Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig
Jeg ville sluttet å leie ut og jeg ville i allefall brukt utleiedelen heller enn å bygge ut. Siden dere har gjesterom kan jo også det brukes som ekstra TV-stue til barna.
Vi bor fem mennesker, og to katter, på 150 kvm og kommer til å kjøpe større hus etterhvert. Vi har fire soverom (bruker bare tre siden det siste ligger to etasjer under de tre andre og det er dårlig med lagringsplass, så dette er bod for oss, dvs at guttene deler rom), to bad og to stuer. Kjellerstua brukes også som gjesterom og jeg kunne tenke meg et eget rom til dette siden det er litt upraktisk. Jeg er helt motsatt av Toffskij. For oss er de mange hverdagene viktigere enn ekstra ferieturer og vi har det definitivt bedre med litt plass.
Jeg er forøvrig oppvokst i et stort hus. Vi var fire mennesker på over 300 kvm med 7 soverom (to ble brukt som kontor da), fire bad osv. Mamma bor forøvrig fremdeles der, alene. Hun snakker vagt om å flytte (ikke fordi hun vil ha mindre plass, selv om hun definitivt kommer til å velge noe mindre, men for å komme nærmere oss), men det skjer nok ikke med det første.