Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 11:27   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger bokanbefaling til jente 8 år

Opprinnelig lagt inn av Snipp, her.

http://juritzen.no/boker/alle-sammen-sammen

Veldig morsom.

Har ikke lest denne, men generelt synes jeg ikke det er spesielt vanskelig å finne morsomme bøker. Synes det er veldig mange morsomme bøker på markedet til denne aldersgruppen, og det er supert, særlig når de leser selv. Det jeg savner de gode, engasjerende, gripende historiene til høytlesning, med lavere tempo og litt mer dybde, og flerdimensjonale karakterer. Slik som Tonje Glimmerdal og Vaffelhjarte er. Det er slike bøker ungene mine virkelig har levd seg inn i, og snakket om i lange tider etterpå.

Men for all del, de har også likt de lette, morsomme historene, og vi har ledd oss gjennom mange morsomme bøker, men jeg vil gjerne ha begge deler, og variere litt! Finner masse flott i bildeboksjangeren, beregnet på mindre barn, og blant ungdomsbøker, men synes det er lite som er beregnet på alderen 7-12 år.

Sist redigert av My : 16-10-15 kl 11:36.
My er aktiv nå   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.