|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Borte
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Litt sært kanskje, men vi har vel alle forskjellig bruk av sosiale medier.
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?For all del, jeg har ikke så god koll på hvem av mine noenoghundre facebookvenner som deler hva og hvem som ikke deler, (selv om jeg har blitt overrasket over at noen jeg hadde "glemt" var på FB, pga,. av 0 aktivitet whatsoever, tydeligvis vet mye om meg og mitt når vi en sjelden gangmøtes) men siden jeg deler veldig lite personlig informasjon på FB, bryr jeg meg ikke så mye. På instagram deler jeg, som sagt, mer, og merker at jeg er er litt mer restriktiv med å legge til semi-kjente følgere som tydeligvis bare er der for å "se" ikke for å bidra med noe selv. Ukjente mennsker får ikke følge meg uansett, det spiller selvsagt ingen rolle hvor mange bilder de har selv. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Jeg har åpen profil og ser jo at noen få av de som følger meg, ikke akkurat oversvømmer instagram selv. De fleste poster jo selv, og hvis noen begynner å følge meg og jeg kjenner dem og de har lukket profil, pleier jeg å be om å få tilgang til deres - hvis jeg husker det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Forresten legger jeg ut bilder av meg sjæl og hunden på tur, en film hver jul av pøbelprinsessen som spille julesang på fløyten sin, og bilder av sommerhuset mitt. Jeg har ikke tenkt over hvorvidt jeg ikke burde dele dette med alle i hele verden, egentlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Tja, jeg vil ikke si at det er særere å be om tilgang en det er å nekte. Jeg har åpen profil, og noen av dem som følger meg legger ikke ut noe særlig selv. Jeg blokker om jeg får typiske phishingfølgere; russiske damer og menn med vulgære bilder, f.eks, men ellers er det fritt fram. Hadde jeg hatt lukket konto hadde jeg selvfølgelig vært selektiv med hvem jeg la til, og stiller ikke som krav at de må ha et visst aktivitetsnivå selv. Da går det mer på om jeg vil at de skal se bildene mine.
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?
Nå fikk jeg lyst til å se deg og hunden. Fnis. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Se prikk.
|
|
|
|
|
#28 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Vi bruker nok Insta veldig forskjellig, så i mine øyne er du sær. Eller ikke sær, du bruker det annerledes enn meg.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 04-08-15 kl 19:55. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
One of These Days
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Jeg blokkerer ingen på Insta, men legger merke til at følgerantallet går opp og ned. Har mye å gjøre med at jeg blir fulgt av sånne kontoer som kun er for å skaffe følgere. Jeg følger ikke folk som har 0 innlegg, men sletter dem ikke fra å følge meg. Jeg har åpen profil, og alle som liker å se min nerding er velkommen. Forventer heller ikke at folk jeg følger, følger meg tilbake. Jeg følger ikke alle som følger meg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Leser
|
Selv synes jeg det er hyggelig at folk nevner at de har lagt merke til hva jeg har postet og jeg kommenterer selv det jeg ser andre har postet utenom FB.
|
|
|
#31 |
|
Leser
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?*ha* *ha* Dette får meg til å tenke på en eldgammel diskusjon om bildet av Kåre Conradi med snabben (igjen, usikker på hvilket ord som er dekkende - men det gjorde jo ikke han heller, så) ute, som ble sendt rundt omkring. Og om det var ufint eller ikke å videresende det. Jeg mener å erindre at jeg mente at det ikke var ufint om han hadde "mistet" bildet med vilje, men klart var det et privat foto på avveie så er det ufint. (Nåja, ikke så jeg det og ikke så jeg Rune Rudberg på sofaen heller - like greit, jeg greier jo ikke å glemme noe som helst, så det hadde vel aldri blitt slettet fra harddisken.)
|
|
|
#32 |
|
Halloen!
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Jeg skrev ikke at jeg ikke likte at folk kommenterte noe RL, jeg skrev at jeg ble overrasket. Rett og slett fordi de er så like aktive på Face at man glemmer at de faktisk har en profil. Det er den kombinasjonen, aldri skrive eller dele, men samtidig ha så god oversikt at man vet ganske mye om folk (hvor de jobber, hvor de er på ferie osv.) jeg stusser litt over. Helt greit at man er sjenert, men kan man ikke "like" noe en gang i året i det minste? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Leser
|
Tenker du at det å trykke "liker" er det samme som å skrive eller dele? Mulig jeg misoppfattet det, jeg oppfattet deg slik at de som fulgte deg måtte legge ut bilder/skrive noe selv.
|
|
|
#34 |
|
Halloen!
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Jeg tenker at det er rart å aldri, gjennom mange år, gi et livstegn på Facebook (statusoppdatering, bilder, likes) når man i samtaler RL refererer veldig mye til ting man har lest på Face. Men, igjen, forskjellige måter å bruke mediet på, antar jeg. Det blir vel det samme på FP, forresten. Noen leser mer enn de skriver, mens andre (moi, f. eks) skriver mer enn jeg leser. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
One of These Days
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Jeg oppdaterer nesten ikke FB-status, men jeg bruker FB til lukkede grupper og den aktiviteten synes ikke. Så det som venner ser av min profil er lite aktivitet. Tenker at jeg egentlig kunne vært en som ble oppfattet som nesten ikke aktiv, men egentlig bruker FB en god del mer. Det hender jo det. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Instagram og passive følgere - er jeg sær?Jeg bruker FB som en mini-blogg, med begrenset info. FB er der alle gamlingene i familien er (min egen, min mors og eldre generasjoner) og de syntes det er superstas å følge oss på ferie. Så jeg legger ut reisebrev i form av bilder, men jeg skiller på venner og bekjente, bekjente er jobbrelaterte folk og de har begrenset innsyn.
|
![]() |
|
|