|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligHos oss er litt av argumentet for å innrede kjelleren at storesøster trenger mye fred for å få stressnivået ned på et ok nivå. Derfor er det ikke aktuelt for henne å dele rom med noen og hun misliker til tider at småsøsknene har besøk. Derfor er det planen at hun beholder rommet sitt her oppe og småsøsknene får hvert sitt nede. Da kan de ha besøk både på rommene sine og kjellerstua uten at det forstyrrer henne for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi bor seks personer (2 barn, 2 ungdommer og 2 voksne) og to hunder på 120 kvm. Det går helt fint og vi kunne ikke tenke oss noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg ville sluttet å leie ut og jeg ville i allefall brukt utleiedelen heller enn å bygge ut. Siden dere har gjesterom kan jo også det brukes som ekstra TV-stue til barna.
![]() |
#65 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig
Vi har (mer enn) nok plass og prioriterer likevel ferie - vi har et litt slitent 80-tallshus i et område der prisene riktignok begynner å dra seg til, men man fortsatt kan gjøre et kupp eller to. Så det er ingen motsetning, med mindre man er avhengig av topp standard da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eppur si muove.
![]() |
#67 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligDet kommer jo også an på hvor man bor. Vi bor forholdsvis sentralt og dermed er husprisene også ganske høye. Men det synes vi det er verd på grunn av mange andre faktorer. Som at jentene stort sett kan komme seg til alt av fritidsaktiviteter på egen hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Textrovert
|
Vi kunne bodd i den mest nedslitte eneboligen i vårt område og likevel bodd oss i hjel. Derfor blir det heller liten leilighet og heller litt rom for ... ( :dukker: ) tant og fjas. Og det er ikke slik at ved å spare det tantet og fjaset hadde hatt råd til større bolig, altså. SÅ mye tanter og fjaser vi altså ikke.
![]() |
#69 |
Har diplom
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligNeida, men det var bare et inspill på at hvis man skulle fire på krava er det ikke bare størrelsen som teller (sa brura). |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eppur si muove.
![]() |
#72 |
Textrovert
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg har faktisk aldri hatt et ønske om god plass. Jeg er vokst opp i bittesmå leiligheter, og bodde senere i en veldig liten enebolig før foreldrene mine bygde stor enebolig da jeg var femten. Men der syntes jeg vi nesten hadde for STOR plass. Vi hadde et såkalt "hobbyrom" som aldri ble brukt til noe, og jeg merket at jeg ikke likte å bo et sted der ikke alle rommene ble brukt. Og det har jeg tatt med meg videre i livet. Jeg liker det faktisk litt smått og imtimt. Og at alle rom er i daglig bruk.
![]() |
#73 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg trenger heller ikke stor plass. Men en planløsning som fungerer er viktig for meg. Det har vi ikke i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg liker heller ikke å ha for god plass. Stort hus har jeg aldri drømt om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
flisespikker
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligJeg trenger ikke stor plass, men jeg skulle gjerne hatt flere rom. (Det var kanskje noe sånt du også mente, Hyacinth?) Vi har knøttlite bad (og da mener jeg knøttlite; under 2 kvm, er jeg sikker på), og savner ikke et større ett, for eksempel. Men jeg skulle ønske jeg hadde mulighet til å tilby overnattingsgjester å sove i et rom med en dør som kan lukkes - nå er det bare stuegulvet som kan brukes til overnattingsgjester, og det er ikke dør ut til gangen. Og rommet til Poden er på kanskje 5 kvm, så med klesskap, bokhylle og skrivebord er det faktisk knapt plass til mer enn én gjest, så det er ikke gjennomførbart å ha TV der som han kan se/spille på sammen med venner. (Eller å ha gjesteseng der inne.)
![]() |
#76 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligSkilp: Skjønner hva du mener, men jeg trenger i utgangspunktet ikke flere rom. Jo, en ekstra liten stue hadde vært kjekt. Men jeg ville i en ideell verden byttet plass på de fleste rommene våre. Da hadde det fungert bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
flisespikker
|
Ja, jeg mente bare at det egentlig er planløsningen jeg irriterer meg over, jeg også, ikke størrelsen i og for seg.
![]() |
#78 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi har 180 kvadrat (vi er 3) og full kjeller og loft, men jeg synes ikke vi har for mye plass. Og det skjønner jo fornuftsdelen av meg at er helt ko-ko. Vi trenger et kontor fordi mannen jobber hjemme to dager i uka og vi har behov for et gjesterom fordi vi ofte har familie på besøk i helgene. Egentlig har vi bare ett lite bad nå, fordi vi har tatt det andre badet til vaskerom. Det hender at jeg tenker at vi skulle hatt et bad til, men trenger vi det? Egentlig ikke. Vi bor i et område der svært mange bor flott og fint, i den sammenhengen ligger vi i den nedre delen av skalaen. Som en i klassen til 8-åringen utbrøt da han kom på vennetreff til oss forleden:-Dere har mye mindre gang enn vi har. Men den er ryddigere!
![]() |
#79 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på boligVi er 3 stykker på 65 kvm. Gutta deler det største soverommet, jeg det minste.
![]() |
![]() |
#80 |
Har diplom
|
![]() |
![]() |
![]() |
|