|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Feilmedisinering - kontroll?Jeg som knapt bruker et registrert preparat får derimot ganske få telefoner.
|
|
|
#22 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Feilmedisinering - kontroll?Put på Off Label-bruk i tillegg, så har du et stk farmasøyt på tynn is. Jeg prøver å sette meg inn i uregistrerte preparater ved å lese pakningsvedlegg og bruke Google (eventuelt Martindale), men når preparatene kun har informasjon på språk jeg ikke forstår, har jeg strengt tatt ingenting å bidra med, annet enn stor tiltro til at det er tanke bak å skrive ut så spesielle produkter at de må importeres via grossister i USA og GB.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Feilmedisinering - kontroll?
En god del av det jeg bruker spesialproduseres jo onsite for sikkerhets skyld. Sånn at pasienter må få beskjed om å enten forholde seg kun til produksjonsavdelingen eller i hvertfall gi lokalt apotek beskjed i veldig god tid så de får snudd seg. Jeg elsker produksjonsavdelingen vår.
|
![]() |
|
|