Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste kjøpeketchupen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 11:31   #41
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den beste kjøpeketchupen

Hahaha, de små, søte måtte vi kjøpe også. Fordi de er så søte.

Gammel 04-06-15, 13:55   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kan du lenke til den undersøkelsen, Hyacinth? Vi spiser ikke mye ketchup, men vi har et par oppskrifter der vi bruker en del og da er det jo greit å ha en bra ketchup til det.

Jeg ser det er flere tester, de tester nok hvert år, men den hvor Heinz kommer dårlig ut er denne (der testes kun innhold altså, ikke smak):

http://m.db.no/2015/06/01/tema/mat/m...9446766/?www=1

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 14:19   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk skal du ha!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 14:48   #44
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Uh, vi bruker nesten ikke ketchup men har en Heintz stående for tenkte at den var sunnere... Neidaså. Får sjekke listen og finne en annen og ha stående til grillsesongen.

Gammel 04-06-15, 14:51   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Uh, vi bruker nesten ikke ketchup men har en Heintz stående for tenkte at den var sunnere... Neidaså. Får sjekke listen og finne en annen og ha stående til grillsesongen.

Jeg synes det er så rart at en ketchup som regnes som god/ bedre enn andre inneholder så lite tomater. Det er der det ikke rimer for meg. Forutsatt at det er ordentlig gode tomater som brukes, så burde man kunne kjenne det på smaken.

Gammel 04-06-15, 14:54   #46
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset er det vanlig Idun som det går av. Det er ikke mange flaskene som går i løpet av et år, men dog.
Jeg liker ikke vanlig ketchup, men synes i alle fall å kjenne forskjell på idun og f.eks de superbillige - de smaker vitterlig ingenting.

Gammel 04-06-15, 15:09   #47
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor usunt er det liksom, selv om Heinz ikke er den optimale i testen? Hvis en ikke akkurat har noe høyt forbruk så tenker jeg at forskjellen er så liten uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 15:13   #48
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ser det er flere tester, de tester nok hvert år, men den hvor Heinz kommer dårlig ut er denne (der testes kun innhold altså, ikke smak):

http://m.db.no/2015/06/01/tema/mat/m...9446766/?www=1

Jeg har alltid lurt på hva den der greia er, det der med å teste matvarer og ekskludere smak som et parameter.

Gammel 04-06-15, 15:14   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men hvor usunt er det liksom, selv om Heinz ikke er den optimale i testen? Hvis en ikke akkurat har noe høyt forbruk så tenker jeg at forskjellen er så liten uansett.

Ja, det er jo noe med det. Hiawata spiser ganske mye ketchup (syns jeg), men det er jo allikevel ikke hver dag, og maks en spiseskje i mengde per gang.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 15:31   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blåser i den ene testen etter den andre i dag og lar humla suse ser jeg.

Gammel 04-06-15, 15:37   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

You crazy woman you!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 15:38   #52
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja her går det raskt nedoverbakke nå merker jeg.

Gammel 04-06-15, 16:00   #53
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker stort sett Idun, jeg tror ikke ketchup er særlig sunt uansett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 16:05   #54
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har alltid lurt på hva den der greia er, det der med å teste matvarer og ekskludere smak som et parameter.

Gammel 04-06-15, 16:31   #55
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker idun, Ingen av oss spiser mye ketchup, og jeg har vokst opp med idun ketchup, så da har jeg bare fortsatt med den.

Gammel 04-06-15, 17:47   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja, enig, men jeg forventer iallfall at de som tester oppgir hva som testes. Hvis de kun tester innhold, så må de skrive det. I svært mange tester vurderes pris som en faktor, og det irriterer meg. Prisen kan jeg vurdere helt selv.

Gammel 04-06-15, 18:04   #57
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker Heinz, både voksne og barn liker den best.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 18:47   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte litt av begrepet Kjøpeketchup.

Jeg synes ketchup smaker ganske så likt uavhengig av merke og kjøper det som står nærmest eller koster minst. Den vi har nå er fra salatmesteren og så har vi en mini fra idun.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 19:06   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har faktsik alle de tre typene som er nevnt her i kjøleskapet.
Barna liker Idun best, jeg sverger til Bergbys. I tillegg har jeg Heinz.

Gammel 04-06-15, 19:54   #60
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Idun, men jeg liker egentlig Heinz best. Det er sikkert fordi det er mannen som kjøper ketsjup, jeg savner det aldri, og vi spiser veldig lite av det. Har det vel på bordet max en gang i uka.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.