|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Forresten: Vi bør jo oppsummere og sende inn forslag til byrådet!
|
|
|
#262 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Park & ride, Polyanna. Store, gode parkeringsplasser utenfor byen, med gode, effektive og billige kollektivforbindelser inn til sentrum.
|
|
|
#263 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Der burde jeg presisere ja. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
*_*
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Med forrige byråds vedtatte sykkelstrategi for Oslo kommune og politisk vilje - helt opp til departementsnivå - til kommende investeringer for kollektivtrafikken har jeg stor tro på bilfritt sentrum. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
|
#265 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Olav Torvund (velkjent sykkelfantantast) har skrevet litt om mulige løsninger på bloggen sin, noe er interessant.
|
|
|
#268 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg er enig i det du sier her, Tallulah. Å stenge privatbilene ute fra kvadraturen, vil ikke nødvendigvis gjøre det til et hyggeligere område. Men privatbilene som ferdes der er definitivt ikke med på å opprettholde hyggen og trygghetsfølelsen heller. Som Tallulah nevner, vil jo mest sannsynlig prostitusjonstrafikken flyttes ut av området. Og jeg vil også avdramatisere hvor utrygt området oppfattes. Jeg ferdes der mye, både med og uten barn, og for meg føles det like trygt som de andre sentrumsgatene.
|
|
|
#271 |
|
Glamorøs
|
Nei, de sitter i midlertidige lokaler helt nederst i Skippergata, og skal inni de gamle banklokalene på nyåret. Der blir det en ny scene for både konserter og annet. Er det en annen du tenker på?
|
|
|
#272 |
|
|
Ja, det er en annen. Men den er nok lenger frem i tid. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Akkurat prostitusjonstrafikken finnes det vel neppe områder som er egnet for? Ingen som vil ha det i sin hood akkurat. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg gleder til de skal ta DEN debatten: Nå som det blir bilfritt i Skippergata kommer de prostituerte til å flytte på seg. Hvor vil vi at de skal dra hen?
|
|
|
#275 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Tror uansett man vil slite med å få byrådet med på at det skal være bilkjørende sexkunders oppgave å få Skippergata til å oppleves tryggere for fotgjengere.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-10-15 kl 14:05. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Park and ride.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg svarte visst uten å se at det var en hel rekke svar imellom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#278 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Park & Ride heter Innfartsparkering her til lands og er godt skiltet langs E-18 ihvertfall. Dog er det nok et problem at de er smekk fulle og da er man jo like langt. Da er det ikke så lett for de som ikke er spesielt godt kjent i områdene. Så storutbygging av Innfartsparkering må til. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Hvis jeg skal dømme etter det jeg har sett kommentar på på Facebook så er folk som bor langt unna Oslo veldig engasjert i dette. "Det er helt forferdelig", "Stortingsgarasjen må stenges først", "Stå på Siv!" osv osv. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
|
Jepp. Dypt fascinert over hvor opptatt folk som bor på Levanger er av biltrafikken innenfor Ring 1. |
|
|
|
![]() |
|
|