|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
can-jur
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
|
|
|
|
#203 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg er ikke sikker på om det nødvendigvis er riktig, sett at mange ønsker å trene, også. Og jeg tror i hvert fall ikke det nødvendigvis medfører at flere vintersykler, siden det er ganske hard-core i utgangspunktet, og noe du bør være ganske dedikert for å gjøre. Det har vært fremholdt som et viktig argument.
|
|
|
#204 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det finnes faktisk noen ganske så geniale i så måte. Fremdeles svinedyre.
|
|
|
#208 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns bare det var veldig merkelig å spørre meg om det, siden jeg aldri hadde påstått noe slikt.
|
|
|
#209 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Se her Mave: http://www.oslo-transportsykkel.no/modeller
|
|
|
#210 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Får du barn og handleposer på den også?
|
|
|
#213 |
|
villende
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Du får fradrag på eiendomsskatten hvis du kjøper el-sykkel, Candy. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Det er vel ikke oppvarming av batteriet på elsykler?
|
|
|
#215 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sett El-fatbike med sauskinn til å legge over motoren. Tror det var i den fine Evo brosjyren sammen med Christiania sykkelen over.
|
|
|
|
#216 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det blir spennende å se, jeg skifter straks til vinterdekk.
|
|
|
#217 |
|
Søt og rar
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Av det lille jeg har sett av Oslo sentrum har jeg vært veldig imponert over kollektivtilbudet - sammenlignet med det jeg har her i Bergen.
|
|
|
#218 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg er enig med Gaia. Jeg tror ikke "bilfritt sentrum" er veien å gå for å fremme miljøsaken, jeg tror heller det kan irritere folk når det gjøres så prinsipielt. Men noe må jo gjøres med alle som kjører til jobb i sentrum. Beboerparkering (med parkering forbudt for andre enn beboere på dagtid) kankanskje redusere noe av det. Billigere og bedre kollektivtilbud kan kanskje også gjøre noe. Folk synes tydeligvis det er mer behagelig å sitte i fred i sin egen bil og stange i kø enn å stå på en overfyllt t-bane som kjører raskt dit de skal. Dem om det.
|
|
|
#219 |
|
Whatever, never mind
|
Enig. Det skrives over her om at kollektivtrafikk i Bergen har blitt mye bedre de siste årene, og det har den jo. En periode vurderte jeg faktisk å kjøre til jobb, enda jeg virkelig virkelig ikke liker å kjøre bil. Og da er det "gale" altså. Men det er på langt nær bra nok. Det er fortsatt busser som kommer for sent eller bare ikke dukker opp, eller er smekkfulle. Og informasjonen om uteblitte busser er mangelfull, bussene bare forsvinner fra appen og dett var dett. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg vet at jeg ikke kommer til å gidde å dra til Oslo omtrent i det hele tatt hvis jeg må parkere på hvor det nå er og ta t-banen inn. Når jeg kjører til Oslo kjører jeg bare rett til Oslo S og parkerer der. Sånn sett kjører jeg så og si aldri rundt i Oslo. |
|
|
|
![]() |
|
|