|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?
Lille Tøyen bruker fotballbanen, ikke Vålerenga, eller kanskje noen av lagene til vif gjør det også. Barnelagene, altså.
|
|
|
#62 |
|
Glamorøs
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Ea, her får ikke folk ta med søppel ut. Det er heller ingen som kjører.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I den byen har de nå satt på bremsene nettopp fordi det ble alt for mye for dem som bor midt oppi. Onsdagene og festival bråker fremdeles, men de andre ukedagskonsertene er flyttet ut av byen til strand og en del større utendørsarrangementer som tidligere naturlig ble lagt til sentrum er flyttet til utescenen et par kilometer øst. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?I hjembyen min ble det hevdet at støyen konserter medførte sommeren gjennom gikk ut over boligpriser og utleiepriser for boliger i sentrum. Akkurat det er ikke så vanskelig å forstå. Jeg hadde ikke vurdert et sekund å bo i leilighetene som var mest berørt på den tiden. Fra å ha relativt attraktive leiligheter fikk man leiligheter ingen orket å bo i. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Festivalen setter preg på byen i minst to uker(i år ble heldigvis ikke gjerdene rundt campene fjernet før det var ferdig ryddet. I fjor var hele det ene campområdet en skikkelig svinesti i lang tid etterpå). Vi prøver å være minst mulig hjemme mens det pågår.
|
|
|
#67 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Blir det ikke litt som å flytte til Hedmark og skrive plakat om at bonden på nabogården må slutte å bruke traktor o.l. på høsten for den lager så mye støy og kornet som skjæres lager så mye støv?
|
|
|
#68 |
|
maler
|
Bare hvis bonden akkurat har flytta dit. Jeg er enig hvis festivalen var en årelang tradisjon i området.
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Kvifor er ikkje Øya lenger på øya då? :forvirra:
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Glamorøs
|
De var bare på Kalvøya i to år. Etter det har de vært i Middelalderparken. Jeg er usikker på hvorfor de flyttet fra Kalvøya, så vidt jeg husker ønsket ikke Bærum å fortsette med store festivaler der ute.
|
|
|
#74 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
|
|
|
|
#75 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Jeg skal gi Høiness medhold på en ting og det er dette med å involvere naboen når man skal ha fest. Ikke som å gi hele bydelen gratis-pass, men å gi lokale lag og foreninger mulighet til å tjene penger på arrangementet, tilby disse betalte dugnadsjobber.
|
|
|
#76 |
|
Glamorøs
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Nei, det er ingen teltleirer. Tilreisende bor på hotell, privat og kanskje noen få på campingplassen på Ekeberg.
Tøyen har nok ikke privat parkering på samme måte som boligstrøk i Tromsø.
|
|
|
#77 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Øyafestivalen har vel ingenting med den gamle Kalvøyafestivalen å gjøre heller, bare at de overtok venuen de første to årene?
|
|
|
#79 |
|
villende
|
Sv: Festivaler i indre bystrøk - skal man tåle det?Jeg kjenner at jeg er litt delt. Jeg har jo bodd rett ved Tøyenbadet, og hadde nok irritert meg ganske kraftig hvis støyen fra Øya hadde holdt Snupp våken. Dessuten syns jeg det er unødvendig å stenge utebadet på Tøyenbadet, siden "utebadesesongen" i Norge tross alt er ganske kort. |
|
|
|
![]() |
|
|