Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

[Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-15, 09:52   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?

Hva skulle du velge?

Alternativ 1: Venezia, Italia; Dubrovnik, Kroatia; Piraeus (Aten), Hellas; Kusadasi, Turkey; Split, Kroatia; Venezia, Italia, 6 netter

Alternativ 2: Venezia, Italia; Korfu, Hellas; Santorini, Hellas; Mykonos, Hellas; Katakolon (Olympia), Hellas; Venezia, Italia, 8 netter

Har du vært på noen av stedene?

Sist redigert av Pelen : 07-07-15 kl 17:05.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 09:55   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?

Jeg har vært på Santorini, og syns den øya i seg selv er så spesiell at jeg ville sett den igjen. Hadde valgt den fremfor Athen. Men det første alternativet inneholder jo også steder jeg kunne hatt lyst til å se.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 10:11   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde valgt alternativ en, men bare fordi jeg aldri har vært i Kroatia (eller Tyrkia). Italia og Hellas har jeg vært i, selvom jeg ikke har vært på akkurat de stedene som nevnes.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 10:13   #4
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror jeg ville valgt alt. 1, og så heller tatt en gresk øyhoppingsferie et annet år for å se mer av greske øyer.

Gammel 07-07-15, 10:16   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt alt 2, men det er fordi jeg ikke vil dra til Tyrkia.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 11:05   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Alt 1 pga Kusadasi, Split og Dubrovnic. Har vært i Split og Dubrovnic og ønsker meg tilbake. Skulle gjerne vært i Kusadasi, har vært mye sør for og langs kysten. Synes Tyrkia er vakkert og spennende, men slitsomt å reise på egenhånd.

Santorini er vakkert med utsikt og bebyggelsen i Oia, men også litt skuffende syntes vi.

Gammel 07-07-15, 11:21   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Uten tvil 1. Dubrovnik er berre så fantastisk vakker! Me kom tilbake fra ferie i går, og for kvar gong eg forlet Dubrovnik tenkjer eg at eg må tilbake. Og så Venezia!

Har vore på korfu, og øya var veldig fin med slottet på toppen, og i santorini, men likevel...

Gammel 07-07-15, 17:04   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser nå at alternativ 1 er 6 netter og alternativ 2 8 netter.

Gammel 07-07-15, 23:09   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Usikker, flotte byer på begge alternativ, men tror jeg hadde gått for alternativ 2.

Gammel 07-07-15, 23:38   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri i verden dratt til Venezia, Dubrovik eller Santorini på cruise. Har sett cruisehordene alle tre steder, og synes de ødelegger alle tre destinasjoner, pluss at jeg synes det ser ut som de går glipp av alt som er fint med tre egentlig fantastisk fine steder.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 23:46   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alle turistene ødela Venezia, samme hvordan de kom seg dit jeg .

Jeg ville selv gått for alternativ 1.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 23:52   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg ville aldri i verden dratt til Venezia, Dubrovik eller Santorini på cruise. Har sett cruisehordene alle tre steder, og synes de ødelegger alle tre destinasjoner, pluss at jeg synes det ser ut som de går glipp av alt som er fint med tre egentlig fantastisk fine steder.

Du sier noe der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 01:18   #13
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Ville valg alternativ 1. Og ja jeg har vært på cruise til de fleste av disse havnene med barn. Mine likte spesielt Dubrovnik (tok en tur i gamlebyen og gikk på bymuren) og Athen (besøkte Arkopolis og Plaka). Vi ble ombord i båten da vi var i Tyrkia siden vi mente det var for varmt til utflukter når det var nesten 40deg.

Gammel 08-07-15, 08:48   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Ja, det er en av ulempene ved cruise. Man oppfatter det ikke selv så mye som om man er på land og ser forandringen, men jeg skjønner meget godt hva du mener.

Venezia er byen der cruiset starter så der kommer det ikke mengder av mennesker fra skipet som skal gjøre byen . Enten har de gjort det før cruiset (og da mer utspredd) eller så gjør de det etter og da forhåpentlig i mindre stresset form. Jeg har vært i Venezia fire ganger og Pelenmannen har vært der flere ganger også, men det er nytt for Herremannen. Vi kommer i tilfelle med tog.

Dubrovnik har jeg ikke vært i.

Santorini har jeg og Pelenmannen vært på. Der kan man enten finne på noe helt annet eller mest bare slappe på et "tomt" cruiseskip.

Vi har et delvis betalt cruise som vi vurderer å ta neste sommer. Stort sett alle stedene som besøkes i vestlige Middelhavet har vi allerede vært i/på.

Gammel 08-07-15, 11:37   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Me var i Dubrovnik no, og såg dei såkalte cruisehordene. Ein himler kanskje litt og går over på andre sida av gata, men det er ikkje store grupper som kjem inn, kanskje tjue i gruppa, og går ein litt utanom er det verkeleg ikkje noko problem. Eg hadde reist dit, sett og nytt, og ete lammekoteletter oppe på restauranten rett utanfor hovedbyporten. Det er nydelig der.

Sist redigert av Hondacrv : 08-07-15 kl 22:57.
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 19:39   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Om jeg måtte på cruise så ville jeg valgt alternativ 1.

Gammel 08-07-15, 23:58   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes alle turistene ødela Venezia, samme hvordan de kom seg dit jeg .

Jeg ville selv gått for alternativ 1.

Vi hadde en fantastisk tur til Venezia midt I høysesongen for et par å siden. Vi gikk bevisst stikk motsatt vei av hva vi så alle turistene gjorde. Var en snartur innom broen og litt annet helt på slutten av dagen, men man kunne jo få åndenød av mindre. Så derfra kom vi oss fortest mulig ut igjen ved å gå stikk motsatt av alle andre da også. At vi måtte bruke gps for å finne tilbake til bilen var en annen sak. Men vi fikk sett mange turistfrie sider Venezia da. Helt fantastisk tur. Det kanbefales en jo gjøre mange steder uten å være med guide og hordene fra cruise båten også. Jeg ville valgt tur 2.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 08:32   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Man trenger absolutt ikke være en del av cruise-horden når man drar på land fra skipet. Dersom man oppsøker de mest kjente attraksjonene er det ofte store folkemengder, uavhengig hvilket fremkomstmiddel de har ankommet stedet med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.