Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-15, 19:47   #61
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

. Det mest lokale idrettslaget er Vålerenga og de syns jeg strengt tatt kan greie seg selv. Korps er en annen ting, men da krever det arbeidsinnsats fra foreldre, og det er det ikke sikkert de er interessert i. Det går jo litt begge veier, dette.

Lille Tøyen bruker fotballbanen, ikke Vålerenga, eller kanskje noen av lagene til vif gjør det også. Barnelagene, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 19:53   #62
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ea, her får ikke folk ta med søppel ut. Det er heller ingen som kjører. Skjønner at det er kjipt med fulle folk som skal hjem, jeg har selv et utested i nærheten og opplever det hver helg. Vet ikke om det er noe bedre.

Kanina: de visste jeg ikke om. Uansett så blir det jo en gi/ta-affære. (Og de har vel ikke treninger der før skolestart).

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 20:05   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, leveranser er det jo. Men tror ikke parkering på andres plasser er et problem. Men bilstøy kan det jo være.

Gammel 13-08-15, 20:25   #64
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Kanskje det finnes en mellomting mellom Tøyen og Hellere, Harriet? :flire:
Jeg mener man må tåle det. Jeg mener faktisk man må nyte det. Altså nyte det at det er folk som gidder å bruke masse tid på at det skal skje litt ting utenom det vanlige i en kort periode i løpet av et år.
Liker man ikke at folk koser seg får man flytte til skogen.
Hat bodd i et sentrum det hele sentrum er et kaos en helg hver sommer, samt hver onsdag ettermiddag og kveld sommeren igjennom. Herlig med liv i byen syns nå jeg. Her var det snakk om ukentlige konserter gjennom sommeren, og en stor festival.

I den byen har de nå satt på bremsene nettopp fordi det ble alt for mye for dem som bor midt oppi. Onsdagene og festival bråker fremdeles, men de andre ukedagskonsertene er flyttet ut av byen til strand og en del større utendørsarrangementer som tidligere naturlig ble lagt til sentrum er flyttet til utescenen et par kilometer øst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 20:34   #65
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I hjembyen min ble det hevdet at støyen konserter medførte sommeren gjennom gikk ut over boligpriser og utleiepriser for boliger i sentrum. Akkurat det er ikke så vanskelig å forstå. Jeg hadde ikke vurdert et sekund å bo i leilighetene som var mest berørt på den tiden. Fra å ha relativt attraktive leiligheter fikk man leiligheter ingen orket å bo i.

Gammel 13-08-15, 21:17   #66
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tja, vi bor jo nær en by med en stor musikkfestival hvert år og flere andre store arrangementer som "bråker" litt. Noen klager jo, men mest på at festivaldeltakere forsøpler og roter i hager langs veiene opp og ned på Slottsfjellet. Mener de mest berørte får festivalpass, da. De som derimot har bosatt seg i det nye boligområdet tvers over restaurantene på brygga og som klager på støy derfra om sommeren, får ikke min sympati. De visste hva de gikk til.

Vi som bor ute på øyene og er avhengig av bru for å komme inn til byen, må finne oss i at brua går opp og ned flere ganger i døgnet på sommeren, gjerne 15-20 min når det er mest båttrafikk. Litt kjedelig, men sånn er det her. Nå til lørdag stenges sentrum for trafikk, da skal det være triathlon. Nylig var det båtrace, og sånn går no sommeren.

Festivalen setter preg på byen i minst to uker(i år ble heldigvis ikke gjerdene rundt campene fjernet før det var ferdig ryddet. I fjor var hele det ene campområdet en skikkelig svinesti i lang tid etterpå). Vi prøver å være minst mulig hjemme mens det pågår.
Svogeren min bodde tidligere i et av husene under fjellet og i tillegg til musikken som aldri var noe de likte, var det alle menneskene som gikk til og fra som var det største problemet. Skrik og skrål, urinering og ølglass som kom farende ned på terrassen eller i hagen. Tomgods, avføring og søppel både på deres eiendom og ute i gaten. Folk som sto og kikket inn vinduer. De synes det er deilig å bo et sted hvor toget passerer en gang i timen tett ved stueveggen i steden. Og de har "alltid" bodd i byen og har trives med livet der. Etter at festivalen kom gruer de seg til den uka i juli, og å reise bort torte de ikke. Hva ville møte dem når de kom hjem?

Jeg bor tre kilometer fra byen, men har en av festilvalcampene rett i nærheten, og jeg må si at jeg ikke liker at veien fra byen er tapetsert med fulle folk en hel uke i juli. Jeg synes det er hyggelig med festival, men kanskje den rett og slett er blitt for stor, og når artistene ikke er de som fenger mest blir det fest alle andre steder enn der det er tenkt.

En må tåle mye når en bor i en by, men det er en grense.

Gammel 13-08-15, 21:31   #67
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir det ikke litt som å flytte til Hedmark og skrive plakat om at bonden på nabogården må slutte å bruke traktor o.l. på høsten for den lager så mye støy og kornet som skjæres lager så mye støv?

