Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjøre bil til Italia (hvor?) og forslag til interessant rute?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-15, 15:05   #21
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøre bil til Italia (hvor?) og forslag til interessant rute?

Et vennepar av oss kjørte til Gardasjøen i fjor tror jeg det var. De anbefalte varmt biltog i allefall. Deilig å slippe å kjøre hele veien, kunne sove og spise på toget og fremdeles bevege seg og ikke minst at barna fikk et avbrekk fra det kjedelige baksetet. Det er dyrt da.

Gammel 29-09-15, 15:06   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Et vennepar av oss kjørte til Gardasjøen i fjor tror jeg det var. De anbefalte varmt biltog i allefall. Deilig å slippe å kjøre hele veien, kunne sove og spise på toget og fremdeles bevege seg og ikke minst at barna fikk et avbrekk fra det kjedelige baksetet. Det er dyrt da.

Ja, vet det er dyrt. Rundt 11000 tror jeg. Og det skal legges ned, høsten 2016, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 15:10   #23
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Hadde ikke brukt penger på biltog. (Men så er jo vi vant til å kjøre langt ned i Spania hver sommer da og synes tur til Italia er en liten svipptur :-))

Gammel 29-09-15, 15:33   #24
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke poenget med biltog. Særlig siden det er såpass kostbart.

Gammel 29-09-15, 15:42   #25
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg skjønner ikke poenget med biltog. Særlig siden det er såpass kostbart.

Jeg er enig i det. Men jeg hadde ikke valgt å kjøre så langt på ferie for såpass kort tid om ikke selve turen også var en opplevelse. Hvis det er ren transport ville jeg heller tatt fly og leid bil på stedet (noe vi gjør nesten hver ferie forøvrig).

Gammel 29-09-15, 15:45   #26
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig i det. Men jeg hadde ikke valgt å kjøre så langt på ferie for såpass kort tid om ikke selve turen også var en opplevelse. Hvis det er ren transport ville jeg heller tatt fly og leid bil på stedet (noe vi gjør nesten hver ferie forøvrig).

Det skjønner jeg. Det er litt smak og behag. Vi liker å kjøre for å ha bilen og friheten. Men jeg hadde ikke gjort det for mindre enn to uker.

Gammel 29-09-15, 15:46   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pleier vi også å gjøre. Men har alltid drømt om å kjøre. Jeg liker å kjøre. Vi kjører alltid mye på ferie (leiebil). Nå har vi ny bil og jeg vil oppleve Alpene.

Gammel 29-09-15, 16:07   #28
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kjørte til Cinque Terre i sommer. Hadde to netter nær Innsbruck, Østerrike, og to netter i Venezia på vei ned, og to netter i Zermatt, Sveits, en natt i Liechtenstein og to netter i Soltau (Heide Park) på vei opp. Foruten etappe-overnattinger i Aalborg begge veier, Hannover nedover og Bonn oppover. Var borte 3 uker tilsammen. En fantastisk ferie.

Gammel 29-09-15, 17:11   #29
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har kjørt til Elba altså. Ferge til Kiel, 3 passe lange kjøredager, en uke i Toscana, en uke på Elba, så hjem på 3 dager pluss ferge. Hadde dog kun to barn da, men de var sju og tre år da. Fantastisk tur, vi snakker ofte om den enda. Men skjønner at det blir langt når man også vil oppleve ting på veien.

Gammel 29-09-15, 18:08   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi var i Toscana (på bilferie i leiebil) i fjor, og vi har hund. Så vi vil kjøre kortest mulig vei til varme, strand og sol denne gang. Og Italia. Elsker Italia!

Gammel 29-09-15, 21:24   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Fant dette på in-Italias sider. Virker fantastisk og akkurat slik jeg ser for meg at det er å ta med bilen til Italia:

Kjøreturen til Italia fra Norge er spennende og full av inntrykk. Dere kjører gjennom et landskap som er i konstant forandring og får opplevd et hav av forskjellige kulturer på veien – legg merke til hvordan arkitekturen, språket og maten forandrer seg jo flere mil dere legger bak dere. Det er mange fascinerende destinasjoner på veien innenfor de magiske 1800km som beregnes fra Oslo. Dersom dere velger å krysse de italienske landegrensene fra Frankrike eller Sveits kan dere kjøre gjennom den majestetiske Valle d'Aosta (Aosta-dalen) – omringet av noen av Alpenes høyeste fjell som Mont Blanc og Matterhorn, og fylt med frodige skoger, innsjøer og romerske ruiner. Dere entrer dalen via St. Bernhardpassasjen i Sveits eller Mont Blanc-tunnelen i Frankrike.

Ta turen gjennom Alpene

Den laveste passasjen i Alpene, Brennerpasset, går gjennom Østerriket og har siden steinalderen vært det mest brukte passet i Alpene. Absorber historien blant de imponerende fjellkjedene før dere ankommer deres første møte med italiensk jord; Syd-Tirol. Her kan dere sette pris på rike, kulinariske opplevelser med de mektike Alpene som bakgrunnsteppe før dere setter nesen mot Lombardia og de verdenskjente innsjøene. Avkjøl dere i Gardasjøen og beundre de vakre villaene ved Comosjøen, eller spenn på vannskiene og la adrenalinet pumpe. Dere kan også ankomme Italia fra en østlig vinkel dersom dere vil besøke land som Tsjekkia, Ungarn, Slovakia og Slovenia på ferden. Da vil Fruili-regionen – en ofte glemt perle – ønske dere velkommen til Italia. Her finner dere lange strender og den ville Dolomitt-fjellkjeden; et perfekt stoppested før dere triller videre til Veneto-regionen – velkjent for Venezia, andre kanalbyer samt romantiske Verona kjent fra Shakespeares "Romeo og Julie". La bilen stå i skyggen mens dere forelsker dere i det idylliske vindistriktet Valpolicella.

Gammel 29-09-15, 21:26   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men slike beskrivelser gjør det jo umulig å velge. Jeg vil ha kultur og dramatisk natur! Hva velger vi?

Gammel 29-09-15, 22:40   #33
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men slike beskrivelser gjør det jo umulig å velge. Jeg vil ha kultur og dramatisk natur! Hva velger vi?

Som jeg skrev tidligere, jeg syns Dolomittene er helt fantastisk. Jeg er ikke i tvil hvor jeg vil kjøre hvis vi drar nedover neste sommer. Men det er jo heller ikke verre enn at du kan velge en vestlige rute nedover og en østlig oppover. Dessuten blir det uansett bra.

Sist redigert av ElinM : 29-09-15 kl 23:09. Årsak: skrivefeil
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-15, 22:59   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Gammel 29-09-15, 23:20   #35
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bodde her, helt fantastisk: http://www.inididibelforte.com/

Gammel 29-09-15, 23:21   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Vi bodde her, helt fantastisk: http://www.inididibelforte.com/

Ser flott ut! Og veldig likt som vi bodde i Siena i fjor!

Gammel 30-09-15, 08:09   #37
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Som jeg skrev tidligere, jeg syns Dolomittene er helt fantastisk. Jeg er ikke i tvil hvor jeg vil kjøre hvis vi drar nedover neste sommer. Men det er jo heller ikke verre enn at du kan velge en vestlige rute nedover og en østlig oppover. Dessuten blir det uansett bra.

Og jeg kan si det samme om Syd Tyrol, Lombardia og sjøene. Det er vakkert uansett valg av område.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.