Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bilfritt sentrum, kan det funke?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-15, 13:25   #181
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

(Og Tally, hvorfor går ikke du og sønn av på Grefsen når dere tar Gjøvikbanen? Det må da være det som er lettest tilgjengelig for dere? Fem minutter å gå til Storokrysset, med de trikke- og bussmulighetene som er der og det er mulig å kjøre helt til perrongen med bil.)

Nei, Kjelsås er lettere. Fordi vi bor nærmere 54-bussen enn trikken, og bussen stopper på stasjonen, i motsetning til på Grefsen hvor vi må opp bakken til trikken. På Kjelsås kan vi også parkere rett ved sporet; enten på Teknisk museum på ene siden, eller på perrongen på andre siden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 13:49   #182
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men for miljøet som sådan spiller det jo liten rolle om dere kjører til Oslo S eller til Kjelsås? Og folk liker jo frisk luft der også?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 14:02   #183
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest imponert over de erfaringene som ble gjort da jeg jobbet med problemstillinger knyttet til redusert bilbruk i sentrum i min by (og som er årsaken til at jeg aldri vil jobbe med kommunalt transportplanlegging igjen).

For det første er var det sjelden slik at pengene fulgte de gode intensjonene. Og fylket (kollektivtransport) gjorde ofte ting som var stikk motsatt av det man ønsket å få til: flere over på buss. For å ikke snakke om at kommunen selv hadde null interesse av tiltak Om gjorde deres bilhverdag vanskeligere. Jeg husker jeg hadde lyst til å skrike høyt da Sjef som burde vite bedre argumentere for at h*n kjørte og ikke tok bussen (h*n bodde mindre enn 5 minutter gangavstand fra direktelinje som gikk hvert 5. minutt i rushet, oh hadde bare unger over 10 år) med "det hender jeg trenger bil i jobben". Vi hadde lånevilkår på denne jobben. Og argument h*n var det samme som alle dem h*n fyste av og sa "man må tilpasse seg" brukte. Det tok faktisk flere år før man til slutt fjernet de kommunale p - plassene. Da hadde man strammet inn for alle andre leenge.

Bilfritt går helt fint om man legger det opp på en god måte og sørger for at infrastrukturen er på plass og alternativene fungerer. Man må ha boligsoneparkring utenfor, og man må vite at det fremdeles er mulig å ha kontorer og bedrifter i sentrum. Andre byer får det til.

Men man bør virkelig bruke de neste fire årene på å planlegge, finansiere og bygge det som må til for at det skal virke. For sånn som ting finansieres i dag så er mye i form av "stram inn for bil, så får dere belønning dere kan bruke på å bygge alternativer til bilen". Jeg mener at man må bygge alternativene før man strammer inn. Det er ikke mye miljøvennlig med biler som står på tomgang i kø, altså. Og det er faktisk hyggeligere å sitte i bilkø i egen bil enn å bli forbikjørt av bussen som ikke kan stoppe fordi den er full :truestory:

Gammel 20-10-15, 14:06   #184
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men for miljøet som sådan spiller det jo liten rolle om dere kjører til Oslo S eller til Kjelsås? Og folk liker jo frisk luft der også?

Nei, det har jeg vel heller ikke sagt? Du ser at vi snakker om trikker og busser også, ja? Tidligere i tråden nevnte jeg hvordan vi av ren vane kjørte til Oslo S framfor en av de andre stasjonene de få gangene vi hadde behov for å hentes på toget, i en konversasjon med Guava om hvorfor man velger Oslo S framfor andre stasjoner og Adri plukket opp dette og lurte på hvofor vi ikke gikk av på Grefsen framfor Kjelsås, uavhengig av bil. Jeg har temmelig grei miljøsamvittighet når det kommer til bilbruk, gitt. Vi kjører maks en gang i måneden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 14:07   #185
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns egentlig det er rart at så mange kjører helt inn til sentrum for jobb, det må da bli ENORMT dyrt? Det er ikke så mange sentrumsarbeidsplasser som har parkeringshus for de ansatte? Ikke innenfor Skøyen, liksom?

Jeg vil tro det er relativt mange som har parkering på jobben selv om de jobber i sentrum. Hos min forrige arbeidsgiver, relativt sentralt på Grønland, hadde alle ansatte tilgang til parkeringsplass i kjelleren (ikke en hver, men mange nok til at alle som ville kunne kjøre). Og slik var det også der jeg jobbet som konsulent; midt i sentrum.

