på i vogna?

Stretchlaken eller flannel rundt madrassen, gjerne noen lag, så det enkelt kunne tas av ved gris. Skinn eller skinnpose (særlig med de minste som var høstbabyer) eller bare Mor Signe-teppet.

Minsten, som var en tynn liten pip, lå på et kortklippet skinn på sommeren også. Han ble ikke svett, det er jo ikke SÅ varmt de fleste norske sommerdager.
6-8 flasker ville jeg hatt. Da har du hele tiden nok til å ha en liggende klar (tom) i stellebagen med bokser med ferdig MME-porsjoner bare til å fylle vann på eller de ferdige kartongene som bare er til å varme (Avent-beger er topp) når du er på farten, til å ha noen i oppvaskmaskinen eller til koking og noen rene. Jeg hadde sikkert 10-12 stk og de Aventbegerne kan man skru en flasketopp på, så har man noen ekstra.

Bæresjal ville jeg hatt, et elastisk moby wrap eller lignende. Flott for nærhet med armene fri. Mine to minste har bodd i et sånt sjal mens de var bittesmå.

Sist redigert av Harriet Vane : 21-05-15 kl 10:47.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 10:45   #22
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

*noterer et visst antall små stretchlaken på IKEA-handlelisten*

*googler Mor Signe-teppe*

Keep 'em coming, folkens!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 10:46   #23
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Laken på sommeren, pose på vintern. Jeg har en del sånne laken du kan få arve av meg tror jeg!? Er jo knappest brukt... Men skjønner hvis du vil ha alt nytt altså.

Gammel 21-05-15, 10:46   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har ligget på skinn året rundt, tenkte å prøve det igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 10:47   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... med sånn gulpeflanellklutsak under hodet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 10:47   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mor Signe-teppe i ull/silke fra Nøstebarn er bare helt, helt fantastisk, og det kommer fra en habil nøstebarnfnyser. Men DØDSKJEDELIG å strikke, så samle inn tjenester fra gode og dårlige venner.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 10:48   #27
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Så spennende!

Jeg har alltid brukt lammeskinn jeg. Kanskje et helseteppe over dette hvis det var veldig varmt og litt klamt. Det har dog nesten aldri skjedd...

Mor Signe-teppe må du ha ja, det anbefaler jeg. Og strikk/få det strikket i ull/silke!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 10:49   #28
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Laken på sommeren, pose på vintern. Jeg har en del sånne laken du kan få arve av meg tror jeg!? Er jo knappest brukt... Men skjønner hvis du vil ha alt nytt altså.

Neida, slett ikke alt nytt, jeg har kjøpt det meste på Finn, faktisk! (Først og fremst i et miljøperspektiv.)

Vil gjerne arve laken! Bor du i Oslo?

Gammel 21-05-15, 10:52   #29
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mor Signe-teppe i ull/silke fra Nøstebarn er bare helt, helt fantastisk, og det kommer fra en habil nøstebarnfnyser. Men DØDSKJEDELIG å strikke, så samle inn tjenester fra gode og dårlige venner.

*mednøstebarnfnyser*

Ser det er de der naturfargede teppene alle drev og strikket da de var førstegangsgravide. Trodde det mest var hype, men tar anbefalingen!

*googler nøstabarngarn*

Gammel 21-05-15, 10:53   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er så fint med lillebror!

Jeg har brukt små stretchlaken og troooor jeg hadde tisselaken under, og så gassklut i hodeenden til mine gulpebarn. Skinn på høst og vinter, og også av og til på sommeren (vi er jo ofte på vestlandet da. ). Jeg har helt sikkert noen sånne små stretchlaken liggende hvis du vil ha!

Ved fire måneder drakk mine fortsatt en del MME, så jeg ville nok hatt i hvert fall seks flasker. Og så elsket jeg elektrisk flaskesterilisator, men dere trenger jo forsåvidt bare det et par måneder, så det er kanskje ikke noe poeng med mindre dere finner en billig/gratis på Finn. Lurt å sjekke om han er vant til en bestemt type, ja.