Gammel 13-08-15, 21:50   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Blir det ikke litt som å flytte til Hedmark og skrive plakat om at bonden på nabogården må slutte å bruke traktor o.l. på høsten for den lager så mye støy og kornet som skjæres lager så mye støv?

Bare hvis bonden akkurat har flytta dit. Jeg er enig hvis festivalen var en årelang tradisjon i området.

Gammel 13-08-15, 22:39   #69
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bare hvis bonden akkurat har flytta dit. Jeg er enig hvis festivalen var en årelang tradisjon i området.

I hjembyen min har det alltid vært mye lyd om somrene og noen konserter. Det var innenfor det ganske mange kunne tåle. Det var da det ekspanderte veldig og ble store lydanlegg og flere konserter i uka at beboere reagerte. Det med god grunn tenker jeg. De som flyttet dit i den verste konsertstimen visste hva de gikk til.
Det jeg ville likt minst ved å bo tett på enkelte konserter er fyll rundt dørene i dagevis. Piss og spy etter festivaler er det vemmeligste som finnes i tillegg til stupfulle folk.

Gammel 13-08-15, 23:42   #70
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kvifor er ikkje Øya lenger på øya då? :forvirra:

Gammel 14-08-15, 00:04   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Liker man ikke at folk koser seg får man flytte til skogen.

Det finnes jo en mellomting.

Jeg vet ikke hva jeg skal svare på HI-spørsmålet. Den gamle og ekstroverte Hyacinth ville sagt "kult" og ment at dette må surmagede folk tåle. Den Hyacinth som derimot har vært syk i flere år nå hadde slitt veldig med støyen. For det er støy det er nå. I mine ører. Sikkert vanskelig å forstå, jeg ville kanskje heller ikke forstått det før. Poenget er at jeg tror ikke at jeg er alene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 00:06   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Kvifor er ikkje Øya lenger på øya då? :forvirra:

De var bare på Kalvøya i to år. Etter det har de vært i Middelalderparken. Jeg er usikker på hvorfor de flyttet fra Kalvøya, så vidt jeg husker ønsket ikke Bærum å fortsette med store festivaler der ute.

Gammel 14-08-15, 01:47   #73
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.....

Sist redigert av -ea- : 15-08-15 kl 12:11.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 02:28   #74
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De var bare på Kalvøya i to år. Etter det har de vært i Middelalderparken. Jeg er usikker på hvorfor de flyttet fra Kalvøya, så vidt jeg husker ønsket ikke Bærum å fortsette med store festivaler der ute.

Bærum ønsker ikke festivaler på kalvøya pga at all kjøring og rigging ødelegger gresset der ute, og det gresset blir brukt mye til andre ting. Etter den siste tekno feststivalen der ute for et par år siden, kunne man ikkke spille kamper der ute før etter vinteren. Og det spilles og trenes mye der ute.

Gammel 14-08-15, 08:40   #75
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal gi Høiness medhold på en ting og det er dette med å involvere naboen når man skal ha fest. Ikke som å gi hele bydelen gratis-pass, men å gi lokale lag og foreninger mulighet til å tjene penger på arrangementet, tilby disse betalte dugnadsjobber.

Slottsfjell og Øya er vel litt forskjellige mener jeg å tro. På Øya er det vel ingen av teltleir i forbindelse med festivalen?

Gammel 14-08-15, 08:47   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, det er ingen teltleirer. Tilreisende bor på hotell, privat og kanskje noen få på campingplassen på Ekeberg.

Jeg er enig i lokal involvering, men vet jo ikke hvor mye som er prøvd og som kanskje er avslått.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nei, det trodde sikkert ikke de som bor/bodde unna festivalområdet her heller. Spør de som bor nært og får plassene sine okkupert.

Tøyen har nok ikke privat parkering på samme måte som boligstrøk i Tromsø.

Gammel 14-08-15, 08:54   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyafestivalen har vel ingenting med den gamle Kalvøyafestivalen å gjøre heller, bare at de overtok venuen de første to årene?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 08:56   #78
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Øyafestivalen har vel ingenting med den gamle Kalvøyafestivalen å gjøre heller, bare at de overtok venuen de første to årene?

Nei, ingenting.

Gammel 14-08-15, 09:48   #79
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er litt delt. Jeg har jo bodd rett ved Tøyenbadet, og hadde nok irritert meg ganske kraftig hvis støyen fra Øya hadde holdt Snupp våken. Dessuten syns jeg det er unødvendig å stenge utebadet på Tøyenbadet, siden "utebadesesongen" i Norge tross alt er ganske kort.

På den andre siden så syns jeg det er fint med festivaler og happenings, som er litt utenfor det vanlige. Og Øya er jo noe helt eget.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 10:12   #80
Guava

Guava sin avatar

Standard

Hva er det som gjør Øya til noe mer "eget" enn andre festivaler?
Utenfra sett virker det som en av mange festivaler med ok program og opplegg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.