Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta på

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 16:42   #61
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Men, er det egentlig så ille å si at man synes noen er teite? Jeg synes man er ganske teit hvis man ikke synes at slike markedsføringstriks er problematisk, akkurat som at jeg forstår at det er endel folk som synes jeg er teit som henger meg opp i det, rir kjepphester, må ta ta i absolutt alle kamper, og andre synspunkter jeg ofte får på at jeg sier ifra om slike ting. At noen () gidder å ta denne runden gang på gang er jeg glad for, og som jeg har argumentert for før her så er det fordi jeg synes det er et virkelig alvorlig problem. Det er ikke noe jeg tar lett på. Det er alvorlig for både kvinner og menn som ikke passer inn i det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret, og i dette tilfellet synes jeg kanskje det er enda verre for mennene det gjelder. Det er de som blir ekskludert, akkurat slik kvinner blir på "mannearrangementer". Det er trist, det.

Det jeg synes hadde vært interessant var argumenter for hvorfor folk ikke synes slikt er så viktig, og ikke bare påstander om at det ikke er det.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 16:46   #62
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Du må gjerne si at folk som er uenige med deg er teite , men ikke bli overrasket om de ikke gidder diskutere med deg dersom det er utgangspunktet ditt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 16:48   #63
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig i at denne typen arrangementer er med på å bygge oppunder kjønnsforskjellene og ville nok derfor aldri deltatt på noe sånt selv. Jeg syns også det er helt greit å si noe om hvorfor man syns sånne arrangementer er problematiske.
Men det er noe med tonen og diskusjonsmåten som gjør at den andre tråden ble helt feil i mine øyne.

Jeg vil ikke leve i et samfunn hvor man rir på sine kjepphester og mer eller mindre dømmer mennesker som vurderer eller velger litt annerledes enn oss selv.
Man kan diskutere det i en passende setting (og nei, selv i et diskusjonsforum er ikke alle tråder passende setting) og så syns jeg man skal respektere det dersom andre mener at det faktisk ikke er problematisk at Bohus arrangerer en Damenes aften.

En ting som irriterer meg mer enn noe annet er den ovenfra og ned holdningen om at alle som velger eller tenker litt annerledes enn en selv er teite, uopplyste, harry eller hva har du.
Muligens er det nøyaktig det de er, men helt ærlig har jeg ikke særlig høyere tanker om de som sitter høyt oppe på sin hest.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 16:52   #64
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri gått på noe som heter Damenes aften, selv om jeg er litt opptatt av interiør. Kundekvelder går jeg heller ikke på, jeg blir bare utilpass av sånt. Damens aften høres dessuten ut som noe Ibsen kunne skrevet kritisk om.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 16:57   #65
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Du må gjerne si at folk som er uenige med deg er teite , men ikke bli overrasket om de ikke gidder diskutere med deg dersom det er utgangspunktet ditt.

Jeg synes denne tråden er ganske ryddig, og ikke preget av "du er teit"-argumentasjon i det hele tatt. At man kan tolke folks sterke meninger som at de synes manglende forståelse for Saken er teit, synes jeg ikke bør være så farlig, så lenge ikke er det argumentasjonen går ut på. Mitt poeng er altså at jeg synes det er synd om engasjement og (det jeg oppfatter som) saklig argumentasjon blir borte i en diskusjon om at vi må passe oss for å kalle hverandre teite. Det kan jo bli i overkant forsiktig om det ikke skal være greit å mene noe om andres synspunkter.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 17:20   #66
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har ikke lest tråden denne kommer fra)

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det er ikke noe jeg tar lett på. Det er alvorlig for både kvinner og menn som ikke passer inn i det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret, og i dette tilfellet synes jeg kanskje det er enda verre for mennene det gjelder. Det er de som blir ekskludert, akkurat slik kvinner blir på "mannearrangementer". Det er trist, det.

Det jeg synes hadde vært interessant var argumenter for hvorfor folk ikke synes slikt er så viktig, og ikke bare påstander om at det ikke er det.

Jeg synes ikke det er så viktig og det er flere grunner til det:
1) Dette er voksne folk, ergo forventer jeg meg at folk har en trygg og stabil kjønnsidentitet mao at det ikke oppfattes som støtende eller sårende.
2) Det er ikke et forbud. Uten å lest den opprinnelige tråden: Er du mann, kommer på Bohus under "Damenes aften" får du lov å handle (til rabattert pris). Det er med andre ord ikke ett reellt skille som det feks er på lønn, det er et "liksom" skille.

De to argumentene over er virkelig, reelle argumenter og i tillegg har jeg ett som er helt personlig: Da jeg vokste opp var det i realiteten faren min som oppdro meg - og han var totalt kjønnsblind. Tror aldri jeg noensinne hørte noe om at jeg ikke kunne gjøre noe fordi jeg var jente. Jeg har giftet meg med en mann som (selvfølgelig) har noen personlige preferanser på hva han mener jeg bør gjøre og hva han bør gjøre, men aldri basert på kjønn. Jeg jobber i et mannsdominert miljø, jeg har aldri hatt noen som har sagt at jeg ikke kunne gjøre ditt og datt på grunn av kjønn.

