Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Støvler - er alt like bra?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-15, 18:07   #21
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Støvler - er alt like bra?

Vi bor i Bergen, og bruker s øvlene mye. Vi kjøper sko med god såle, som oftest havner vi på Viking eller Hunter.
Har prøvd utallige varianter, og synes mange av billigvariantene slites hull i eller ryker i skjøten langt tidligere enn jeg setter pris på og forventer.

Gammel 03-09-15, 18:44   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes alt går hull i, uansett.
Mine gamle hvite seilerstøvler fra ungdomsskolen holder fortsatt vannet ute. Men ellers går alt hull i, uavhengig av pris.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 18:48   #23
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger har aldri fått hull i støvler, bare vokst fra dem. Har kjøpt i type 2-300kr klassen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 18:57   #24
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Vi kjøper rimelige Vikingstøvler på Obs og de brukes mye, har aldri opplevd at de har blitt ødelagt.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 19:02   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knotten har de der med neopren, dockboots (?). Funker fint, har aldri slitt dem ut. Knøtteliten har hatt Hunter, de har også vart. Før det har både Viking og whatnot gått i stykker. Nå har hun de der Crocs-støvlene. De var råååsa og kostet 99,- på obs! i vår.

Gammel 03-09-15, 20:02   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Mine brukte opp Bisgaard og Bundgaard fort, men Bogs gummistøvler har vart litt lengre. Viking ser også lovende ut så langt. Dockboots ble ikke godkjent og fikk ny eier, for tunge sa yngste.

Gammel 03-09-15, 20:06   #27
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte noen fra Viking på XXL nå nylig som virket veldig gode. Lette, myke og billige. Vi betalte 199,- men nå så jeg dem til 119,- i et nyhetsbrev. De hadde lys lilla og mørkeblå. De passet godt til mine barn i hvert fall! Ellers så jeg at Vivabrands hadde fått inn støvler, men det var jo en annen prisklasse da.

Gammel 03-09-15, 20:11   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har stort sett holdt oss til Viking, fordi sålene er gode og de er ganske robuste. Her blir de brukt ganske flittig i skogen også, så det er viktig at det ikke er type "seilerstøvler" som jeg hadde når jeg vokste opp. De er vonde å gå på røtter med.

Gammel 03-09-15, 22:05   #29
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Får se på Obs eller XXL en dag skjønner jeg. Var innom Europris i ettermiddag, men har lite lyst å betale 400 kr for støvler han ska bruke fra nå av og frem til november.

Gammel 03-09-15, 22:06   #30
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Er crocs støvler ganske vide?

Jeg har en her som mener at alle støvler prøve å spise opp føttene hans (minst), og cherrox kan være litt varmt liksom.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-15, 22:06   #31
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Min erfaring er at billige støvler er like greie som de dyre. Men - Crocs er i en klasse for seg.
Dessuten har vi kjøpt dyrere støvler(f.eks Hunter) når/hvis barna har kommet i den alderen at støvler er teit. Plutselig blir det da helt greit å bruke støvler igjen...

Her er heldigvis ikke der enda, men nå i vår valgte han altså helt sorte guttestøvler fra Eurosko. Jeg trodde de ville passe i høst også. Tok ut ekstrasålene i dag, det hjalp nå litt.

Var innom Europris i dag, men de hadde bare stripete med mange farger. Tror ikke han vil bruke de.

Gammel 04-09-15, 02:03   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg har en her som mener at alle støvler prøve å spise opp føttene hans (minst), og cherrox kan være litt varmt liksom.

Ja, relativt. Noen typer mer enn andre. Handle It er litt smalere enn noen de eldste hadde før.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 08:02   #33
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ja det er de, for vide for min gutt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 09:45   #34
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er vide ja. Jenta mi har veldig smale føtter, og ikke minst smale fyrstikklegger, så det overrasket meg at hun ville ha disse, jeg var egentlig litt skeptisk. Men hun elsker dem (mye på grunn av fargen tror jeg, de er knall lysegrønne), og det ser ut til at hun får dem med seg.

Gammel 04-09-15, 09:51   #35
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg synes at innersålen på de billige støvlene ødelegges etter to gangers bruk, eller krølle seg og sklir foran i tåa. Så med billige støvler ender jeg alltid opp med å kjøpe ny såle i tillegg.
På en annen side er støvel + ny såle billigere enn dyre støvler likevel.

Til eldstejenta kjøpte vi høye svarte støvler på Europris nå i sommer, men ser at de ikke er stive nok i skaftet. De "knekker" når de ikke brukes, slik at det er en begynnende tynnslitt stripe (som det snart går hull i) i skaftet.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 10:29   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at disse Friends-støvlene er på tilbud på Obs nå til kr 99- finnes også i blått:

Vi har hatt slike i flere omganger, og er godt fornøyd. Obs fører også disse fra Viking, som også er gode:

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-15, 10:38   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg skulle også til å foreslå Crocs. Ene ungen har dem, de er helstøpt og har holdt bedre enn andre støvler, også veier de ingenting. Hun er veldig fornøyd med dem selv også.

Kan de funke på en smal fot, tror du? Jeg har vurdert crocsstøvler til lillebror her i huset - men han har ganske smale føtter.

Vår unger bruker støvler fryktelig sjelden - men gore-texsko, derimot...det ender de med å bruke store deler av vår/sommer og høst.

xxl har ok støvler til en god pris. De har litt hæl.

Gammel 04-09-15, 11:09   #38
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Kan de funke på en smal fot, tror du? Jeg har vurdert crocsstøvler til lillebror her i huset - men han har ganske smale føtter.

Vår unger bruker støvler fryktelig sjelden - men gore-texsko, derimot...det ender de med å bruke store deler av vår/sommer og høst.

xxl har ok støvler til en god pris. De har litt hæl.

Hun av mine som har dem har supersmal fot. Hun bruker støvlene mye (mer enn det som egentlig er nødvendig) og er veldig begeistret for dem. Men i motsetning til sine søsken er ikke hun avhengig av at alt skal sitte helt perfekt, hun godtar litt slark hvis fargen er riktig (hun er veldig glad i grønt). Men det ser ut til at hun får dem med seg i alle fall. De er ekstremt lette.

Gammel 04-09-15, 11:32   #39
millact

Standard

Får dra til XXL i morgen tidlig.

Gammel 04-09-15, 13:37   #40
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Jeg synes at innersålen på de billige støvlene ødelegges etter to gangers bruk, eller krølle seg og sklir foran i tåa. Så med billige støvler ender jeg alltid opp med å kjøpe ny såle i tillegg.
På en annen side er støvel + ny såle billigere enn dyre støvler likevel.

Til eldstejenta kjøpte vi høye svarte støvler på Europris nå i sommer, men ser at de ikke er stive nok i skaftet. De "knekker" når de ikke brukes, slik at det er en begynnende tynnslitt stripe (som det snart går hull i) i skaftet.

Har du vurdert å ta ein pappbit og rulle saman og putte oppi, når dei står for seg sjølv? Det gjer eg med støvlettar som bøyer seg i skaftet.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.