Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva skal jeg gjøre med veggen bak tv-en?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-15, 10:01   #21
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg gjøre med veggen bak tv-en?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det tror jeg vil oppheve den åpningen og lysningen av rom et vi fikk til da vi fjernet bokhyllene. Og vi har tv-en på langveggen, jeg syns kontakstvegger passer best på en kortvegg. Og ikke så godt med panel...

Jeg har en kontrastvegg på soverommet som er i panel. Jeg er superfornøyd, det ble veldig fint. Riktignok en kortvegg.

Veggene er malt i klassisk hvit, og så er veggen bak senga malt i en mørk gråfarge. Fabrikkgrå kanskje?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 17:00   #22
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har malt veggen bak tv med kalkmaling. Ser ut som betong, bare i en litt varmere gråbrun tone. Veldig fint, og man trenger ikke så mye annen dekorasjon da. Vet ikke hvordan det ville blitt på panelvegg da.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 18:07   #23
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kjør på med bilder.

Jeg har en hylle over tvn med bilder og et langt smalt bilde under hylla. Mellom tvn og hylla.

Gammel 17-06-15, 18:52   #24
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her er tv-veggen vår. Det har aldri vært noe på tv som er så kjedelig at oppmerksomheten vender mot bildet over.

Hmf, får ikke med vedlegg fra mobilen.

Gammel 17-06-15, 18:52   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det pinterestbildet var så veldig fint, Poly. Min store skrekk er at TV-en skal se ut som et alter (min mor hadde til og med en bitteliten duk og to små lysestaker på), og jeg synes det ble litt sånn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 18:53   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her... https://www.dropbox.com/s/himoixqdgx...50.05.jpg?dl=0

Gammel 17-06-15, 20:07   #27
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes ikke det pinterestbildet var så veldig fint, Poly. Min store skrekk er at TV-en skal se ut som et alter (min mor hadde til og med en bitteliten duk og to små lysestaker på), og jeg synes det ble litt sånn.

Det er eg og redd for.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:48   #28
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva gjør du med signalet fra fjernkontrollen til boksene?

Tror det skal fungere. Worstcase får jeg ha dingsen oppå, men da må jeg kamouflere den med noe.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 21:58   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så er det mye mulig jeg ikke klarer å la være å male dette rommet, kjenner jeg... Jeg hadde tenkt å la være, men...

Men det er vanskelig å finne fine farger til panel!

I stua utenfor har jeg kalk og valmuefrø, men jeg vet ikke hvordan det blir på panel.

Hvit pepper er en farge som funker fint til valmuefrø i alle fall - men den er jo lys da.....

Gammel 18-06-15, 12:18   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lyst er bra!

Gammel 18-06-15, 12:24   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, det er nok lurt å finne en løsning som gjør TVn som en del av en vegg, fremfor et alter. Hos oss har vi ingenting på TV-veggen, og det gir også alterfølelse. Den blir så massiv og dominant. Ikke har vi verdens minste TV, heller akkurat.

Her går TVn omtrent i ett med veggen når den ar avslått, men det gir jo ikke akkurat mer lys:

Dette syns jeg funker bedre, fordi det er så mange ulike elementer slik at TVn ikke skiller seg ut i samme grad som når det bare er en type bilder:

Samme her:

Dette funker også, men fordrer mer ryddighet enn vi greier å opprettholde:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-15, 12:27   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne veggen syns jeg også funker:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-15, 13:27   #33
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor liten er TVen da?

Om den er 32" eller mindre (eller noen av bildene er svæære) ville jeg heller ha samlet bildene i en ryddig, relativt tett oppsetning et stykke fra - alt etter hvor lang den veggen er (og da gjerne hatt like rammer eller i alle fall samme stil på rammene, og gjerne en annen farge enn TVen). At det blir to sekvenser. Noe a la dette på ene delen av veggen og TVen på andre delen (gjerne med benker under til TV-ting):

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-15, 13:28   #34
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ops, svært bilde, but you get the picture ( ).

Gammel 18-06-15, 13:41   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser ikke bildet.

Gammel 18-06-15, 13:44   #36
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Er det ikke bare fint om noe tar oppmerksomheten bort fra TV'en?

Det samme tenkte jeg. Det verste med å bo sammen med mannen min er at min lille, fine 32" TV er blitt plassert på soverommet og hans stygge 55" i stua. (De to TVene er helt identiske med unntak av størrelsen, jeg bare synes det er kjipt når TVen er for dominerende)

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-15, 13:53   #37
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Ser du dette?

Eller dette?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:47.