Gammel 21-05-15, 10:54   #31
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Flanellklut under hodet er fint ja. Og et tynt ullteppe rundt babyen (spørs jo litt hvor stor baby). Lammeskinn kan jo være ok på enkelte norske sommere men i fjor var det alt for varmt! Jeg bor ikke i Oslo, må sende i posten hvis det er ok?

Gammel 21-05-15, 10:57   #32
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror!

Gammel 21-05-15, 11:09   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror Så utrolig koselig! - Og enn å komme med en slik bombe en tidlig torsdag morgen da! - Gleder meg til å høre mer!

Jeg har aldri brukt helseteppene jeg har hatt. Strikket et teppe i tynn, myk ull og det funket til alt. Hadde skinn i vogna hele tiden. Lillebror her i huset lå ikke i vogn før han var ganske stor - han var ene og alene i sjal.

Når det kommer til flaske, så blir de jo vasket ganske fortløpende. (fast kveldsrutine for vår flaskegutt ble det i alle fall raskt - kokoin og tørking av flasker.) Jeg husker ikke hvor mange vi hadde - kan det ha vært typ 8? - de tar jo en del plass både i skap og som uvasket, så det er jo like greit å ha gode vaskerutiner i stedetfor.

Sist redigert av Che : 21-05-15 kl 11:17.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-15, 11:10   #34
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med Lillebror.

Jeg har brukt madrass med stretchlaken og lammeskinn oppå med gulpet under hodet. Lammeskinn regulerer varmen og det er sjelden så varmt her. Teppe oppå avhengig av temperatur,ull eller helseteppe.

Gammel 21-05-15, 11:13   #35
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Flanellklut under hodet er fint ja. Og et tynt ullteppe rundt babyen (spørs jo litt hvor stor baby). Lammeskinn kan jo være ok på enkelte norske sommere men i fjor var det alt for varmt! Jeg bor ikke i Oslo, må sende i posten hvis det er ok?

Klart det er! Jeg skal selvsagt betale porto! Utrolig snilt av deg.

Vi skal til Sjælland i sommerferien, samme sted som i fjor. Da hadde vi opp mot 40 graders varme, men det er vel for mye å håpe på det samme i år. Har et skinn etter Ullungen, men tenker å kjøpe et sånt korthåret IKEA-skinn i tillegg.

Gammel 21-05-15, 11:19   #36
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

*mednøstebarnfnyser*

Ser det er de der naturfargede teppene alle drev og strikket da de var førstegangsgravide. Trodde det mest var hype, men tar anbefalingen!

*googler nøstabarngarn*

Det trenger ikke å være ull fra nøstebarn. Bare tynt, mykt garn og tykke pinner. Går raskt å stikke altså!

Gammel 21-05-15, 11:32   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde stretchlaken på madrassen, men alltid lammeskinn og flanellsklut oppå der igjen. Lillebror!

Gammel 21-05-15, 11:37   #38
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Klart det er! Jeg skal selvsagt betale porto! Utrolig snilt av deg.

Vi skal til Sjælland i sommerferien, samme sted som i fjor. Da hadde vi opp mot 40 graders varme, men det er vel for mye å håpe på det samme i år. Har et skinn etter Ullungen, men tenker å kjøpe et sånt korthåret IKEA-skinn i tillegg.

Vi har et korthåret skinn fra Baby shop er det vel, ganske lite så det passer fint i vognbagen. Vil du ha? Veldig ivrig etter å få ut babyting her.

Gammel 21-05-15, 11:41   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Mine låg på lammeskinn året rundt. Hadde sånn gulpeklut under hovudet.

Mor Signes ullteppe var gull verdt, tykte eg.

Gratulerar så mykje!

Gammel 21-05-15, 11:42   #40
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde alltid laken under og enten gulpeflanell over eller skinn over, alt etter årstid og temperatur. Laken besyktter både baby og madrass tenker jeg.

Siden du får flaskebarn trenger du en sterilisator. Har du det? Hvis ikke kan du få min gamle, den er godt brukt men vil fungere finfint for en baby til. Bare send meg en PM. Du trenger 6 flasker i starten tenker jeg. Når de er så små er det ganske lurt å ha 1-2 av de bittesmå flaskene og resten store. Brukes både til MME og til kokt vann om det er ekstremt varmt.

Og gratulerer igjen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.