Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bergensfolk, eg treng tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 23:13   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergensfolk, eg treng tips!

Mamma fylle 70 seinare i sommar. Ho er ikkje så god til beins men har komt til at ho har lyst å feire dagen og valget er på Bergen. Litt motivert av at fotball-laget vårt spele borte i Bergen den helga Dermed får den fotballgale storfamilien kombinert fleire ting.

Mamma vil bo i sentrum og bo på hotell. Det bør være et hotell med mulighet for ei lita privat feiring med restaurant på grunn av mobilitet. Vi vil bo fint og prisen er ikkje så veldig viktig i grunn. Nokon som har eit hett tips til meg før eg begynne sjekke rundt for pristilbud?

Gammel 16-06-15, 23:19   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensfolk, eg treng tips!

Jeg bor ikke i Bergen, men når jeg er der har jeg bodd på Radisson SAS Bryggen og det anbefales. Ellers MÅ jeg bare anbefale Cornelius Fiskerestaurant - skal man ha en gourmet-aften anbefales det på det sterkeste. Jeg har aldri før spist bedre mat i så vakre omgivelser.

Sist redigert av Fløyel : 16-06-15 kl 23:39. Årsak: Fjernet link som ikke virker.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 23:25   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er der restaurant, Fløyel? Eg lagre gjerne restaurantanbefalingar men mamma er nok ikkje så innstilt på det dessverre.

Og mens eg er inne på det, finns det enkle rullatorer å få kjøpt?

Gammel 16-06-15, 23:32   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm. linken virker ikke. Prøver igjen:http://www.cornelius-restaurant.no/ Google navnet så får du opp en del om den. Det går båt til restauranten rett uten for Bryggen hotell og man går rett inn i restauranten fra båten. Og det er ordentlig passasjerbåt så rullator er ikke påkrevd.

Gammel 16-06-15, 23:36   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bodd på hotell Norge på Torgallmenningen 2 ganger. Første gang fikk vi flotte nyoppusset rom. Ingenting å utsette. Denne gangen fikk vi først eldre rom, lite, ikke utsikt overhode. Klaget, fikk stort rom mot en park, men seng var skapseng, og rommet bar preg av å ha vært et konferanserom. Kollegaen min fikk noe som så ut som en slitt møterom, men tomme bokhyller høyt på veggene, stort kaldt tomt rom. Seng bak et forrheng. Helt elendig. Så dersom dere bestiller på dette hotellet må dere ringe og sikre nyoppusset rom. De har tydeligvis veldig mye rart der...

Gammel 16-06-15, 23:43   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bo på Augustin og spis på Altona?
Hotellet ligger dog ikke midt i smørøyet.
Hva med det nye hotellet? Clarion Colkection Oleana, vis-a-vis DNS.

Gammel 16-06-15, 23:46   #7
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri bodd der, men Terminus har både god mat og mulighet for mer lukket selskap.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 23:52   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Neptune har jo god resturant.
Ørnen har også en resturant i toppetasjen som skal være veldig bra.

Jeg har vert på mange julebord på begge sas hotellene og de har god mat de. Var ikke imponert over rommet vi fikk på Norge. Men begge hotellene har basseng som ungene i det minste setter veldig pris på.

Vet ikke hva dere skal se i byn. Men om dere vil se litt, men ikke gå så mye så er det kanskje greit å få et hotell rundt torganmeldingen. Hotell norge, Oleana, nr13. Neptun er ikke langt unna for oss som kan gå noen meter. Men det er litt å gå. Og i Bergen må man stort sett gå til alt innenfor bykjernen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 23:54   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ørnen og Terminus er jo veldig fine hoteller. Men de ligger litt feil i forhold til å oppleve bykjernen uten å gå mye. Blir vel samme avstand som Admiral og Neptun.

Admiral er fantastisk og. Om man får rom ut mot bryggen kan man nesten fiske fra romvinduet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 00:06   #10
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Admiral med rom ut mot Vågen må være bra,ja. Ellers er radisson på bryggen fin med tanke på hvis din mor klarer å gå litt, så er det veldig fint å rusle på Bryggen, rett utenfor hotelldøren.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 01:28   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avbefaler Hotel Norge.
Jeg liker veldig godt rom og restaurant på Clarion Admiral
Restaurant har veldig god mat.

