|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Vi har tydeligvis ikke mange av de samme vennene på face.
|
|
|
#283 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Men er ikke disse først og fremst plassert i pendlerkommuner? |
|
|
|
|
|
#284 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Nei, det er flere Innfartsparkeringer i Oslo kommune også. På den største i vår bydel er det 14 min med tog inn til Oslo S. |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Semiaktiv
Ja, det kan jeg tro på. Kommenrarfeltfolk ass.
|
|
|
#287 |
|
|
Hvis de er gode og har skikkelig plass håper jeg at det lages bra info på nett om det. Jeg har ikke sett slik samlet info linket opp mot turistinfo for Oslo, men tar forbehold om at jeg har kikket for dårlig. |
|
|
|
|
|
#288 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Dere som kjører inn til sentrum når dere kommer som turister - hvor parkerer dere vanligvis?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#289 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Men det er jo kjempeormåder for parkering ved i hvert fall DFDS/Stena Line? Eller hva tenkte du på?
|
|
|
#290 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg ser at vår mijøminister fra Høyre, er enig med Byrådet.
Det er jo litt vanskelig å være uenig i det, som om det noensinne var meningen å sette opp en Berlinmur.
|
|
|
#291 |
|
Glamorøs
|
Hvis man skal ta danskebåten i dag med bil er man nødt til å kjøre innenfor Ring1. Og det må man nesten få fortsette med.
|
|
|
#292 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det var dette jeg tenkte på, ja. Fergene har jo mye biler med, og de må jo kunne kjøre av og på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#293 |
|
Yes, we can!!
|
Åja, sånn. Jeg tar egentlig for gitt at de nøyaktige grensene skal tegnes om og om igjen noen ganger, slik at slike hensyn tas?
|
|
|
#294 |
|
Glamorøs
|
Ja, det vil jeg tro også. Jeg tror både fergene og stasjonen kommer til å bli gjort tilgjengelig for privatbiler. Som det både blir påpekt i denne artikkelen og flere andre steder; Oslo sentrum har ikke stor andel privatbilisme, og store deler av den er allerede stengt for privatbiler. Storgata, Grensen og området foran Oslo S er vel stengt for vanlig biltrafikk? Og deler av Grensen, Torggata og Karl Johan er allerede gågater. Resten av Torggata er en merkelig hybrid som funker sånn delvis.
|
|
|
#295 |
|
|
I litt ulike parkeringshus i sentrum. Har alltid funnet ledig plass, men nå skal det sies at det har vært ferietid stort sett. |
|
|
|
|
|
#296 |
|
Semiaktiv
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?På VG-nett står det litt om andre bilfrie bysentrum i verden. Interessant å lese om hvordan det har gått der.
|
|
|
#297 |
|
|
Åååh Freiburg! |
|
|
|
|
|
#298 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg leser hist og her at de er kun 7% som kjører til jobb i sentrum, og at det egentlig er svært lite privatbilisme i sentrum. Men hvem kjører alle disse bilene man ser der dagen lang da?! For alle som tar seg en tur i sentrum ser jo disse bilene, og det hjelper jo da ikke å si at det egentlig ikke er så mange privatbilister der. Tenker de kun på de som kjører fast hver dag? Hva med alle de som gjør det noen ganger i uken, noen ganger i mnd? Problemet er jo at det er biler der, og de må ut av bykjernen. Og aller helst fra endel andre steder i Oslo også. Enkelt og greit. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
#IsItOctoberYet?!
De er sikkert primært påtenkt pendlere. Jeg gjorde et kjapt søk på innfartsparkering og kom inn på kommunens sider hvor de har kalt det Utfartsparkering?! |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Kikker ut av vinduet mitt i kvadraturen nå, og ser: Trikk, brannbil (ikke i uttrykning) en av forsvarets biler( personbil med emblem) en stor lastebil, en taxi og en varebil, buss, en buss til, trikk, taxi - en fyr i firmajakke med logo setter seg inn i en vanlig personbil som sto parkert ved fortauet før fyren kjørte av sted, en varebil til, lastebil med kapell, varebil, trikk igjen og mange syklister og fotgjengere.
|
|
|
![]() |
|
|