|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Epikur
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnHm?
![]() |
#103 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnHan er høyskoleutdannet på lik linje som meg, jeg startet utdannelsen etter at jeg traff han. Vi har i dag tilsvarende lik jobb, men i forskjellige bransjer. Vi har veldig ulike interesser, men samtidig har vi nok av felles ting å snakke om. Lønnsmessig er jeg snart på hans nivå.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 06-06-15 kl 07:31. Årsak: Moderert til mindre personlig |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
intro
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Det var da et par som savnet å kunne diskutere krig og fred og politikk og sånt med sine lavere utdannede partnere, var det ikke? Men det er vel for så vidt ikke en fordom.
![]() |
![]() |
#105 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg diskutere vesentlig mer krig og fred og politikk og sånn med min kjæreste ute utdannelse enn jeg gjorde med eksen ned. :datapunkt:
![]() |
#106 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det der er ganske morsomt! Jeg kjenner noen som virkelig er helt kliss like. Nå legger jeg nok sikkert merke til det bare når det er slik, så det er vel bittelitt uvitenskapelig. Men læll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnAltså, dette med nivået på diskusjoner har vel sammenheng med at det er mer sannsynlig at en person med et visst utdanningsnivå har lært noe om sånt som forskjellen mellom synsing og vitenskapelig kunnskap, logikk, rasjonalitet og analyse? Det betyr ikke at det er usannsynlig at en uten utdanning har lært det, men at det på gruppenivå vil være flere med utdanning som har lært noe om det enn ikke? Det er jo haugevis av folk uten utdanning som kan disse tingene, men det er litt mer tilfeldig om de kan det eller ikke. Eller har hørt om det, blir kanskje mer rett. Det er jo ganske mange med utdanning som fortsatt ikke skjønner det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
ej ikke møjkets heije
|
Jasså. Finnes det "forskning" på det altså?
![]() |
![]() |
#109 |
|
Næsj, klart det ikke er frekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Mother of Dragons
|
Var det denne du mente?
Var det vanskelig å skjønne at denne var en spøk?
![]() |
#111 |
Bedreviter
|
Det holder nok ikke med bare én mastergrad for å ta den, vettdu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
flisespikker
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg var ganske sikker på at det var denne, men jeg vet jo ikke:
![]() |
#113 |
intro
|
Nei, selvfølgelig var det ikke den. Det var Nessie og Odelias innlegg jeg tenkte på. (Og begge var personlige erfaringer, helt uten generalisering, og ikke noe galt med innleggene.)
![]() |
![]() |
#115 |
Epikur
|
Man kan bli for høyt utdannet også, vet du. Det sier min mor.
![]() |
#116 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes virkelig ikke tråden har mange fordommer mot folk uten høyere utdanning. Tvert imot er det mange som skriver, og som også mener, må man gå ut fra, at de er veldig klar over at høy utdanning ikke nødvendigvis = meget intelligent. Og omvendt. Og så er det, som Esme sier, selvsagt flere smarte mennesker i gruppen med folk som har høyrere utdannelse enn i gruppen som ikke har det. Nå vet man jo statistisk at det er slik, og det gir jo også perfect sense, i alle fall for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnhey, folkens! Ikke noen såre tær, takk. det er snat - på SYSTEMNIVÅ at folk med høyere utdannelse har bedre helse, lever lenger, tjener med og har høyere IQ. Det betyr ikke at alle som ikke har høyere utdanning er storrøykende, ignorante iddjoter uten evne til å tenke sjæl eller prosessere informasjon, eller at alle med en (eller flere) mastere, er dritschmarte.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMen utdannelse og skole er jo så gøy!
![]() |
#119 |
Erfaren nok
|
Svært så diplomatisk du var da
![]() |
#120 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnHar statsministeren vår høyere utdanning? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|