Det er jo en beslutning arbeidsgiverne kan ta. Der jeg jobber nå har INGEN parkeringsplass, og det er en helt bevisst holdning.

Gammel 20-10-15, 14:32   #186
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes taxi skal gå over til å være el-taxi. Vi trenger taxi til transport av f.eks. syke og eldre, men det er viktig at den blir så miljøvennlig som mulig. Taxi i seg selv er ikke miljøvennlig. Skal taxi kjøre i sentrum, noe som virker fornuftig, så bør det være utelukkende el-biler. Jeg ser med glede at det allerede har kommet endel el-taxier.

Man trenger heller ikke å kjøre til Oslo S altså. Vi henter vel så ofte reisende kollektivt, og benytter innfartsparkering om det er mye bagasje.

Når det gjelder fergeleie og tilgang til de, så synes jeg det bør bli økt båttrafikk i Oslofjorden. Bruke veinettet som allerede ligger der. Det er leier som ikke brukes i dag, og det henger virkelig ikke på greip. Mosseveien kunne absolutt trenge avlastningen ved at endel av reisende fra Oslo Sør kunne fraktes via båtveien og inn til sentrum. Det kunne også avlaste strendene i området sommerstid med ruter ut til øyene. Med alternative fergeleier enn de i Sentrum, så ville man kunne kjøre til disse når man har tunge ting for de som har hytte der ute. El-båter er i anmarsj, så nå er det også mulighet for ferjetrafikken å bli grønnere.

Jeg synes at vi ikke skal være for redde i å ta et realt tak ift bilfri by. Jeg er absolutt for å stenge mer enn bare det som er foreslått. Som sagt så må folk tvinges i større grad til å velge kollektivt. Det vil alltid være en god del som mener at alt annet enn å kjøre i egen bil er hassle. Og det vil alltid være folk som er villig til å betale i dyre dommer for å kunne kjøre akkurat der de vil. Vi er rett og slett for pengesterke her til lands. Så forbud er bedre. Tror jeg.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:50   #187
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skattlegging av parkeringsplass gjennom jobben har jo vært oppe, men jeg tror det strandet på at det er vanskelig å kontrollere hvem som BRUKER de parkeringsplassene man har tilgang på.

Gammel 20-10-15, 15:57   #188
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Skattlegging av parkeringsplass gjennom jobben har jo vært oppe, men jeg tror det strandet på at det er vanskelig å kontrollere hvem som BRUKER de parkeringsplassene man har tilgang på.

Er jo ikke så vanskelig - ha parkeringskort til de som vil, og de kan skattes for det uansett om de kjører to ganger i uka eller hver dag. Og så noen ekstraplasser der man kan bestille dagskort, så kan man registrere seg der hvis man bare bruker bil en sjelden gang.

Sier jeg som jobber i et bygg med omtrent dobbelt så mange parkeringsplasser som kontorer. Men ikke i Oslo.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:01   #189
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men insentivstrukturen blir veldig rar, for jeg hadde definitivt vært fristet til å kjøre MER dersom jeg uansett ble skattet "fullt" for plassen...

Men påbudt betaling for bruk, rett og slett?

Gammel 20-10-15, 16:12   #190
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at miljøkameratene starer i helt feil ende og dessuten er i ferd med å erte på seg ganske mange som de ikke burde erte på seg. Nei, jeg tror ikke bilfritt sentrum kan funke. Men jeg tror man kan gjøre enda mer med kollektivtrafikk og sykkelfelt, som gjør det fristende å velge alternativer til bil når man skal ned til sentrum. Der er det allerede gjort mye, så det er bare å fortsette videre, så kan det bli riktig bra.

Ja til flere tversgående t-baner, til flere trikker og til bane til Fornebu og Lysaker. Ja til forlengelse av banen til A-hus. Ja til mye mer sykkelvei. Og bruk heller tiden på å overbevise folk om at kollektiv, sykkel og gange er gode alternativer til bilbruk. Fremfor å gjøre sentrum enda mer ufremkommelig enn den allerede er.

Påbudt betaling for bruk av p-plasser i sentrum, hele døgnet, er en god idé. Lavere billettpriser på kollektiv (og gratistilbud for enkelte grupper) er en god idé. Beboerparkering (mot avgift) er en god idé.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:13   #191
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er all in om de velger bygge sykkelveier, subsidierer el-sykler og de bygger ut kollektivtilbudet drastisk.