Det er klart at det er lettere å ikke bli så veldig berørt av ting som for alle praktiske formål ikke angår meg.

Gammel 13-11-15, 17:23   #67
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him

2) Det er ikke et forbud. Uten å lest den opprinnelige tråden: Er du mann, kommer på Bohus under "Damenes aften" får du lov å handle (til rabattert pris). Det er med andre ord ikke ett reellt skille som det feks er på lønn, det er et "liksom" skille.

Ja, der kom straffen for å ikke ha lest den opprinnelige tråden - så ut som det faktisk var forbudt for menn. :tullerdumednisselue: Og det er jo diskriminering, må finlese om de som er på denne greia faktisk får fordeler også!

Gammel 13-11-15, 17:24   #68
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjønnsdelte arrangement er bare så utdatert. For meg. Jeg deltar av prinsipp ikke på slike arrangement, siste jeg høylydt trakk meg fra var mammakveld for 6. trinn. Nå vurderer jeg å kuppe foreldrekontaktvervet for begge mine, for å fornye arrangementene litt. I alle fall kjønnsmessig. : prinsipprytter:

Gammel 13-11-15, 17:54   #69
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det finnes ingen samlende karakteristikker for gruppen "kvinner" og vi skal fra nå av totalt slutte å bruke begrepet "kvinner" og heller bruke "individ"? Fordi hvis vi ikke gjør det så signerer vi vår egen dødsdom over kvinners karriere og lønnsnivå? Noe sånt?

Jeg syns dette blir for hysterisk og grinete. Jeg er ikke blodfan av "damenes aften"-konsepter men det kan være praktisk å hensiktsmessig å behandle kvinnner og menn som forskjellige grupper en gang i blant. Sier hun som skal ha mammatreff i kveld. Fordi det er en praktisk halvvering av en ellers for stor gruppe.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 18:00   #70
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Slike arrangement gjør seg selv en bjørnetjeneste, spør du meg. De sørger for at jeg ikke drar på dem. Og tydeligvis en god del andre, ut fra denne tråden. Jeg opplever ofte at slike kjønnsdelte arrangement bærer preg av trangsynthet. Se! Er ikke alle vi like? Og vi vil kun menge oss med hverandre! De arrangeres gjerne av folk som har et annet kvinnesyn enn meg og jeg føler meg ikke bare uvel, men utestengt, siden jeg ikke synes det er like "koselig" som de andre.

iForm-løpet i 2014 ga meg samme følelse, og derfor holdt jeg meg unna i år, selv om jeg deltar på nesten alt av løp som jeg kommer over.

En ting får vi i hvert fall være glad for. Arrangementet heter "Damenes aften" og ikke "Jentenes aften".

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 18:06   #71
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å hisse meg opp av dette. Jeg gidder ikke å gå på noe sånt, enten det er type temakveld eller for damer eller noe sånt. Men at det heter damenes aften bryr jeg meg ikke noe om.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 18:14   #72
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg syns dette blir for hysterisk og grinete. Jeg er ikke blodfan av "damenes aften"-konsepter men det kan være praktisk å hensiktsmessig å behandle kvinnner og menn som forskjellige grupper en gang i blant. Sier hun som skal ha mammatreff i kveld. Fordi det er en praktisk halvvering av en ellers for stor gruppe.

Jeg synes kjønn er en helt grei måte å dele opp folk på, men jeg synes ikke det er greit å dele opp folk og deretter gi den ene gruppen fordeler. Hadde Bohus hatt en "Herrens aften" i tillegg - med samme rabatt er jeg enig med deg. For meg er det fordelene + eksluderingen som trigger at jeg reagerer.

Hadde ikke reagert på at de hadde kalt noe "Damens aften", og hatt spesielt fokus på ett eller annet og kjørt rabatter. Hvis det i realiteten var åpent for alle som ville handle rabattert.

Gammel 13-11-15, 18:30   #73
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Både NAF og Redningsselskapet har hatt kvinnekvelder som går på båt og bil og med godt oppmøte. Hva tenker dere om det?

Gammel 13-11-15, 19:13   #74
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Teit" begynner å blekne litt i forhold til ord de som er uenige med meg bruker. Men jeg tåler det jeg altså.

Så det finnes ingen samlende karakteristikker for gruppen "kvinner" og vi skal fra nå av totalt slutte å bruke begrepet "kvinner" og heller bruke "individ"?

