Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gjennomsiktige topper - hva gjør man?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-15, 13:00   #21
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjennomsiktige topper - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Denne typen har jeg sikkert 5-6 av, i alskens farger:
https://no.airshoppen.com/produkter/...soft-rose-7211

De der er altfor blondete for meg, da føler jeg at jeg går med undertøyet utenpå, liksom.
Helt enkelt, ingen blonder og dill. Finnes på stativer på alle klesbutikker, omtrent.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 13:02   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et fritt land. Jeg liker at de dekker BH-stroppen, de er ofte løse i halsen også, disse "marokkanske" gjennomsiktige toppene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 13:02   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis toppen bare er litt gjennomsiktig, fungerer det også med en beige ("hudfarget") singlet, den blir jo "usynlig" da, på samme måte som beige bh-er.

Jeg synes ellers det er greit om bh-en vises litt, men da bør det se ut som om det er meningen, f.eks. ved at den er i en helt annen farge enn toppen, og så bør den selvsagt være pen i seg selv. Det er stor forskjell på hvor pene stroppene er, synes jeg, og hvis stroppen vises litt i utringningen mot skulderen, er det greit hvis den ser ut som om den skal kunne vises frem, men ikke hvis den er sånn kjip beige.

Gammel 12-08-15, 13:04   #24
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Fordelen er at de ligger pent inntil kroppen uten å stramme, slik singletter i elastisk bomullstoff ofte gjør på meg. Og ja, utenpå buksen.

De var fine, det er akkurat sånt snitt jeg liker!

Gammel 12-08-15, 13:16   #25
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Altså, det er jo en (eller mange) grunner til at jeg alltid går i kjole. Bukser er jo umulig å finne, bluser bruker jeg ikke, og t-skjorter er heller ingen fest. (Beklager at jeg blander meg borti noe jeg ikke har greie på, altså - skal gi meg. )

Helt greit, altså! Det er jo litt trøst i det at andre opplever det samme.

Jeg har ganske mange tynne, ribbestrikkede silkesingletter, som er lette og ikke varme og representative hvis de vises. De er i lyse, diskrete farger, og det bruker jeg ubeskjemmet under alt gjennomsiktig i jobbsammenheng.

Ellers gjør det meg ikke så mye om BH-en viser, eller jeg bruker en bikinitopp som i hvert fall ikke spiller noen rolle.

Fordelen er at de ligger pent inntil kroppen uten å stramme, slik singletter i elastisk bomullstoff ofte gjør på meg. Og ja, utenpå buksen.

Fin! Tror jeg kan leve med såpass med blonder. Men håndvask, da? Og kan man bare bestille derfra, eller må man fly først?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 14:19   #26
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Helt greit, altså! Det er jo litt trøst i det at andre opplever det samme.

Fin! Tror jeg kan leve med såpass med blonder. Men håndvask, da? Og kan man bare bestille derfra, eller må man fly først?

Zalando har de Rosamunde-toppene. Jeg hadde sikkert kjørt dem på ull(silke)vaskeprogram. Håndvask skjer ikke, dessverre.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-15, 14:20   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De finnes mange steder i vanlig butikk, jeg bare fant en tilfeldig. Søk på Rosamunde.

Gjerne sånne litt dameposhsteder.

- No. 4 -
Gammel 12-08-15, 14:21   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Og ja, silkeprogram går fint. Jeg har hatt mine i mange år.

- No. 4 -
Gammel 12-08-15, 20:27   #29
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Synes det er vanskelig å finne ålreite t-skjorter, jeg.

Jeg tror jeg de siste fem årene har kjøpt alle mine t-skjorter på nett. Threadless og Out of Print har mange ålreite, og i flere modeller. Min nyeste favoritt er med bokomslaget fra Fahrenheit 451.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 00:35   #30
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Singlet er fast tilbehør her også.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 00:39   #31
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

''Gjennomsiktige topper - hva gjør man?''

Bikker solbrillene ned på nesa og nyter synet!

Sist redigert av Bamsemums : 13-08-15 kl 00:45.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 00:52   #32
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker singlet under gjennomsiktige topper, enten en som går i samme farge eller en kontrast farge.

Jeg bruker også ofte olabukse, topp og dressjakke el. skinnjakke, med et skjerf el. til og da er det ikke så nøye om toppen er gjennomsiktig, den vises jo knapt.
Jeg bruker lyse og mørke olabukser om hverandre, og som regel mørkblå/svart dressjakke. Topper i alle mulige farger og mønstre.

Gammel 13-08-15, 08:47   #33
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå ble jeg litt sånn. Jeg bruker nemlig bare bh under. Er det ikke greit å gjøre når man er over førti?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 08:53   #34
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bare bh under. Er det kaldt, så har jeg singlet, gjerne i kontrastfarge, til. Jeg foretrekker Cubus sine singleter med "sports-bh-rygg". De finnes i mange farger, og kan kjøpes i barneavdelingen for oss som ikke er så lange. Men noe stort problem er det ikke, jeg har vel bare en topp som er såpass gjennomsiktig at det har noe å si.

Gammel 13-08-15, 09:03   #35
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg måtte kikke i klesskapet mitt, og jeg eier altså ikke en eneste gjennomsiktig topp.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 09:10   #36
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå ble jeg litt sånn. Jeg bruker nemlig bare bh under. Er det ikke greit å gjøre når man er over førti?

Det må hver enkelt avgjøre, jeg ser egentlig ikke på andre og har nok ikke mandat til å avgjøre om det er greit eller ikke. Men det er ikke greit for meg at jeg gjør det. Jeg er litt tjukk og valkene synes godt under en passe gjennomsiktig topp, og jeg jobber sammen med nesten bare menn hvorav minst en er av typen som kler av folk med blikket. For min egen del ønske jeg ikke å føle meg halvveis avkledd her, for det gjør jeg når jeg vet at folk kan se mage og bh helt tydelig under genseren.

Gammel 13-08-15, 09:11   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Klart det er greit, hvis du er komfortabel. Det kommer også helt an på anledning og grad av see-through, for min del. Skimte BH - ikke noe problem. Ser tydelig navlen - ikke på jobben, liksom.

- No. 4 -
Gammel 13-08-15, 09:42   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må hver enkelt avgjøre, jeg ser egentlig ikke på andre og har nok ikke mandat til å avgjøre om det er greit eller ikke. Men det er ikke greit for meg at jeg gjør det. Jeg er litt tjukk og valkene synes godt under en passe gjennomsiktig topp, og jeg jobber sammen med nesten bare menn hvorav minst en er av typen som kler av folk med blikket. For min egen del ønske jeg ikke å føle meg halvveis avkledd her, for det gjør jeg når jeg vet at folk kan se mage og bh helt tydelig under genseren.

Da må det jo være lettere å heller kjøpe topper som ikke er gjennomsiktige?

Gammel 13-08-15, 09:44   #39
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Singlet i samme fargetone som toppen, for min del. Buksefarge bryr jeg meg ikke om.

Hvis singlet, så i samme farge. Ellers bare BH under i samme farge.

Samtidig så er ikke toppene mine sååå gjennomsiktige. Man kan kanskje ane en nyanse gjennom.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 09:47   #40
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da må det jo være lettere å heller kjøpe topper som ikke er gjennomsiktige?

Helt klart. Det er bare at jeg nesten bare ser gjennomsiktige topper, jeg har lett og lett og det er ingenting å finne som passer meg. Kanskje går jeg i feil butikker? Hvor bør jeg lete?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.