Sv: Hugser du første skuledag?
Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.
Jeg hadd også "med a og b til alababa" og "Hva leste du nå?". Husker at lesebøkene begynte å bli slitne og jeg lurer nesten på om vi var det siste kullet som hadde dem på vår skole. De var tapet i ryggen med sånn rød, grønn eller blå stofftape (ligner på gaffa) som jeg ikke tror man får tak i lengre.
Vi hadde også frøken. Vår frøken var alltid ulastelig antrukket i matchende antrekk bestående av rutete skjørt som gikk til midt på legge, høyhalset polo i finstrikk og et smalt belte i midjen. Hun hadde x antall sånne sett i alle mulige farger, alle kjøpt i England og Skottland siden hun var anglofil og reiste dit hele tiden . De enste gangene vi så henne i bukser var når vi hadde aktivitetsdag eller skulle på tur- noe som skjedde 2-3 ganger i året på den tiden. Jeg likte frøken godt og tror hun var snill og ganske streng.
Hadde også en sånn frøken i samme type antrekk - snålt! Husker at hennes favorittdikt var "The lady of sharlot/charlot" eller noe slikt. Vi hadde henne i engelsk og hun hadde aldri på seg noe annet enn rutete skjørt,pologenser og smalt belte.
|