|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
[Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Hva skulle du velge? Sist redigert av Pelen : 07-07-15 kl 17:05. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Jeg har vært på Santorini, og syns den øya i seg selv er så spesiell at jeg ville sett den igjen. Hadde valgt den fremfor Athen. Men det første alternativet inneholder jo også steder jeg kunne hatt lyst til å se. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Jeg hadde valgt alternativ en, men bare fordi jeg aldri har vært i Kroatia (eller Tyrkia). Italia og Hellas har jeg vært i, selvom jeg ikke har vært på akkurat de stedene som nevnes. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Tror jeg ville valgt alt. 1, og så heller tatt en gresk øyhoppingsferie et annet år for å se mer av greske øyer.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Jeg ville valgt alt 2, men det er fordi jeg ikke vil dra til Tyrkia. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Alt 1 pga Kusadasi, Split og Dubrovnic. Har vært i Split og Dubrovnic og ønsker meg tilbake. Skulle gjerne vært i Kusadasi, har vært mye sør for og langs kysten. Synes Tyrkia er vakkert og spennende, men slitsomt å reise på egenhånd.
|
|
|
|
#7 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Uten tvil 1. Dubrovnik er berre så fantastisk vakker! Me kom tilbake fra ferie i går, og for kvar gong eg forlet Dubrovnik tenkjer eg at eg må tilbake. Og så Venezia!
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Usikker, flotte byer på begge alternativ, men tror jeg hadde gått for alternativ 2.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Jeg ville aldri i verden dratt til Venezia, Dubrovik eller Santorini på cruise. Har sett cruisehordene alle tre steder, og synes de ødelegger alle tre destinasjoner, pluss at jeg synes det ser ut som de går glipp av alt som er fint med tre egentlig fantastisk fine steder.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?
Du sier noe der. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Ville valg alternativ 1. Og ja jeg har vært på cruise til de fleste av disse havnene med barn. Mine likte spesielt Dubrovnik (tok en tur i gamlebyen og gikk på bymuren) og Athen (besøkte Arkopolis og Plaka). Vi ble ombord i båten da vi var i Tyrkia siden vi mente det var for varmt til utflukter når det var nesten 40deg.
|
|
|
#14 |
|
|
Ja, det er en av ulempene ved cruise. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Me var i Dubrovnik no, og såg dei såkalte cruisehordene. Ein himler kanskje litt og går over på andre sida av gata, men det er ikkje store grupper som kjem inn, kanskje tjue i gruppa, og går ein litt utanom er det verkeleg ikkje noko problem. Eg hadde reist dit, sett og nytt, og ete lammekoteletter oppe på restauranten rett utanfor hovedbyporten. Det er nydelig der.
Sist redigert av Hondacrv : 08-07-15 kl 22:57. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Om jeg måtte på cruise så ville jeg valgt alternativ 1.
|
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Vi hadde en fantastisk tur til Venezia midt I høysesongen for et par å siden. Vi gikk bevisst stikk motsatt vei av hva vi så alle turistene gjorde. Var en snartur innom broen og litt annet helt på slutten av dagen, men man kunne jo få åndenød av mindre. Så derfra kom vi oss fortest mulig ut igjen ved å gå stikk motsatt av alle andre da også. At vi måtte bruke gps for å finne tilbake til bilen var en annen sak. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: [Cruise] Hvilke havnebyer i Middelhavet?Man trenger absolutt ikke være en del av cruise-horden når man drar på land fra skipet. Dersom man oppsøker de mest kjente attraksjonene er det ofte store folkemengder, uavhengig hvilket fremkomstmiddel de har ankommet stedet med.
|
![]() |
|
|