|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?I mitt gamle hus ble det bygget nytt bad i 1993. Veggene i dusjen ble kledd med Fibo-Trespo baderomspanel, alle skjøter ble sveiset(for at det skulle bli tett), gulvet ble støpt på med riktig fall mot sluk og det ble lagt et industribelegg på gulvet. Dusjforheng og ikke dører fordi det skulle brukes av en i rullestol.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?
Det har vi fått høre både fra takstmann som utførte våtromstest på vårt bare 2 år gamle bad for to år siden og det har vi hørt fra rørlegger som vi bruker nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Uten tvil kabinett, og har bodd med begge deler. Lettere å skifte et kabinett, og mindre utsatt for fuktskade osv. Kabinetter tåler gjerne mer skrubbing enn vegger, men det avhenger naturligvis av hvilket materiale og hvilken utforming du velger. Som ellers er ikke alt dyrt bra, men kvalitet koster mer enn ikke-kvalitet. Et kabinett tåler større belastning (mer dusjing). Det er nok mye hva man er vant til og har opplevd, og jeg er nok farget av mine erfaringer når jeg synes dusje på vegg er "ekkelt", og andre har helt motsatt erfaring. Sist redigert av Charlie : 19-08-15 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
--
|
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Vi fikk nytt bad i mai og vi surret veldig mye frem og tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
--
|
Finnes i flere størrelser også: |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Da vi kjøpte huset vårt var det dusjvegger her, og noe av det første vi gjorde var å kaste de ut og kjøpe kabinett. Dusjing rett på flisene hadde allerede begynt å sette sine spor, spesielt i fugene. Hvis man velger et kvalitetskabinett er det så og si ingen foringer hvor det legger seg skitt, og de er enkle og stilrene. Og man har en bekymring mindre i forhold til fukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
awesom
|
Vi har det samme. Er veldig fornøyd med det.
![]() |
#31 |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Det var det første pene kabinettet jeg har sett, samt at det ser lettere ut å holde rent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?Ja det var lekkert |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() Sv: Dusjvegger eller dusjkabinett?http://www.finn.no/finn/realestate/h...1539999286.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|