...Jeg kan ikke fordra å ta kollektivt herfra hvor jeg bor, det er nesten uten unntak stappfulle busser som går, og det er ikke en videre behagelig strekning å stå. Jeg kan parkere på jobb, så jeg går som regel... eller kjører. Eller så går jeg ned og busser hjem. Hadde jeg taklet bedre å stå fastklemt på en stappfull buss, så hadde jeg nok ikke kjørt i det hele tatt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 16:51   #192
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det har jeg vel heller ikke sagt? Du ser at vi snakker om trikker og busser også, ja? Tidligere i tråden nevnte jeg hvordan vi av ren vane kjørte til Oslo S framfor en av de andre stasjonene de få gangene vi hadde behov for å hentes på toget, i en konversasjon med Guava om hvorfor man velger Oslo S framfor andre stasjoner og Adri plukket opp dette og lurte på hvofor vi ikke gikk av på Grefsen framfor Kjelsås, uavhengig av bil. Jeg har temmelig grei miljøsamvittighet når det kommer til bilbruk, gitt. Vi kjører maks en gang i måneden.

Det var da ikke noen kritikk til deg, bare en generell betraktning om at å stenge inne Oslo S antagelig løser fint lite for andre enn dem som primært puster inn luften lokalt rundt denne.

- No. 4 -
Gammel 20-10-15, 17:01   #193
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, samt at det var vanskelig å beregne skattefordel av parkeringsplass og da særlig utenfor byene.
Det var vel snakk om bønder som strengt tatt måtte skatte av fordelen med å parkere på eget tun og sånt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 17:08   #194
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg må si at jeg fremdeles avventer dokumentasjon på at det løser noe som helst å subsidiere el-sykler fremfor vanlige sykler. Er det virkelig sånt at hvis sykkelen koster 30 K, så er det helt uaktuelt, men hvis den koster 25 så er det yippetykayyeay?

Jeg tror det er mye mer effektivt å lage gode sykkelveier for langt de fleste.

- No. 4 -
Gammel 20-10-15, 17:10   #195
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har å bygge masse skikkelig sykkelvei mens de er ved makten, altså!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 17:11   #196
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at jeg fremdeles avventer dokumentasjon på at det løser noe som helst å subsidiere el-sykler fremfor vanlige sykler. Er det virkelig sånt at hvis sykkelen koster 30 K, så er det helt uaktuelt, men hvis den koster 25 så er det yippetykayyeay?

For min del så er det uaktuelt å sykle til og fra jobb med mindre det blir på en EL-sykkel. Har ikke lyst til at denne transportetappen skal bli en blodhard treningsøkt hver dag, og det blir det uten EL-sykkel. Oslo er ganske kupert, så tipper mange deler denne tanken.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 17:11   #197
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er vel mer om den koster 5 K, så blir det kanskje interessant. Jeg synes det er en underlig pengebruk.

Heller tryggere sykkelveier så man kan ha med syklende unger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 17:14   #198
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Du får jo el-sykkel til 5 K, den er bare veldig dårlig. Og å sponse hver interesserte osloborger med 25 K er vel neppe aktuelt.

Jeg synes hele idéen er svært dårlig utredet, og jeg er til og med el-syklist selv.

- No. 4 -
Gammel 20-10-15, 17:16   #199
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

For min del så er det uaktuelt å sykle til og fra jobb med mindre det blir på en EL-sykkel. Har ikke lyst til at denne transportetappen skal bli en blodhard treningsøkt hver dag, og det blir det uten EL-sykkel. Oslo er ganske kupert, så tipper mange deler denne tanken.

Vel, jeg bor jo på en god del høydemeter over havet, og veien er full av syklister i alle farger og fasonger som sykler i hvert fall hele sommeren. Mange om vinteren også. Jeg skjønner selvsagt at en el-sykkel vil være interessant for mange (så klart, jeg har en selv), men om det er en riktig bruk av penger for folkehelsen eller transportøkonomisk? Det bør virkelig utredes først.

- No. 4 -
Gammel 20-10-15, 17:16   #200
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg tror at elsykler har potensiale til å brukes av langt flere enn vanlige sykler, fordi topografien er sånn at det for mange er vanskelig å sykle uten dusjmuligheter på jobb.

Men om sponsing er det riktige, se det vet jeg jommen ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.