Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-15, 22:10   #141
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes han er utrolig sjarmerende på små scener, og er inkarnasjonen av elegant visesang. Som jo ikke ikke er min sjanger, på noe vis.

Mener du fortsatt Jo Nesbø? :forvirret:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 22:23   #142
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Men det samme gjelder jo for Bjella.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-15, 22:47   #143
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilbake til tema:

https://www.byas.no/article/men-ikke...4770e96044065a

Veldig sant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 10:53   #144
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg syns det er i overkant jålete å "du verden" av denne artikkelen her. Masse folk syns dette er gøy, spennande, nytt osv og syns det er stas med Starbucks. Og det syns eg dei skal få lov til uten at en "kaffielite" himle over dei.
.

Enig. Og selvsagt er det noe provinsielt og "typisk norsk" over det å juble over at man får Mc Donalds i bygda eller Starbucks i byen, men jaggu er det neste like typisk norsk å himle over at noen synes det er stas å gå på Starbucks også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 12:47   #145
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter vel i om noen synes det er stas å gå på Starbucks. Det latterlige er når ALLE synes det er stas å gå på Stabekk.

Gammel 29-05-15, 12:51   #146
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke "alle" synes det. Vi har vel Starbucks i vår by også, og har hatt det i noen år, jeg har aldri vært der. Men jeg har vært på MC Donalds mange ganger (til tross for at det virkelig suger...) og på 7-11 også. Det er en ny greie, "alle" skal dit nå, og så dabber det av.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 12:55   #147
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg driter vel i om noen synes det er stas å gå på Starbucks. Det latterlige er når ALLE synes det er stas å gå på Stabekk.

Fullstendig latterlig om NOEN går på Stabæk, synes jeg!

- No. 4 -
Gammel 29-05-15, 13:57   #148
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Candy har allerede tulla om Stabæk så det skal ikkje eg gjere.

Det er jo ikkje ALLE som syns det er stas med Starbucks, det vise jo denne tråden her. Men dei som syns det er stas med Starbucks/Egon/7/11 osv må få lov til å syns det. Eg syns vi skal klare skille mellom å "fordumme" det folkelege og vere kritisk til markedsføring og bedriftsstrategi.

Gammel 29-05-15, 14:11   #149
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Stabekk er trygt for store amerikanske kjeder, ikke annet enn Baker Hansen der. .

Gammel 29-05-15, 14:31   #150
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Candy har allerede tulla om Stabæk så det skal ikkje eg gjere.

Det er jo ikkje ALLE som syns det er stas med Starbucks, det vise jo denne tråden her. Men dei som syns det er stas med Starbucks/Egon/7/11 osv må få lov til å syns det. Eg syns vi skal klare skille mellom å "fordumme" det folkelege og vere kritisk til markedsføring og bedriftsstrategi.

Ja, det er jeg i grunnen enig i. Men det må også være lov å oppfordre folk til å tenke sjæl og ikke bare være en sau. Sånn helt generelt.

Gammel 29-05-15, 15:24   #151
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gjeng frå jobben her skulle nedover på HKS. Arrangementsleder var innom og fortalte meg at det blei middag på Egon. Eg klarte faktisk å holde meg frå å himle (faktisk ) og ga heller ei liste over restaurantar med samme prisnivå. Og dei kom så glade og fornøgde heim og hadde hatt en matopplevelse for omtrent like mange kroner som biffen på Egon. Då følte eg at eg dreiv folkeopplysning uten å vere bitchy.

Gammel 29-05-15, 15:29   #152
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gjeng frå jobben her skulle nedover på HKS. Arrangementsleder var innom og fortalte meg at det blei middag på Egon. Eg klarte faktisk å holde meg frå å himle (faktisk ) og ga heller ei liste over restaurantar med samme prisnivå. Og dei kom så glade og fornøgde heim og hadde hatt en matopplevelse for omtrent like mange kroner som biffen på Egon. Då følte eg at eg dreiv folkeopplysning uten å vere bitchy.

Da lurer jeg jo veldig på hva du anbefalte dem.

Jeg får også helt noia når det blir foreslått å spise på Egon. Jeg synes ikke det er bra, men det koster fremdeles masse penger. Skal jeg spise den type mat, så velger jeg McD som tross alt koster 1/3 for det jeg føler er samme kvalitet. Heldigvis finnes det gode alternativer, særlig for oss som bor i Oslo.

Gammel 29-05-15, 15:37   #153
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Stabekk er trygt for store amerikanske kjeder, ikke annet enn Baker Hansen der. .

Americana har da intatt Stabekk med Texas Barbeque. Jaggu er det godt også. Ikke kjede da, den er vel familiedrevet. Anbefales veldig. De har en ku på taket (ikke levende).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 15:41   #154
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke kaffe, går ikke på Stabæk men kan godt spise en pizza på Egon.

Gammel 29-05-15, 15:56   #155
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da lurer jeg jo veldig på hva du anbefalte dem.

Ikkje noke meir spennande enn blant anna Eik som dei enda opp med. Fixed tre-retters til 398,- og Egon skulle ha 340,- for biff og banansplitt.

Gammel 29-05-15, 16:20   #156
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Der ser du! Og du vurderte jo å himle også!

Jeg har gjort nøyaktig det samme. Flere ganger.

Gammel 29-05-15, 17:21   #157
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Starbucks er nok ikke mitt førstevalg heller, liker ikke så søt kaffe. Men vi skal til Oslo en tur før vi reiser til Kypros og min 12 år gamle niese insisterer på at det eneste hun vil er å gå på starbucks, så da skal vi det. og for meg er det helt greit.

Jeg husker selv hvor forlokkende slike kjeder var når jeg var barn og ungdom. Kanskje fordi det ikke fantes på det stedet jeg vokste opp. Fikk fort erfare at McD ikke var så svært når jeg gikk på folkehøgskole i Stavanger som 16 åring og plutselig hadde fri tilgang.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 17:31   #158
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg syntes jo selv at Peppes var utrolig stas og spennende, det hadde jo bare fantes i OSLO! Så jeg var ikke født snobbete, tross alt.

Mitt største problem med Egon er at maten er så dårlig, ikke at det egentlig er så harry.

- No. 4 -
Gammel 29-05-15, 17:33   #159
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en deilig forutsigbar FP-tråd.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 17:39   #160
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Så du Bjella og Nesbø komme, altså? Du HAR virkelig gode kontakter.

Nå hadde det vel vært mer overraskende hvis de som ikke likte starbuckskaffe, plutselig var stor fan, jeg er enig i det.

(Også er jeg litt lei av den måten å nedvurdere diskusjonene her på - og deltakerne. Alt har vært diskutert her før. Skal vi bare legge ned, kanskje?)

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.