Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Coops kaffebøll på Løkka

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-15, 10:06   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coops kaffebøll på Løkka

Jeg spurte Tallulah, sånn i hodet mitt, men er like interessert i svaret ditt, altså.

Jeg skjønner akkurat den, altså, men jeg syns kanskje at to uker med litt lureri ikke var en så stor greie, men det er selvsagt godt mulig det er fordi jeg 1) ikke klarer å identifisere meg så godt med "saken" eller 2) ikke har noen så sterke prinspper på noe område at jeg helt klarer å sette meg inn i det. Jeg kjøper også økologiske egg, men legger såpass lite følelser og engasjement i det valget at det hadde blitt litt sånn "meh, jaja" om jeg oppdaget at jeg hadde blitt lurt.

Men Tally: Etter bare 4 sider så skjønte jeg i det minste at du ikke var snurt for å ha blitt gjort narr av, i det minste.

Gammel 06-10-15, 10:11   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Tally: Etter bare 4 sider så skjønte jeg i det minste at du ikke var snurt for å ha blitt gjort narr av, i det minste.

Ja, det var inderlig godt jeg ikke prøvde å forklare det i første innlegg på noe vis. Eller gjentok det til det kjedsommelige.

(Jeg har satt innlegg pr side på maks og er fremdeles på første side)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 10:55   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spurte Tallulah, sånn i hodet mitt, men er like interessert i svaret ditt, altså.

Jeg skjønner akkurat den, altså, men jeg syns kanskje at to uker med litt lureri ikke var en så stor greie, men det er selvsagt godt mulig det er fordi jeg 1) ikke klarer å identifisere meg så godt med "saken" eller 2) ikke har noen så sterke prinspper på noe område at jeg helt klarer å sette meg inn i det. Jeg kjøper også økologiske egg, men legger såpass lite følelser og engasjement i det valget at det hadde blitt litt sånn "meh, jaja" om jeg oppdaget at jeg hadde blitt lurt.

Det er ikke noe "jaja" i mitt hode om noen hadde lurt meg ifht ting jeg har et dyptfølt engasjement for altså. Jeg er sånn som blir rasende av norske flagg på utenlandske produkter og jeg kjøper ikke sukkererter om det ikke står på hvor de er produsert.
Hadde noen lurt meg slik hadde jeg blitt veldig, veldig oppbrakt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 11:14   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke noe "jaja" i mitt hode om noen hadde lurt meg ifht ting jeg har et dyptfølt engasjement for altså. Jeg er sånn som blir rasende av norske flagg på utenlandske produkter og jeg kjøper ikke sukkererter om det ikke står på hvor de er produsert.
Hadde noen lurt meg slik hadde jeg blitt veldig, veldig oppbrakt.

Ja, jeg ser at dere har et mye mer dyptgående og ektefølt engasjement enn det jeg har, og at det derfor blir mye mer provoserende å bli lurt på det enn det er for meg.

Gammel 06-10-15, 11:18   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg ser at dere har et mye mer dyptgående og ektefølt engasjement enn det jeg har, og at det derfor blir mye mer provoserende å bli lurt på det enn det er for meg.

Jeg ser den, og min føste tanke var at det er jo ganske komisk å bli sur for å bli servert coop kaffe lizzm. Også byttet jeg ut kaffe med halalslaktet importkjøtt og kjente på hvor oppbrakt jeg ble av DEN tanken. Også forsto jeg greia.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 12:38   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg ser den, og min føste tanke var at det er jo ganske komisk å bli sur for å bli servert coop kaffe lizzm. Også byttet jeg ut kaffe med halalslaktet importkjøtt og kjente på hvor oppbrakt jeg ble av DEN tanken. Også forsto jeg greia.

Den parallellen ser ikke jeg.

Her har det vel ikke blitt kamuflert hva man serverer? Har man ikke bare servert varen i en annen form enn den man er vant til? Har det blitt løyet om kaffebønnenes opphav i dette?

Selger man halalslaktet importkjøtt og presenterer det som norsk blir det virkelig noe helt annet synes jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 12:40   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Har det blitt løyet om kaffebønnenes opphav i dette?

De har vært kreative med sannheten, i allefall. De har ikke opplyst at det Coops bønner, og de har svart at de har sitt eget brenneri. Ja, Coop har eget brenneri, men det er noe ganske annet enn å gi inntrykk av at en liten selvstendig sjappe har det. Det er da ikke bare opphav som er viktig.

Gammel 06-10-15, 12:48   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De har vært kreative med sannheten, i allefall. De har ikke opplyst at det Coops bønner, og de har svart at de har sitt eget brenneri. Ja, Coop har eget brenneri, men det er noe ganske annet enn å gi inntrykk av at en liten selvstendig sjappe har det. Det er da ikke bare opphav som er viktig.

Men har Coop bønner?
Bønnene kommer fra et sted og jeg regner med at de ikke har lov å lyve om det opphavet. At de har eget brenneri synes jeg heller ikke er å være så veldig kreative. De har utelatt hvem som eier brenneriet, men har de benektet at det er Coop på direkte henvendelse?

Om jeg drikker kaffe på Persilleriet og får coop-bønner føler jeg meg ikke lurt. Jeg har ikke sjekket kaffens opphav og om de skriver at kaffen er fra Iguacuområdet og brent på kaffebrenneri i Stryn så er det i grunnen revnende likegyldig hvem som eier, med mindre de har markedsført at kaffen stammer fra et brenneri drevet som enkeltmannsforetak.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-15, 08:17   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg er ikke snurt på hipsternes vegne, og ikke fordi jeg kanskje kunne blitt lurt selv. Det er akkurat poenget med å lage markedsstunt av å lure folk som jeg ikke kan fordra. Jeg synes for øvrig all form for drituthumor og skjult kamera er usedvanlig umorsomt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-15, 11:07   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg skjønner akkurat den, altså, men jeg syns kanskje at to uker med litt lureri ikke var en så stor greie,

Det er jo ikke bare "to uker med litt lureri". Det første bildet på Insta ble sluppet for 47 dager før åpningen 1. september, og sjappa har vært åpen i en måned uten å informere kundene sine om at de egentig er et reklamestunt. De brukte lang tid på å bygge opp en morsom og inviterende profil, som skulle passe til segmentet. Man fikk følge oppussingen, møte baristaene, de var flinke til å svare de som kommenterte, de har rett og slett lagt ned mye arbeid i merkevarebygging av en falsk profil.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.