Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-15, 08:49   #21
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Dilemma] Første foreldremøte på ungdomsskolen eller løp man er påmeldt?

Når det skal opplyses om diagnose på møtet, ville jeg valgt å være tilstede. Min mann husker aldri detaljer (om noe som helst, egentlig ), og jeg ville ønsket å få svart på spørsmål, fått med meg kommentarer (hvis det kommer noen), samt møtt de andre foreldrene og nye lærere fra første stund.

Gammel 26-08-15, 08:49   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

(Nå føler jeg meg litt mot røkla, gitt. Jeg er nok preget av 5 år med foreldremøter som er 90% waste of time.)

Jeg hadde valgt foreldremøte fordi det skal snakkes om diagnosen til sønnen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 08:53   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tror jeg ikke det skal gis en avhandling om diagnosen, altså. Men de skal kort informere på fellesdelen at det er barn med ulike spesielle behov på trinnet og så skal de si litt mer når vi blir delt inn klassevis.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 08:53   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

(Nå føler jeg meg litt mot røkla, gitt. Jeg er nok preget av 5 år med foreldremøter som er 90% waste of time.)

Men når andre foreldre skal informeres om sønnens diagnose, blir det jo ikke som et hvilket som helst annet foreldremøte. Sånn til vanlig, hadde jeg vært veldig lykkelig om jeg kunne sendt faren til ungen på foreldremøter og sluppet selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 08:53   #25
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde heller ikke latt ethvert foreldremøte gå foran sånt, men akkurat første møte på ungdomsskolen og særlig når det skal snakkes om sønnen så hadde unødvendige og lett bortprioriterbare fritidsaktiviteter måtte vike.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 08:53   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

I og med at sønnen din får en rolle på foreldremøtet, så hadde jeg dratt selv om mannen min også skulle. Fordi det er kjekt å vite selv hva som blir sagt rett og slett. Ellers så er jeg vel av den formening at det stort sett er helt kurant at en av foreldrene møter på foreldremøter.

Enig i dette tror jeg. Men jeg hadde glatt dratt på hvilket som helst møte for å unngå terrengløp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 08:53   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et helt vanlig foreldremøte ville jeg lett droppet om mannen stilte, men dette er både første gang på ny skole og det skal tas opp spesifikke ting rundt HI's sønn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 08:53   #28
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Pappaen er på møtet, og kan både representere og gjenfortelle det som blir sagt?

Da kunne jeg godt gått på løpet, men det er fordi vi stort sett aldri har gått sammen på foreldremøter i utgangspunktet. For min egen del ville jeg nok sikkert gjerne ha vært med på møtet, men jeg ville ikke ha tenkt noe om hva andre gjør.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:19   #29
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Når det skal opplyses om diagnose på møtet, ville jeg valgt å være tilstede. Min mann husker aldri detaljer (om noe som helst, egentlig ), og jeg ville ønsket å få svart på spørsmål, fått med meg kommentarer (hvis det kommer noen), samt møtt de andre foreldrene og nye lærere fra første stund.

Enig i dette.
Ville også møtt siden det er ny skole, nye foreldre og mye nytt.
Vi møter oftest begge to på foreldremøter.

Gammel 26-08-15, 09:22   #30
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gått på foreldremøtet. Første gang på ungdomsskolen er det et poeng å treffe de andre foreldrene, så om det i det hele tatt var mulig så ville vi gått begge to.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:27   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville valgt foreldremøtet i denne settingen. Fordi det er første møtet på nye skole der det er fint å kunne vite litt mer om foreldregruppa og fordi det skal informeres om sønnen deres.

Gammel 26-08-15, 09:28   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde valgt foreldremøte.

Gammel 26-08-15, 09:31   #33
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge en av dere går på foreldremøtet så vil jeg anbefale løp. (Og det kommer fra anti-løpe-dronningen.)

Gammel 26-08-15, 09:33   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke kjøp terrengsko, i alle fall. Det tror jeg ikke du trenger. Da blir dt litt enklere å ta enavgjørelse i site liten også. (b.m. Ubruke terrengsko i skapet i 5 år. )

Sist redigert av Bluen : 26-08-15 kl 09:47.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:34   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg får fnatt av at halve befolkningen mellom 35 og 60 løper rundt med pulsklokker og kompresjonstights som om de skulle hatt fanden sjøl i hælene.

Egentlig er jeg helt enig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:35   #36
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Foreldremøte. Det blir gjennomgang av mange nye ting, du får møte lærerne og du får møte de andre foreldrene. Selv om mannen skal gå så er det mye du vil miste om du bare får referat fra ham. Tenk på det som en investering i sønnen din sitt nye skoleliv.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:37   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg ville det vært veldig viktig å høre akkurat hva slags informasjon som ble gitt om sønnen min, og hvilke reaksjoner og/eller spørsmål som kom fra de andre foreldrene, så jeg ville helt klart gått på foreldremøtet. (Men hvis du synes det holder å få referat fra mannen din, synes jeg det er helt "innafor" å løpe i stedet, altså, det er ikke ment som et krav til hva jeg synes du må gjøre.)

Gammel 26-08-15, 09:38   #38
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Et helt vanlig foreldremøte ville jeg lett droppet om mannen stilte, men dette er både første gang på ny skole og det skal tas opp spesifikke ting rundt HI's sønn.

Dette.

Skjønner det med løp også godt, du har virkelig jobbet (og jobber) hardt for å holde motivasjonen oppe og å nå målene dine. Det er ikke bare "for gøy" det heller. Men dette møte synes jeg høres viktigere ut.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:39   #39
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå tror jeg ikke det skal gis en avhandling om diagnosen, altså. Men de skal kort informere på fellesdelen at det er barn med ulike spesielle behov på trinnet og så skal de si litt mer når vi blir delt inn klassevis.

Da hadde jeg hvertfall valgt å være der, selv om mannen skal. Med mindre løpet er skikkelig, skikkelig viktig for deg og det sier du jo at det ikke er.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 09:39   #40
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jepp. Jeg hadde gått og som ungdomsskolelærer hadde jeg satt pris på at du kom.
Jeg må innrømme at jeg hadde stusset på prioriteringen din selv om far stilte. På slike møter der man skal etablere en relasjom til andre foreldre i klassen + at det kort skal informeres om eget barn synes jeg begge foreldre bør stille.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.