Hvis du har lest det jeg skriver, bør du ha sett at jeg ikke mener det. Men jeg klarer ikke finne veldig mange samlende karakteristikker for gruppen "kvinner" eller gruppen "menn" ut over rent biologiske. Hvilke er det du tenker på, og når vil det være et behov for slike karakteristikker? Jeg spør ikke for å være snipete altså, jeg er åpen for at det kan være noe jeg ikke har tenkt på.

Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 19:19.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 19:19   #75
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Både NAF og Redningsselskapet har hatt kvinnekvelder som går på båt og bil og med godt oppmøte. Hva tenker dere om det?

Jeg mener det samme burde gjelde der. At en kan tenke målgruppe uavhengig av kjønn og mer i forhold til ferdighetsnivå. NAFs kvinnekveld så jeg reklame for for en stund siden, og målgruppen var vel egentlig folk som ikke hadde sett under panseret på en bil før. Jeg fikk invitasjon til pensjonskveld for kvinner fra banken, og der var det helt tydelig at man tok utgangspunkt i at kvinner ikke kan noe om hvilken pensjon de tjener opp. Mulig at det er flere kvinner enn menn som vet lite om pensjonen sin, men hvorfor ikke heller invitere til "pensjon for dummies"-kurs, uavhengig av kjønn?

Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 19:44.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 19:28   #76
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Mulig jeg leste innlegget ditt med et annet sett briller enn resten, men jeg tolket det du skrev negativt. Skjønner ikke at det å handle på IKEA er synonymt med å bruke lang tid. Eller ikke tenke at det man kjøper skal vare lenge.
Men det var som sagt det mine øyne tolket.

Jeg svarte i forhold til å være interessert i shopping, særlig nips og småinteriør. Vi har altså IKEA-møbler både her og der, og de holder jo stort sett vedlig godt. Jeg har bl.a. en IVAR-hylle jeg kjøpte i 1993 som har flyttet rundt sammen med meg en 11-12 steder som fortsatt er i bruk og er like fin.

Gammel 13-11-15, 20:41   #77
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

En ting får vi i hvert fall være glad for. Arrangementet heter "Damenes aften" og ikke "Jentenes aften".

Mitt lokale kjøpesenter hadde "Guttas dager". Da kunne man klatre i klatrevegg og gjøre annet morsomt for gutter på området utenfor. Jeg skrev et høflig, men småstrengt, innlegg på facebooksiden deres og lurte på hva de ønsket å signalisere om dette til min fartsglade datter, men de svarte meg ikke en gang. Så teit var jeg, tydeligvis.

Gammel 13-11-15, 21:36   #78
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det finnes ingen samlende karakteristikker for gruppen "kvinner" og vi skal fra nå av totalt slutte å bruke begrepet "kvinner" og heller bruke "individ"? Fordi hvis vi ikke gjør det så signerer vi vår egen dødsdom over kvinners karriere og lønnsnivå? Noe sånt?

Jeg synes det er synd at stadig flere ikke føler at de hører hjemme i kjønnskategorier. Det å føle at man ikke hører hjemme kan være ganske tøft og som en konsekvens blir det behov for å definere seg ut av kjønn i det hele tatt.

Slik jeg ser det så blir dette vanskelig fordi selve kjønnskategoriene blir så snevre.
Jeg får veldig lett behov for å definere meg ut av kategorien kvinne dersom kvinne tillegges for mange egenskaper som jeg ikke kjenner meg hjemme i. Om kvinne defineres mer biologisk er det enklere for meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 21:42   #79
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Vi har forskjellige meninger om hva som er viktig å bry seg om her i verden, og det er sannelig bra også for ingen har tid til å engasjere seg i absolutt alle viktige saker.
Det er klart man skal få sin mening om det man er opptatt av, men man kan virkelig ikke forvente at alle skal være enige, og å kalle folk for teite om de ikke er det er å gå for langt altså.
Forøvrig syns jeg man kan ta slike debatter i egen tråd som denne.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 21:52   #80
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg greier ikke å hisse meg veldig opp over damenes aften. Det har jo vært flere slike rundt omkring. Men jeg ser ikke helt poenget, hadde de kalt det kundekveld hadde det fortsatt vært bare damer. Når temaet er noe som uansett tiltrekker seg mest damer, hva er da poenget? Jeg kan se poenget hvis det er snakk om et område hvor kvinner vanligvis ikke melder seg. For eksempel kunne jeg nok ha gått på en kveld med bilkurs spesielt rettet mot kvinner. Og ja, det hadde vært større sannsynlighet for at jeg hadde deltatt om det kun var kvinner enn om det var brukt ord som nybegynner eller noe annet kjønnsnøytralt. Jeg ser det problematiske med kjønnsdelte arrangementer, men jeg tenker at det av og til kan være ok. Hvorfor damenes aften har blitt så populært i handelsstanden for tiden er imidlertid en gåte for meg.

Jeg reagerer mer på kombinasjonen alkohol og markedsføring enn på kjønnsaspektet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.