Gammel 17-06-15, 01:41   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Og mens eg er inne på det, finns det enkle rullatorer å få kjøpt?

Ja, det gjør det. På enklere liv for eksempel. Ellers kan dere kontakte lokalt hjelpemiddellager i kommunen og få utlevert rullator eller kommunens ergoterapaut.

Gammel 17-06-15, 02:42   #13
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Havnekontoret liker jeg, men litt usikker på hvordan det er med eget selskapslokale der. Dog ligger der nært mange restauranter.

Samme med first hotel marin. Noen år siden jeg overnattet der, men husker det som fint. Det har også flere restauranter rett i nærheten, tvers over gaten ligger f.eks både nama sushi og big horn bl.a. Bryggeloftet og stuene ligger også rett i nærheten.
Ja, og så har du det hanseatiske hotell, som ligger rett ved kjøttbasaren.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 08:54   #14
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg har aldri bodd der, men Terminus har både god mat og mulighet for mer lukket selskap.

Terminus er midt i ein byggeplass akkurat no. Det pågår tre store byggeprosjekt, eit på høgre side av hotellet og to på venstre, men mykje anleggstrafikk og bråk store delar av døgnet. Trur eg ville unngått det!

Eg overnattar sjelden på hotell i Bergen sidan eg bur her, men det nye hotellet ved bystasjonen, Scandic Ørnen, er bra!
Frokosten er bra, men så vidt eg veit er det ingen restaurant på hotellet som serverer middag.

Men det har derimot Scandic Neptun. Restaurant Lucullus på dette hotellet har veldig god mat. Der har dei også selskapslokale i tilknytning til restauranten slik at det er mulig å ha lukka lag. Eg har vore på disputasmiddag der ein gang. Då satt vi i eit rom ved sida av restauranten med plass til ca 20 personar. Veldig koselig!

Gammel 17-06-15, 09:53   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Terminus er midt i ein byggeplass akkurat no. Det pågår tre store byggeprosjekt, eit på høgre side av hotellet og to på venstre, men mykje anleggstrafikk og bråk store delar av døgnet. Trur eg ville unngått det!

Eg overnattar sjelden på hotell i Bergen sidan eg bur her, men det nye hotellet ved bystasjonen, Scandic Ørnen, er bra!
Frokosten er bra, men så vidt eg veit er det ingen restaurant på hotellet som serverer middag.

Men det har derimot Scandic Neptun. Restaurant Lucullus på dette hotellet har veldig god mat. Der har dei også selskapslokale i tilknytning til restauranten slik at det er mulig å ha lukka lag. Eg har vore på disputasmiddag der ein gang. Då satt vi i eit rom ved sida av restauranten med plass til ca 20 personar. Veldig koselig!

Da har eg begynt med å sende en forespørsel til Neptun

Gammel 17-06-15, 09:58   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det var MEG, så ville jeg bodd på Havnekontoret og spist på Cornelius. Var der her om dagen, fantastisk!

Gammel 17-06-15, 09:58   #17
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri bodd på hotell i Bergen, men jeg kan prøve meg på noen anbefalinger.

Terminus er bra, og med gode muligheter for privat lokale, men litt usentralt for en som er dårlig til bens.

Jeg ville vurdert Havnekontoret, det ligger rett ved Bryggen og jeg tror det er bra. Mange restauranter i området.

Skal du bo sentralt så er der et nytt Choice hotell på Torgallmenningen, som vel må være det aller mest sentrale. Det heter Nummer 13.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 10:23   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Da skal eg sende en forespørsel til Havnekontoret også Takk!

Og EG personlig hadde jo valgt annaleis, men jubilanten treng tilrettelegging. ( igjen)

Gammel 17-06-15, 10:27   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om det ligger sentralt må dere ikke velge Hotell Norge. Jeg bodde der sist jeg var i Bergen, og det var fryktelig slitent.

Gammel 17-06-15, 13:55   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havnekontoret er veldig bra. :hadde bryllupsnatten der:

Det fine med Clarion Collection-hotellene er at de har kveldsmat. Strengt tatt har de mat hele tiden, faktisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.